Media en cultuur
Regendrup.
12-04-2022 om 13:52
Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2
Zie hier het vervolg van het boekentopic om te plaatsen wat je op dit moment leest of wat klaarligt om te gaan lezen!
Eventueel kun je erbij schrijven wat je er tot nu toe van vindt of waarom je ervoor gekozen hebt dit boek te gaan lezen.
Veel leesplezier!
Link naar het vorige deel:
https://www.viafora.nl/forum/media-en-cultuur/boekentopic-wat-lees-je-nu?page=64#1942
Regendrup.
02-10-2022 om 12:00
Heb de afgelopen tijd niet zo veel gelezen, maar nu weer bezig in boek van Sanne van Ooijen en lees het bijna in 1 dag uit. Javi, is een spin-off van de Schuld serie. Heerlijk, vond die Schuld serie ook zo heerlijk om in 1 ruk door te lezen. Misschien niet de beste boeken, maar ik vlieg er doorheen
Nu dus begonnen in Javi 2!
nlies
02-10-2022 om 12:53
ik lees Witte dood, van Galbraith. Schiet niet erg op, maar dat was met de vorige boeken uit de serie ook. dus waarom ik het toch geleend heb? Zag zo snel niets anders, dus nog maar n kans gegeven. Zie wel hoe ver ik kom
Fiorah
02-10-2022 om 22:23
Regendrup. schreef op 02-10-2022 om 12:00:
Heb de afgelopen tijd niet zo veel gelezen, maar nu weer bezig in boek van Sanne van Ooijen en lees het bijna in 1 dag uit. Javi, is een spin-off van de Schuld serie. Heerlijk, vond die Schuld serie ook zo heerlijk om in 1 ruk door te lezen. Misschien niet de beste boeken, maar ik vlieg er doorheen
![]()
Nu dus begonnen in Javi 2!
Oh ik denk dat ik dankzij jou dat eerste boek van Schuld in mijn to read heb gezet maar ben er nooit aan toe gekomen.
Ik heb nu Vals Alarm en Het kan hier ook nooit normaal uit en ben dus over de helft met de Zeven Zussen deel 1. Daarna ligt We beginnen aan het einde voor me klaar, alsmede (eindelijk) Waar de Rivierkreeften zingen en Zomer van de Waarheid. Wat ik natuurlijk nooit ga redden in de respectievelijk 8, 13 en 19 dagen die ik de boeken nog mag houden van de bieb. Dus dat wordt keuzes maken.
Dolfje
03-10-2022 om 08:04
Ik heb het boek van Lieke Hester, Het kan ook nooit normaal, uit de bieb gehaald. Gaat over haar werk als hoofdagent Amsterdam.
Een nieuwe zomer in de kleine bakkerij was weer leuk.
Fiorah
03-10-2022 om 15:31
Dolfje schreef op 03-10-2022 om 08:04:
Ik heb het boek van Lieke Hester, Het kan ook nooit normaal, uit de bieb gehaald. Gaat over haar werk als hoofdagent Amsterdam.
Een nieuwe zomer in de kleine bakkerij was weer leuk.
Die heb ik dus ook net gelezen, Het kan ook nooit normaal
.
kapow
04-10-2022 om 20:20
The woman in the white kimono van Ana Johns gelezen. Dat boek stond al ruim een jaar op mn ereader. Intens en ontroerend verhaal.
MildredRatched
05-10-2022 om 14:11
momenteel luister ik de ketting van Adrian McKinty. Spannend en best een origineel verhaal
MildredRatched
05-10-2022 om 14:12
vorige week las ik weerwater van Renate Dorrestein. Leuk voor liefhebbers van scifi en dystopische verhalen en waar die verhalen zich vaak in onbekende werelden afspelen, speelt dit boek zich af in Almere. Dat geeft echt een leuk randje aan het boek
MildredRatched
05-10-2022 om 14:13
nlies schreef op 02-10-2022 om 12:53:
ik lees Witte dood, van Galbraith. Schiet niet erg op, maar dat was met de vorige boeken uit de serie ook. dus waarom ik het toch geleend heb? Zag zo snel niets anders, dus nog maar n kans gegeven. Zie wel hoe ver ik kom
Klopt! Maar vind ze altijd toch wel spannend, hoewel ze echt lang duren
Mick87
05-10-2022 om 15:57
MildredRatched schreef op 05-10-2022 om 14:13:
[..]
Klopt! Maar vind ze altijd toch wel spannend, hoewel ze echt lang duren
Ik vond vooral deel 3 erg spannend. 4 vond ik minder
Fiorah
05-10-2022 om 22:54
Ik heb de Zeven Zussen deel 1 uit en ga nu voor dat ene boek van Nele Neuhaus dat ik zo heb meegepakt uit de bieb. Iets met zomer dacht ik.
Mick87
06-10-2022 om 08:48
ik ben in de nieuwe van Herman Koch bezig: Het koninklijk huis. Wel geinig geschreven. Niet het beste boek ooit, maar leuk voor tussendoor. En ik had nog nooit eerder iets van Herman Kocj gelezen.
Gisteren ook weer een hoop boeken gereserveerd bij de bieb. Zoals die bestseller van Anne-Lot Hoek en wat thrillers. Mijn vriend leest nooit maar zag nu in de winkel dat boek van Anya Nieuwierra, De Camino. Dat leek m wel wat. Dus die voor hem gereserveerd.
Hier ook nog de nieuwe Taylor Jenkins Reid liggen: Carrie Soto is back. Heb dit jaar meerdere boeken van haar gelezen. Boeken gaan vrijwel allemaal over hollywood en beroemdheden. Dus best leuk. Iemand wel eens iets van haar gelezen?
Ik vind dit trouwens echt een leuk topic. Veel boekentopics zijn vaak opsommingen van wat iedereen gelezen heeft. Maar hier wordt er ook iets over gezegd/geschreven. Dus niet alleen die lange lijstjes.
Beterlaat2021!
06-10-2022 om 11:14
Ik lees een wat ouder boek (2014*) van Leif G.W. Persson. De hoofdpersoon is weer hoofdinspecteur Bäckström, een te dikke sexist, alcoholist en racist...: 'De man die de draak doodde' Het leest lekker weg. (*Minibieb).
Fiorah
06-10-2022 om 12:23
Fijn topic hè Mick? Ik heb echt al veel inspiratie uit dit topic gehaald.
Cala
06-10-2022 om 16:37
Mick87 schreef op 06-10-2022 om 08:48:
Hier ook nog de nieuwe Taylor Jenkins Reid liggen: Carrie Soto is back. Heb dit jaar meerdere boeken van haar gelezen. Boeken gaan vrijwel allemaal over hollywood en beroemdheden. Dus best leuk. Iemand wel eens iets van haar gelezen?
Ik ben nu bezig in Carrie Soto is back, ben op de helft. Hoewel ik tennis echt niet een leuke sport vind, boeit het boek me genoeg om te lezen, ik vind haar schrijfstijl erg fijn. Ik heb al haar boeken gelezen, de eerste 4 waren wel oke, maar haar boeken daarna vind ik echt veel beter en leuker. Daisy Jones & The Six en Malibu Rising behoren in mijn top zoveel van leukste/fijnste boeken allertijden