Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2

Oh ja die schrijfster is al van een tijdje geleden hè? Dat zijn goede straatbiebvondsten!

Kijken jullie ook in de bibliotheek in de 'gereserveerd' kast? Daar doe ik ook altijd goede inspiratie op.

Fiorah schreef op 17-09-2022 om 09:24:

Oh ja die schrijfster is al van een tijdje geleden hè? Dat zijn goede straatbiebvondsten!

Kijken jullie ook in de bibliotheek in de 'gereserveerd' kast? Daar doe ik ook altijd goede inspiratie op.

Ja doe ik ook! Maar meeste inspiratie haal ik uit de boekenkast en door op goodreads app te kijken naar populaire boeken. Zo weet ik welke boeken goede reviews hebben én blijf ik een beetje bij in de nieuwe boeken. De laatste jaren lees ik veel en ik vind het dan echt leuk om in de boekenwinkels best wel wat boeken te zien staan die ik al gelezen heb.

Fiorah schreef op 17-09-2022 om 09:24:

Oh ja die schrijfster is al van een tijdje geleden hè?

Dat zijn goede straatbiebvondsten!

Aangezien ik heel lang niet gelezen heb, zijn diverse 'oude' schrijvers voor mij 'nieuw'.  Ik zie dat Fossum 14 boeken heeft geschreven over de zelfde hoofdpersoon, Konrad Sejer.

Ik heb nog heel wat in te halen ... 

Beterlaat2021! schreef op 17-09-2022 om 10:12:

[..]

Aangezien ik heel lang niet gelezen heb, zijn diverse 'oude' schrijvers voor mij 'nieuw'. Ik zie dat Fossum 14 boeken heeft geschreven over de zelfde hoofdpersoon, Konrad Sejer.

Ik heb nog heel wat in te halen ...

Ik liep net over de plaatselijke jaarmarkt en zag er één liggen voor een paar euro, ik moest meteen aan jouw post denken! Op zulke markten kun je ook wel slagen.

@ Fiorah:  (leuk dat je aan me gedacht hebt...)
Wij hebben hier nooit een jaarmarkt, alleen met Koningsdag een rommelmarkt, maar die vind ik veel te druk.  Bij de Kringloop liggen die boeken waarschijnlijk ook voor     €   2,00  maar het is ook een spórt van mij om ze te vinden in de straatbiebs!

The last to disappear van Jo Spain uit.
Het tweede boek dat ik van haar lees. Erg spannend verhaal en ik zag geen enkele twist aankomen. 

zo gisteren een stapel van ruim 1000 bladzijden gehaald. van YA tot Galbraith en Robbert Harris. Ben begonnen in Moord op de moestuin. Leuk tussendoortje

ik ben bezig in het eerste bridgerton boek, nog zo'n 60 pagina's te gaan denk ik. Op zich wel een leuk boek, maar ik merk toch dat het me wat meer moeite kost dan normaal om er doorheen te komen. Ik had er toch meer van verwacht denk ik aangezien het zo populair is. Ik denk dat ik de serie dus ook niet verder ga lezen na dit eerste deel.

weneri schreef op 20-09-2022 om 11:20:

ik ben bezig in het eerste bridgerton boek, nog zo'n 60 pagina's te gaan denk ik. Op zich wel een leuk boek, maar ik merk toch dat het me wat meer moeite kost dan normaal om er doorheen te komen. Ik had er toch meer van verwacht denk ik aangezien het zo populair is. Ik denk dat ik de serie dus ook niet verder ga lezen na dit eerste deel.

Gewoon doorlezen. Het eerste deel vond ik het minste boek!

ik heb doorgelezen, Bridgerton is uit en ik vond het beter worden toen het boek vorderde, er stond nog een stukje van een volgend deel in en dat maakt me dan toch weer nieuwsgierig om misschien toch wel verder te gaan met de serie. Zeker omdat jij, Lali zegt dat je het eerste deel het minste vond. 

Heb online Fatale waarheid van Robert Bryndza besteld, en hij is vandaag al binnen gekomen! Denk dat ik er na het weekend in ga beginnen

Ik heb Moord op de moestuin gelezen intussen en Conclaaf van Robbert Harris.
Eerste leuk tussendoortje, tweede goed boek

Ik vond Moord op de Moestuin ook een aangenaam boek.

Ik weet niet of deze al genoemd is (ik hou dit draadje niet bij), maar ik heb net deze uit en vond het een heel mooi boek, dus wil ik er reclame voor maken:

Perzik bloesem lente van Melissa Fu | Boek en recensies | Hebban.nl

ik ben nu in Phoenix bezig van Bert Wagendorp. Interessant boek wat een goede inkijk geeft in de tijdsgeest en gebeurtenissen in de 19e eeuw. Valt me niet tegen. Zeker aangezien ik Ventoux een draak van een boek vond.  

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.