Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2

UnrulyGnu46

UnrulyGnu46

11-09-2022 om 12:28

MildredRatched schreef op 11-09-2022 om 11:46:

[..]

Ja voor mijn gevoel heel onverwacht/niet aangekondigd. Maar wel heel veel zin in de Nederlandse vertaling!

Ja ik had hem ook niet aan zien komen ! Maar eigenlijk wel fijn deze verrassing!

Ik ben net begonnen in Eline van Michelle Visser. Speelt zich af in Nederland, aan het eind van de tweede wereldoorlog. Een soort Simone vd Vlugt achtig boek.

ik lees deel 3 van Sonea. heeft me 80 blz gekost om door te zetten, want het pakte niet echt, maar intussen ben ik over de helft

Lali schreef op 10-09-2022 om 09:23:

Ik heb net de Ultieme belofte van Jodi Picoult uit (via kobo plus). In een adem uitgelezen.

de boeken van Jodi Picoult gaan echt onder je huid zitten soms, en vaak komt ook de vraag naar boven wat zou jij doen 

Fiorah schreef op 11-09-2022 om 16:15:

Ik ben net begonnen in Eline van Michelle Visser. Speelt zich af in Nederland, aan het eind van de tweede wereldoorlog. Een soort Simone vd Vlugt achtig boek.

Dank voor de tip, lijkt me een mooi boek!

De afgelopen week heb ik het eerste deel van de zeven zussen gelezen. Ik was wat sceptisch, gezien de hype rondom de serie. Maar het was inderdaad vermakelijk en ik ga denk ik de rest van de delen ook wel lezen de komende maanden.
Nu ben ik bezig in een ander gehypt boek, namelijk Daar waar de rivierkreeften zingen. Ben erg benieuwd, want het is niet mijn gebruikelijke genre 

PriceyRook54

PriceyRook54

12-09-2022 om 10:25

Ik heb dit boek net uit, achter elkaar gebinged! Mijn (nu) tieners groeiden op met iCarly en Sam & Cat, van die happy Nickelodeon-series waar zij in speelde. Ik ben normaal totaaal niet van de biografieën maar dit was echt enorm goed.

59364173.jpg

A heartbreaking and hilarious memoir by Jennette McCurdy about her struggles as a former child actor—including eating disorders, addiction, and a complicated relationship with her overbearing mother—and how she retook control of her life.

Jennette McCurdy was six years old when she had her first acting audition. Her mother’s dream was for her only daughter to become a star, and Jennette would do anything to make her mother happy. So she went along with what Mom called “calorie restriction,” eating little and weighing herself five times a day. She endured extensive at-home makeovers while Mom chided, “Your eyelashes are invisible, okay? You think Dakota Fanning doesn’t tint hers?” She was even showered by Mom until age sixteen while sharing her diaries, email, and all her income.

In I’m Glad My Mom Died, Jennette recounts all this in unflinching detail—just as she chronicles what happens when the dream finally comes true. Cast in a new Nickelodeon series called iCarly, she is thrust into fame. Though Mom is ecstatic, emailing fan club moderators and getting on a first-name basis with the paparazzi (“Hi Gale!”), Jennette is riddled with anxiety, shame, and self-loathing, which manifest into eating disorders, addiction, and a series of unhealthy relationships. These issues only get worse when, soon after taking the lead in the iCarly spinoff Sam & Cat alongside Ariana Grande, her mother dies of cancer. Finally, after discovering therapy and quitting acting, Jennette embarks on recovery and decides for the first time in her life what she really wants.

Told with refreshing candor and dark humor, I’m Glad My Mom Died is an inspiring story of resilience, independence, and the joy of shampooing your own hair.

PriceyRook54

PriceyRook54

12-09-2022 om 10:27

kapow schreef op 07-09-2022 om 10:00:

We begin at the end van Chris Whitaker gelezen.
Prachtig boek met een hoofdpersoon die me nog lang bij gaat blijven, Duchess Day Radley.

En inmiddels hiermee begonnen!

Fiorah schreef op 11-09-2022 om 16:15:

prachtig book vooral omdat het gedeelte WOI best een onbekend is in NL, 

Veronique is ook prachtig 

MildredRatched schreef op 11-09-2022 om 11:46:

[..]

Ja voor mijn gevoel heel onverwacht/niet aangekondigd. Maar wel heel veel zin in de Nederlandse vertaling!

Ik heb de engelstalige besteld!  Heerlijk!

Haar FB pagina heeft het er al maanden over. En je kunt je abonneren op haar nieuwsbrief per mail.

Ainne schreef op 12-09-2022 om 10:27:

[..]

En inmiddels hiermee begonnen!

Ik ben benieuwd! Het duurde voor mij even voor ik erin kwam en ging daarna als een speer.

Ik ben bezig in Waiting (The making of Riley Paige #2) van Blake Pierce. Deel 1 tijdje terug gelezen. Deze leest weer goed weg, doet me denken aan de serie Profiler. Maar net als het eerdere deel weer slordig qua tekst. Namen door elkaar halen, dubbele woorden, etc.

Ik zal morgen eens op de bieb gaan snuffelen voor nieuwe boeken. hopelijk inspiratie dan. Zal de hebban lijst nog eens nagaan.
Ik zag dat het boek van Grote panda en kleine Draak, een vervolg heeft: De reis van grote panda en kleine draak.
Nu vraag ik me af of ik daar mijn bon aan zal besteden, of zou het teveel van hetzelfde worden/

Fiorah schreef op 03-09-2022 om 14:06:

Nu heb ik het boek Anne geleend van Hans Faber. Dat hakt er wel even in.

Gisteren Ik moet je iets vertellen van Nicola Moriarty uitgelezen.
Wel een aardig boek waarin verschillende familieleden hun eigen problemen en geheimen hebben.
Wat "leuke" wendingen waardoor het niet echt voorspelbaar wordt.

Na het lezen van Fiorah ook in het boek Anne begonnen.

Tover-Feetje schreef op 13-09-2022 om 17:26:

[..]

Gisteren Ik moet je iets vertellen van Nicola Moriarty uitgelezen.
Wel een aardig boek waarin verschillende familieleden hun eigen problemen en geheimen hebben.
Wat "leuke" wendingen waardoor het niet echt voorspelbaar wordt.

Klinkt goed!

kapow schreef op 13-09-2022 om 15:09:

[..]

Ik ben benieuwd! Het duurde voor mij even voor ik erin kwam en ging daarna als een speer.

Ik ben bezig in Waiting (The making of Riley Paige #2) van Blake Pierce. Deel 1 tijdje terug gelezen. Deze leest weer goed weg, doet me denken aan de serie Profiler. Maar net als het eerdere deel weer slordig qua tekst. Namen door elkaar halen, dubbele woorden, etc.

Vervelend he bij die reeks! Volgens mij zijn dat boeken die niet echt geredigeerd worden, maar in eigen beheer uitgegeven ofzoz 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.