Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2


Ik vond het een prima thriller (maar verder ook niet legendarisch).

Het achtste leven daarentegen... oioioi wat een boek.

Ik vond De beller op lijn 4 wel een originele thriller. Beetje beklemmend ook; wat dat betreft wel nét iets anders dan veel andere. 

Ik heb gisteren Luister naar mij (de nieuwe Tess Gerritsen, met Rizzoli & Isles) uitgelezen. Nu ter afwisseling aan iets luchtigers begonnen: Leugens en lattes (Lauren Weisberger), een soort vervolg op ‘The devil wears Prada’. 

Tover-Feetje schreef op 02-08-2022 om 21:42:

[..]

Volgens mij waren er meerdere hier die het een spannend boek vonden.
Daarom heb ik hem ook gelezen
Ik vond het wel spannend en vlot weglezen.

@kapow, heb je het tweede deel al kunnen bemachtigen?

Ja ik zit er weer helemaal in! 

BeneficialJay65

BeneficialJay65

04-08-2022 om 10:21

Ik heb de afgelopen weken alle 4 de boeken gelezen van Eva de Wit ,
romans:

Een zomer in Frankrijk
Weerzien in Italië
Een huis in Frankrijk
Winter op Kreta.

fijne feelgoodromans, las makkelijk weg. Wel voorspelbaar maar vind ik zelf niet zo erg.
Gekocht via Vinted alwaar ik ze weer verkoop, behalve winter op Kreta , die houd ik.

BeneficialJay65

BeneficialJay65

04-08-2022 om 10:22

Nu weer op zoek naar soortgelijke leuke boeken, ik houd wel van dat kneuterige in een boek/film😊

Ik lees nu Kom Atir Kom van Agnita de Ranitz. Gaat over de eerste giraffe in Europa die een voetreis maakt van Marseille naar Parijs in 1827. Atir is een Soedanees die geen woord Frans spreekt en meegekomen met de giraffe naar Frankrijk. Samen met een hoogleraar wandelen ze 900 km door Frankrijk en trekken onderweg een hoop bekijks. Mooi verhaal, leest heerlijk weg en weer eens wat anders. Ik ben nu over de helft, hoop het deze week uit te kunnen lezen.

Caramelzeezoutchocola schreef op 04-08-2022 om 10:22:

Nu weer op zoek naar soortgelijke leuke boeken, ik houd wel van dat kneuterige in een boek/film😊

Jenny Colgan en dat soort boeken vind ik leuk. 

Dolfje schreef op 04-08-2022 om 15:01:

[..]

Jenny Colgan en dat soort boeken vind ik leuk.

Juist of Sarah Morgan misschien....

hier een nieuw boek: De verdenking van Michael Robotham

weneri schreef op 04-08-2022 om 16:37:

[..]

Juist of Sarah Morgan misschien....

Ik vind de boeken van Sarah Jio ook heel fijn weglezen, een beetje in lijn met Jenny Colgan!

BeneficialJay65

BeneficialJay65

04-08-2022 om 18:29

Dolfje schreef op 04-08-2022 om 15:01:

[..]

Jenny Colgan en dat soort boeken vind ik leuk.


Van haar heb ik zomer in de bakkerij etc gelezen, ook heel leuk, met het vogeltje.

BeneficialJay65

BeneficialJay65

04-08-2022 om 20:39

Omdat ik even moet wachten voor mijn andere boek bezorgd wordt ben ik nu begonnen aan de reeks kinderboeken “ Bianca in galop en dergelijke. Heel leuk om dat weer te lezen, nu met volwassen ogen.

Moest gisteren op de bieb een gereserveerd boek ophalen, dus meteen ook een paar andere. Lees nu Moord voor de avonddienst. Alles aanwezig voor een zomerboek: klein dorp ala Miss Marple, een huis met een oude rijke familie, een nieuwsgierige pastoor met zijn honden en moeder, en wat bijfiguren zoals de dames die alles in de gaten willen houden en de touwtjes in handen. En natuurlijk een moord (of 2)

nlies schreef op 05-08-2022 om 14:00:

Moest gisteren op de bieb een gereserveerd boek ophalen, dus meteen ook een paar andere. Lees nu Moord voor de avonddienst. Alles aanwezig voor een zomerboek: klein dorp ala Miss Marple, een huis met een oude rijke familie, een nieuwsgierige pastoor met zijn honden en moeder, en wat bijfiguren zoals de dames die alles in de gaten willen houden en de touwtjes in handen. En natuurlijk een moord (of 2)

Blijkt dat de schrijver alleskunner Richard Coles is.  TV-vicar.  Met eigen kerkgemeente en presentator van religieuze radio- en tv-programma's.  Deelnemer in Celebrity Masterchef en Strictly Come Dancing. In de jaren 80 keyboardspeler in The Communards 

Lijkt me leuk!  Ik zet m op mn lijstje!

BeneficialJay65

BeneficialJay65

05-08-2022 om 17:55

Ik heb het “onzichtbare leven van Addie Larue” ook nog liggen. Wat vinden jullie er van, is het echt zo boeiend als de recensies doen beloven?

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.