Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2


Net Toevluchtsoord en De Blikman gelezen. Beide de moeite waard. 

PriceyRook54

PriceyRook54

31-07-2022 om 13:59

-Nienke- schreef op 31-07-2022 om 10:55:

[..]

Je moet wel tegen wat gruwelijkheden kunnen . Ik vond het qua stijl lijken op de boeken van Karin Slaughter.


Oh goed dat je het zegt, dan vrees ik dat ik deze oversla, kan ik echt niet tegen!

In de thrillers die ik lees gebeuren ook vreselijke dingen hoor (vooral die tweede Michael Robotham die ik net uit heb, maar er wordt meer naar verwezen, dan dat het daadwerkelijk beschreven wordt. 

Ik was begonnen in 48 uur van James Patterson maar dat pakt me niet. Dus heb ik het weggelegd en ben ik begonnen in Het achtste leven (voor Brilka).

Nou, Nooit meer is uit. En jemig, ik heb het laatste uur echt alleen maar gehuild  (letterlijk…). Wát een aangrijpend boek! Nog even aan het bijkomen voordat ik ga slapen. 

Regendrup.

Regendrup.

31-07-2022 om 22:40 Topicstarter

-Nienke- schreef op 31-07-2022 om 22:37:

Nou, Nooit meer is uit. En jemig, ik heb het laatste uur echt alleen maar gehuild (letterlijk…). Wát een aangrijpend boek! Nog even aan het bijkomen voordat ik ga slapen.

Wauw jij leest snel! Maar.. mooi is ie he Ik moest ook flink wat tranen wegvegen.

ik ben bezig in mijn niet zo perfecte leven van Sophie Kinsella Leuk boek 

Gisteren met de actie bij bol.com (2 boeken met 30% korting) Valerie Lane 1 besteld en voor dochter de magische apotheek

Ainne schreef op 25-07-2022 om 14:47:

Ik heb mijn Michael Robotham-boek uit inmiddels en dat beviel zo goed, ik ben gelijk in het volgende deel begonnen (deze serie heeft maar twee delen, al zag ik dat er een derde deel aankomt begin 2023):

when-she-was-good-9781982103637_hr.jpg

Criminal psychologist Cyrus Haven and Evie Cormac return in this new thriller from author Michael Robotham. Who is Evie, the girl with no past, running from? She was discovered hiding in a secret room in the aftermath of a terrible crime. Her ability to tell when someone is lying helped Cyrus crack an impenetrable case in Good Girl, Bad Girl. Now, the closer Cyrus gets to uncovering answers about Evie’s dark history, the more he exposes Evie to danger, giving her no choice but to run. Ultimately, both will have to decide if some secrets are better left buried and some monsters should never be named...

Nummer 3 is uitgebracht in juni. 

Ik heb Good Girl Bad Girl uit. Wàt een spannend boek zeg. 
Ik probeer nu het 2e deel te kopen maar ebook staat niet op Bol.com (3e deel wel 🤷🏽‍♀️) en via Kobo krijg ik een foutmelding. Grrrr. Ik wil doorlezen! 

PriceyRook54

PriceyRook54

02-08-2022 om 17:56

poef
PriceyRook54

PriceyRook54

02-08-2022 om 17:59

Ik ben inmiddels met deze begonnen. Ik had al The girlfriend gelezen, van dezelfde schrijfster en die beviel goed. Tot nu toe leest dit ook lekker weg!

58734597.jpg

Amy is fiercely independent, with a high-powered career, a flat of her own and tight-knit friendships. But as she approaches her thirtieth birthday, she can't help but rue the one thing she doesn't have - a relationship.

When Amy comes round following a serious fall, she doesn't remember anything from the last six months. Not even the week skiing at her aunt's luxurious chalet in Val D'Isere with her mum and best friends to celebrate her birthday. And she certainly doesn't remember being swept off her feet by the handsome Dr Jack Stewart . . .

Jack is the full package - charming, caring and devoted to Amy. Everyone is smitten with him, but as the week goes on, Amy begins to find Jack’s presence chilling. Is her broken mind playing tricks? Or is the perfect boyfriend really too good to be true?

Friezinnetje schreef op 24-07-2022 om 13:54:

[..]

En uit.

Mooi boek, in een middag uit.

Nu Dansen op lucht van Nora Roberts

Deze vanmiddag uit gelezen. 

Nu even kijken wat ik nu ga lezen

Ainne schreef op 25-07-2022 om 14:47:

Ik heb mijn Michael Robotham-boek uit inmiddels en dat beviel zo goed, ik ben gelijk in het volgende deel begonnen (deze serie heeft maar twee delen, al zag ik dat er een derde deel aankomt begin 2023):

Goede tip Ainne, Ik ben er inmiddels ook in begonnen   

Daglicht van Marion Pauw uit.
Persoonlijk vind ik Vogeleiland sterker maar ook dit boek had een soortgelijke sfeer waardoor het boeiend genoeg was.

Ik ben in De beller op lijn 4 begonnen, vond iemand dat hier nou zo goed/spannend of heb ik dat ergens anders vandaan?

Dolfje schreef op 02-08-2022 om 21:23:

Ik ben in De beller op lijn 4 begonnen, vond iemand dat hier nou zo goed/spannend of heb ik dat ergens anders vandaan?

Volgens mij waren er meerdere hier die het een spannend boek vonden.
Daarom heb ik hem ook gelezen 
Ik vond het wel spannend en vlot weglezen.

@kapow, heb je het tweede deel al kunnen bemachtigen?

ben door me boeken heen, heb van pure ergernis cold turkey verschijnselen   een E-book geleend in de bieb-app  De bruidsschip -Jody Hedlund 

Regendrup.

Regendrup.

02-08-2022 om 22:51 Topicstarter

Dolfje schreef op 02-08-2022 om 21:23:

Ik ben in De beller op lijn 4 begonnen, vond iemand dat hier nou zo goed/spannend of heb ik dat ergens anders vandaan?

Mwoh, ik vond m eerlijk gezegd wat tegenvallen. Maar heb er veel zeer positieve recensies van gelezen. 

Veel plezier met lezen, ben benieuwd wat je ervan vindt!

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.