Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2

PriceyRook54

PriceyRook54

20-07-2022 om 09:36

Ik heb vandeweek Then she was gone, van Lisa Jewell gelezen, lekker boekkie wel, en ben momenteel bezig met Good girl, bad girl, van Michael Robotham. Die had ik al een poos op mijn Kindle staan maar nu eindelijk pas aan begonnen (mijn lijstje begon zowaar een beetje te slinken) en tot nu toe ben ik er weg van!

GUEST_5c684067-52c0-480b-8b03-7a619a8517ea?wid=488&hei=488&fmt=pjpeg

THEN
She was fifteen, her mother's golden girl. She had her whole life ahead of her. And then, in the blink of an eye, Ellie was gone.

NOW
It’s been ten years since Ellie disappeared, but Laurel has never given up hope of finding her daughter.

And then one day a charming and charismatic stranger called Floyd walks into a café and sweeps Laurel off her feet.
Before too long she’s staying the night at this house and being introduced to his nine year old daughter.
Poppy is precocious and pretty - and meeting her completely takes Laurel's breath away.
Because Poppy is the spitting image of Ellie when she was that age. And now all those unanswered questions that have haunted Laurel come flooding back.
What happened to Ellie? Where did she go?
Who still has secrets to hide?

41VphY3b60L._SX323_BO1,204,203,200_.jpg

A girl is discovered hiding in a secret room in the aftermath of a terrible crime. Half-starved and filthy, she won’t tell anyone her name, or her age, or where she came from. Maybe she is twelve, maybe fifteen. She doesn’t appear in any missing persons file, and her DNA can’t be matched to an identity.

Six years later, still unidentified, she is living in a secure children’s home with a new name, Evie Cormac. When she initiates a court case demanding the right to be released as an adult, forensic psychologist Cyrus Haven must determine if Evie is ready to go free. But she is unlike anyone he’s ever met—fascinating and dangerous in equal measure. Evie knows when someone is lying, and no one around her is telling the truth.

Meanwhile, Cyrus is called in to investigate the shocking murder of a high school figure-skating champion, Jodie Sheehan, who dies on a lonely footpath close to her home. Pretty and popular, Jodie is portrayed by everyone as the ultimate girl-next-door, but as Cyrus peels back the layers, a secret life emerges—one that Evie Cormac, the girl with no past, knows something about. A man haunted by his own tragic history, Cyrus is caught between the two cases—one girl who needs saving and another who needs justice. What price will he pay for the truth?

UnrulyGnu46

UnrulyGnu46

20-07-2022 om 11:42

hee leuk zeg! Ik heb op vakantie ooit eens een boek van iemand geleend en dat was van Michael robotham. Niet deze want hij ging over een militair meen ik maar vond hem toen erg goed. Ga er ook weer eens een van hem zoeken!

oeh die 2e heb ik ook op m’n lijst gezet en nog eentje van hem die in het oog sprong: the secrets she keeps 

Crepe_au_fromage schreef op 02-07-2022 om 09:52:

Ik ben begonnen in Alles te verliezen van Esther Verhoef
Ik moet er nog even inkomen, het verhaal heeft me nog niet te pakken

Ik ben er mee gestopt, dit boek pakte me echt niet. Nu bezig in Schuiplaats van Linda Jansma. Dat leest veel fijner weg.

We zijn nu op vakantie, we kwamen een aantal 2e hands boekenwinkels tegen. Zoon en ik kwamen met 10 boeken terug op ons vakantieadres 

Toen het donker werd van Simone van der Vlugt net uitgelezen.
Het boek leest makkelijk weg en er zitten ook wel wat aardige wendingen in het verhaal.
Niet een boek wat mij bij zal blijven maar gewoon een aardig tussendoortje.
Het volgende boek op mijn lijstje, de Rouwbrief van Sanne ter Zee.

Vorige week heb ik ik mis mezelf van Lisa Genova gelezen. Over een vrouw die op haar vijftigste alzheimer krijgt. Erg beklemmend en goed geschreven, het boek schijnt verfilmd te zijn dus die ga ik dit weekend kijken. 
Toen was ik toe aan wat luchtigers dus ik ben nu bezig in Mijn zoete wraak van Jane Fallon. Over een vrouw die erachter komt dat haar man vreemdgaat en dan wraak gaat nemen. Erg vermakelijk tot nu toe

Andere aanrader van vorige week was Wij leugenaars van E Lockhart. Moeilijk te beschrijven in welk genre dit viel, maar ik vond het erg pakkend 

Crepe_au_fromage schreef op 21-07-2022 om 21:28:

[..]

Ik ben er mee gestopt, dit boek pakte me echt niet. Nu bezig in Schuiplaats van Linda Jansma. Dat leest veel fijner weg.

We zijn nu op vakantie, we kwamen een aantal 2e hands boekenwinkels tegen. Zoon en ik kwamen met 10 boeken terug op ons vakantieadres

Nieuw leesvoer voor tijdens de vakantie is altijd goed 

Ik lees nu Win, van Harlan Coben. Deel 1 van een nieuwe serie. Hij is wel leuk

Ik denk dat boekenrecensent m’n nieuwe droombaan is. Dan kan ik de elke dag de hele dag boeken lezen. 
Voor de mensen die het leuk lijkt, Hebban zoekt recensenten.  
https://www.hebban.nl/hebban-zoekt-recensenten

@Ainne, wacht jij ook met smart op het nieuwe boek van Alice Feeney, Daisy Darker? Klinkt ontzettend als Agatha Christies And then there were none, wat mijn lievelingsboek is.

Daisy Darker is arriving at her grandmother’s house for her eightieth birthday. It is Halloween, and Seaglass – the crumbling Cornish house perched upon its own tiny private island – is at one with the granite rocks it sits on. The Darker family haven’t all been in the same place for over a decade, and when the tide comes in they’ll be cut off from the rest of the world for eight hours. When the tide goes back out, nothing will ever be the same again, because one of them is a killer…

Ik lees nu Mungo. Nou als je dacht dat Shuggie Bain ellende was... maar wel echt een mooi boek.

Eergisteren haalde ik Rock Paper Scissors  van Alice Feeney uit een straatbieb. Nog nooit iets van haar gelezen, maar ze werd hier nog al eens genoemd.   (Ik ben nog niet aan het boek toe, er liggen nog meer boeken in mijn mandje!).

Sherlock schreef op 22-07-2022 om 22:59:

@Ainne, wacht jij ook met smart op het nieuwe boek van Alice Feeney, Daisy Darker? Klinkt ontzettend als Agatha Christies And then there were none, wat mijn lievelingsboek is.

Daisy Darker is arriving at her grandmother’s house for her eightieth birthday. It is Halloween, and Seaglass – the crumbling Cornish house perched upon its own tiny private island – is at one with the granite rocks it sits on. The Darker family haven’t all been in the same place for over a decade, and when the tide comes in they’ll be cut off from the rest of the world for eight hours. When the tide goes back out, nothing will ever be the same again, because one of them is a killer…

Lijkt me ontzettend spannend!

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

23-07-2022 om 14:37

vanmiddag gestart in terug naar de kust van Saskia Noort 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.