Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2

Solecito schreef op 16-07-2022 om 09:56:

[..]

Heb het opgezocht! Ziet er interessant uit. Is het ook leuk voor mensen dit normaal niet zo van fantasy houden? En is het geen Young adult?

A Deadly Education is het eerste deel. Ik denk dat je die wel nodig hebt om goed in deel II te komen. 
Het is inderdaad Young Adult en fantasy dus ik denk dat het voor mensen die daar niet van houden niet lekker wegleest. 

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

16-07-2022 om 11:36

amarna schreef op 14-07-2022 om 15:32:

[..]

Ken je Steve Berry en Sam Bourne? Beiden schrijvers van thrillers met een historisch tintje. Zit iets meer actie in dan in Windmeijer. En bij Sam Bourne een tikkie maatschappijkritiek.

Ik lees in het Engels. Weet niet of al hun boeken vertaald zijn. Het Geheim van Gent van Steve Berry (The Omega Factor) is al snel vertaald maar ik wacht op de Engelse paperback.

Bedankt! Wist niet dat er nog 2 boeken van Steve Berry zijn die ik niet gelezen heb. 

UnrulyGnu46

UnrulyGnu46

16-07-2022 om 12:44

kapow schreef op 16-07-2022 om 11:09:

[..]

A Deadly Education is het eerste deel. Ik denk dat je die wel nodig hebt om goed in deel II te komen.
Het is inderdaad Young Adult en fantasy dus ik denk dat het voor mensen die daar niet van houden niet lekker wegleest.

Aha dank voor deze uitleg! Dan is het niks voor mij denk ik. Fantasy wil ik wel proberen als iemand het aanraadt maar Young adult ben ik een beetje ontgroeid 👵

Ik lees nu dit :

CauT44OSzaFzboejQgiF.jpg

Vind het heel boeiend.
Dit boek heeft veel verschillende covers, deze heb ik.

Het blijkt een boek te zijn wat ook door scholieren gelezen mag worden voor hun leeslijst, eerste druk 2003, recentste druk april 2022!

"Tomas Ross gaat in dit boek in op de raadsels die de dood van
Fortuyn omgeven en vertelt buitengewoon spannend en overtuigend over de achtergronden, de details en de motivatie van de personen die erbij waren betrokken. Een must voor iedere thrillerlezer en iedere politiek geïnteresseerde."            Quote uit "Jeugdbibliotheek".

Beterlaat2021! schreef op 16-07-2022 om 12:45:

Ik lees nu dit :

CauT44OSzaFzboejQgiF.jpg

Vind het heel boeiend.
Dit boek heeft veel verschillende covers, deze heb ik.

Het blijkt een boek te zijn wat ook door scholieren gelezen mag worden voor hun leeslijst, eerste druk 2003, recentste druk april 2022!

"Tomas Ross gaat in dit boek in op de raadsels die de dood van
Fortuyn omgeven en vertelt buitengewoon spannend en overtuigend over de achtergronden, de details en de motivatie van de personen die erbij waren betrokken. Een must voor iedere thrillerlezer en iedere politiek geïnteresseerde." Quote uit "Jeugdbibliotheek".

Bedankt voor de tip!  Hij gaat op mn lijstje!

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

16-07-2022 om 14:27

net 10 boeken opgehaald via FB. Van alles wat

klaar met de vier windstreken, mooi verhaal ga straks beginnen in Voor altijd mijn dochter - Rachel Hore 

kapow schreef op 16-07-2022 om 11:09:

[..]

Het is toch geen Young Adult? Gewoon regulier fantasy.

Fiorah schreef op 16-07-2022 om 23:16:

[..]

Volgens mij staan ze bij 15+ op de bieb, maar het is zeker geen kinderachtig werk, Wn er is heel wat YA fantasy die zeker zo goed is dan de volwassenen boeken

Fiorah schreef op 16-07-2022 om 23:16:

[..]

Oké. Ik las dat online, maar niet verder gekeken dan dat.

Ik ben inmiddels begonnen in Dirty little secrets van Jo Spain. 

Kwelling van Tamara Geraeds uit.
Misschien ligt het aan mij maar wat een slecht boek 
Ik zag het al snel aankomen maar hoopte, tegen beter weten in, dat er nog iets verrassend zou komen maar helaas...
Geen fijne schrijfstijl, onsamenhangend verhaal, geen verrassende wendingen maar continu herhaling en een teleurstellend einde, kortom verspilde tijd 
Ik ben nu even inspiratieloos voor mijn volgende keuze.
Ik neig naar een boek van Marion Pauw aangezien ik Vogeleiland wel echt een aanrader vond.

Regendrup.

Regendrup.

17-07-2022 om 19:21 Topicstarter

Ik lees nu Toevluchtsoord van Jerome Loubry. Erg intrigerend, ben nu halverwege en kan bijna niet stoppen met lezen. Heerlijke onderhuidse spanning!

Ik lees nu Het vijfde evangelie, van Ian Caldwell. Voor de liefhebbers van Dan Brown, staat op de achterkaft, maar ik denk dat ik het beter vind dan Dan Brown (maar mijn herinnering kan me parten spelen)

ik heb The Rule of Four (een Venetiaans Geheim) van hem gelezen.  Goed boek!
Deze titel lijkt echt iets voor mij.
Ik hoor graag hoe je Het Vijfde Evangelie vond!

Regendrup. schreef op 17-07-2022 om 19:21:

Ik lees nu Toevluchtsoord van Jerome Loubry. Erg intrigerend, ben nu halverwege en kan bijna niet stoppen met lezen. Heerlijke onderhuidse spanning!

Oehhh dat had ik ook. Echt een boek waar ik nog lang over nadacht. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.