Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2

nlies schreef op 12-07-2022 om 17:59:

[..]

ja ik was hier op het idee gebracht (als je het over mijn vraag hebt)

Ja, over Heloise Starchild.

BlushingCaribou16

BlushingCaribou16

12-07-2022 om 21:05

Cala schreef op 12-07-2022 om 19:00:

[..]

Haha ja, een paar pagina's geleden moest ik even spuien hoe verschrikkelijk ik zijn boeken vind, toen er hier best wat lovende woorden over zijn boeken voorbij kwamen

Haha. Ik heb het even opgezocht. Ik kan het mij goed voorstellen hoor. Ik zit op 20% en het is totaal niet spannend. Misschien komt het nog. Maar ik zat er gek genoeg wel meteen in. En ik vind het leuk dat er zoveel feitjes benoemd worden. Maar dat moet je echt trekken. Als je zin hebt in een lekkere thriller kom je van een koude kermis thuis. 

amarna schreef op 12-07-2022 om 19:05:

[..]

Tja, smaken verschillen, ook in boeken! 😊

Absoluut! Dat vind ik ook zo leuk aan dit topic

Arena89 schreef op 12-07-2022 om 21:05:

[..]

Haha. Ik heb het even opgezocht. Ik kan het mij goed voorstellen hoor. Ik zit op 20% en het is totaal niet spannend. Misschien komt het nog. Maar ik zat er gek genoeg wel meteen in. En ik vind het leuk dat er zoveel feitjes benoemd worden. Maar dat moet je echt trekken. Als je zin hebt in een lekkere thriller kom je van een koude kermis thuis.

Ik denk dat ik een lezer ben die van tempo houdt en idd feitjes doen me weinig . Gallant (een fantasyboek dat hier een paar keer genoemd is) vond ik bv ook een beetje saai, er gebeurde maar weinig. 

Ik ben nu bezig in Het Shakespeare Geheim van Jennifer Lee Carrell, het is niet super goed, maar leest wel heerlijk weg. Valt ook in het Dan Brown/Jeroen Windmeijer/oude geheimen ontdekkende thriller categorie.

PriceyRook54

PriceyRook54

14-07-2022 om 09:57

Cala schreef op 14-07-2022 om 08:54:

[..]

Absoluut! Dat vind ik ook zo leuk aan dit topic

Eens, en inmiddels begin ik ook een beetje door te krijgen wie ongeveer dezelfde boekensmaak heeft als ik (hier en ook in een andere boekengroep waar ik meeschrijf) en als die persoon dan een boek aanraadt, dan zet ik hem zó ook op mijn eigen Kindle, soms zelfs zonder de beschrijving te lezen.

Cala schreef op 14-07-2022 om 09:02:

[..]

Ik denk dat ik een lezer ben die van tempo houdt en idd feitjes doen me weinig . Gallant (een fantasyboek dat hier een paar keer genoemd is) vond ik bv ook een beetje saai, er gebeurde maar weinig.

Ik ben nu bezig in Het Shakespeare Geheim van Jennifer Lee Carrell, het is niet super goed, maar leest wel heerlijk weg. Valt ook in het Dan Brown/Jeroen Windmeijer/oude geheimen ontdekkende thriller categorie.

Ken je Steve Berry en Sam Bourne?  Beiden schrijvers van thrillers met een historisch tintje.   Zit iets meer actie in dan in Windmeijer.  En bij Sam Bourne een tikkie maatschappijkritiek.

Ik lees in het Engels. Weet niet of al hun boeken vertaald zijn.  Het Geheim van Gent van Steve Berry (The Omega Factor) is al snel  vertaald maar ik wacht op de Engelse paperback.

BlushingCaribou16

BlushingCaribou16

14-07-2022 om 15:41

Cala schreef op 14-07-2022 om 09:02:

[..]

Bedankt voor de tip! Ik sla hem even op.

Kom eens gauw van M.J Arlidge uit.
Op zich een spannend boek waarbij het ook lang niet duidelijk is wie de dader is.
Maar op zo'n 75% van het boek realiseerde ik me weer waarom ik na boek 4 van de serie was afgehaakt.
Inspecteur Helen Grace heeft teveel heldhaftige acties waardoor voor mij het personage en dus ook het verhaal ongeloofwaardig worden.
Nu begonnen in Kwelling van Tamara Geraeds.

Ik lees nu Hotel Flanagan, Kwam ik op mijn reader tegen, Prima boek voor verstand op nul, en lekker weglezen

amarna schreef op 14-07-2022 om 15:32:

[..]

Ken je Steve Berry en Sam Bourne? Beiden schrijvers van thrillers met een historisch tintje. Zit iets meer actie in dan in Windmeijer. En bij Sam Bourne een tikkie maatschappijkritiek.

Ik lees in het Engels. Weet niet of al hun boeken vertaald zijn. Het Geheim van Gent van Steve Berry (The Omega Factor) is al snel vertaald maar ik wacht op de Engelse paperback.

Oehh nee. Die ken ik niet. Ik lees liever ook in het engels, dus dat maakt niet uit. Bedankt voor de tip!

Tover-Feetje schreef op 14-07-2022 om 15:44:

Kom eens gauw van M.J Arlidge uit.
Op zich een spannend boek waarbij het ook lang niet duidelijk is wie de dader is.
Maar op zo'n 75% van het boek realiseerde ik me weer waarom ik na boek 4 van de serie was afgehaakt.
Inspecteur Helen Grace heeft teveel heldhaftige acties waardoor voor mij het personage en dus ook het verhaal ongeloofwaardig worden.
Nu begonnen in Kwelling van Tamara Geraeds.

Ja Helen Grace is voor mij overduidelijk een boekpersonage, je kunt je niet voorstellen dat deze vrouw echt bestaat en dit allemaal meemaakt.

Ik heb voor de vakantie 48 uur van James Patterson en Obscure van ?! geleend in de bieb. Als het tegenvalt, vind ik dat bij de tent nooit zo'n punt.

En grappig is dat he, dat je op een gegeven moment precies weet wiens tips je kunt volgen. Is iemand van jullie wel eens in Gent bij Books & Booze geweest? Zijn tips volg ik ook bijna blindelings.

Voor mijn vakantie heb ik verder nog liggen:

- het achtste leven 

- lessen in chemie 

-  het weeshuis in de azuurblauwe zee

Arena89 schreef op 14-07-2022 om 15:41:

[..]

Bedankt voor de tip! Ik sla hem even op.

Op het laatst werd het een beetje te langdradig, had wat korter gekund wmb en ik ergerde me soms aan de hoofdpersoon die soms totaal niet nadacht, maar verder best oke!

UnrulyGnu46

UnrulyGnu46

15-07-2022 om 11:59

ik ben sinds jaren weer eens een boek van Karin Slaughter aan het lezen (pieces of her) en vind hem echt weer heel spannend! Kan er zelfs al twee avonden niet gelijk van slapen na het lezen, wat ik normaal echt nooit heb, maar is toch van de spanning denk ik haha! 

The last graduate uit. Kon het niet meer wegleggen. Wat een geweldig verhaal en onverwacht einde. Ik kijk uit naar deel III. 

UnrulyGnu46

UnrulyGnu46

16-07-2022 om 09:56

kapow schreef op 16-07-2022 om 02:35:

The last graduate uit. Kon het niet meer wegleggen. Wat een geweldig verhaal en onverwacht einde. Ik kijk uit naar deel III.

Heb het opgezocht! Ziet er interessant uit. Is het ook leuk voor mensen dit normaal niet zo van fantasy houden? En is het geen Young adult? 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.