Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2


nlies schreef op 21-06-2022 om 18:40:

[..]

de Nederlandse versie heeft een heel andere voorkant

Ik zie het nu inderdaad! Ik weet niet wie deze kaftontwerpen heeft bedacht, maar ik heb nu boek twee uit en daar was geen vliegend paard of vuur in te vinden...

Mijn broer van Karin Smirnoff. Het pakt me nog niet. Of het is raar vertaald of ik weet het niet maar de zinnen zijn raar en simpel, geen hoofdletters waar je dat wel verwacht, woorden aan elkaar etc.  Maar ik ben nog niet zo ver dus wie weet komt het nog goed.

een boek over een koning die geen koning wil zijn

Ik lees De verborgen apotheek. Die heeft echt een beetje een te zoete, tuttige cover, maar is echt de moeite waard.

Het gaat over 2 vrouwen in Londen, eentje vroeger (1791) en eentje nu. Die van vroeger is apothekeres en ze verkoopt vergif aan vrouwen die hun man willen vermoorden. Die van nu vindt een oud apothekersflesje in de Theems, is nieuwsgierig en gaat op zoek naar de herkomst ervan.

zangvogels is uit, goed boek, aanrader
Huid tegen huid ook uit, niet spectaculair,

Ik ben gisteren begonnen aan Daar waar rivierkreeften zingen van Delia Owens. Ik moest er even in komen, maar inmiddels al een paar hoofdstukken gelezen.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

24-06-2022 om 10:13

Onze bieb heeft dit weekend opruiming. 1 euro per boek. Hoeveel tassen zal ik meenemen?

Coreopsis schreef op 24-06-2022 om 10:13:

Onze bieb heeft dit weekend opruiming. 1 euro per boek. Hoeveel tassen zal ik meenemen?

hier is het morgen boeken- en platenmarkt. Ook interessant (ik sta er zelf te verkopen voor het goede doel)

Miss_Moneypenny schreef op 24-06-2022 om 08:30:

Ik ben gisteren begonnen aan Daar waar rivierkreeften zingen van Delia Owens. Ik moest er even in komen, maar inmiddels al een paar hoofdstukken gelezen.


Oh die vond ik zo saai, ben er niet doorgeraakt 🫢


Inmiddels Het meisje uit de trein van Irma Joubert uit.
Het begin vond ik veelbelovend maar helaas begon het verhaal al snel (voor mij) langdradig en voorspelbaar te worden.
Ik wist zo ongeveer bij het tweede hoofdstuk wel hoe het verhaal zou eindigen.

Ik lees wat enthousiaste berichten over De perfecte leugen van Jo Spain dus daar heb ik gisteren een begin in gemaakt.
Tot nu toe valt het niet tegen, hopelijk blijft dat zo 

Coreopsis schreef op 24-06-2022 om 10:13:

Onze bieb heeft dit weekend opruiming. 1 euro per boek. Hoeveel tassen zal ik meenemen?

Tassen? ik zeg een bolderkar of aanhangwagen 

FarFarAway schreef op 24-06-2022 om 11:22:

[..]


Oh die vond ik zo saai, ben er niet doorgeraakt 🫢

Ik ook niet. Ik was heel benieuwd vanwege het enthousiasme van iedete3n over dit boek, maar het was het niet voor mij. Moest me er echt doorheen worstelen en heb het op een gegeven moment maar opgegeven. 

Ik ben nu bezig in Ex van Martine Kamphuis.

Momenteel luister ik deel 6 van de magische apotheek reeks, hele leuke jeugdboeken, een beetje lijkend op Morrigan Crow!

weneri schreef op 24-06-2022 om 16:30:

[..]

Ik ook niet. Ik was heel benieuwd vanwege het enthousiasme van iedete3n over dit boek, maar het was het niet voor mij. Moest me er echt doorheen worstelen en heb het op een gegeven moment maar opgegeven.


Dat belooft niet veel goeds!  Als ik het echt niks vind, kijk ik wel gewoon de film die deze zomer in de bioscoop komt

UnrulyGnu46

UnrulyGnu46

25-06-2022 om 08:27

Miss_Moneypenny schreef op 25-06-2022 om 01:52:

[..]

Dat belooft niet veel goeds! Als ik het echt niks vind, kijk ik wel gewoon de film die deze zomer in de bioscoop komt

Ik vond het juist een heel makkelijk leesbaar boek. Kan me wel voorstellen dat mensen het misschien te saai vonden maar ik houd juist van boeken die een beetje traag zijn zodat je goed in de sfeer komt. Maar doorheen worstelen denk ik eerder aan zware, ingewikkelde boeken ofzo en dat vond ik deze juist niet. Ik vond hem wel mooi dus!

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.