Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2

Regendrup.

Regendrup.

20-06-2022 om 12:27 Topicstarter

Ik lees nu mijn tweede boek van Eva Nagelkerke: de perfecte engel. 

ik lees nu Zangvogels, van Christy Lefteri.

Zangvogels’ van Christy Lefteri, bekend van ‘De bijenhouder van Aleppo’, is een geëngageerde roman waarin migranten in het Middellands Zeegebied een stem krijgen. Nisha is op Cyprus huishoudster bij Petra en haar dochtertje, terwijl ze haar eigen dochtertje in Sri Lanka probeert op te voeden via haar telefoon. Yiannis vangt als stroper illegaal kleine trekvogels op Cyprus, maar droomt stiekem van een leven samen met Nisha. Als Nisha op een dag spoorloos is verdwenen, gaat Petra naar haar op zoek. Tijdens haar zoektocht ontdekt ze de duistere kanten van het migrantenbestaan.

Fiorah schreef op 19-06-2022 om 23:37:

[..]

Hee die eerste klinkt goed maar ik kan hem niet vinden op Hebban.

De tweede heb ik net uit!

Ik geloof dat ik nu ga beginnen in de verborgen apotheek.

Dank je!

Dat herinnert me eraan dat ik de boeken van Blake Crouch nog wilde lezen of hoe heet die?

ik luister momenteel de perfecte leugen van Jo Spain. Al haar boeken vind ik goed, maar dit is ook weer echt een pageturner. Staat op kobo plus en echt een aanrader!

Verder ga ik vanavond beginnen in deel 4 van de Mure serie van Jenny Colgan. Heerlijk zoetsappig vermaak

Regendrup.

Regendrup.

20-06-2022 om 20:02 Topicstarter

MildredRatched schreef op 20-06-2022 om 18:50:

ik luister momenteel de perfecte leugen van Jo Spain. Al haar boeken vind ik goed, maar dit is ook weer echt een pageturner. Staat op kobo plus en echt een aanrader!

Deze gaat op de lijst! 

PriceyRook54

PriceyRook54

21-06-2022 om 15:24

Ik heb His & Hers van Alice Feeney inmiddels uit en vond hem weer geweldig. Zij is echt een kei in plottwists, en ook hier bleef het echt weer raden tot aan het einde.

Nu ga ik hiermee beginnen, een oude vertrouwde schrijfster, al vond ik haar laatste paar boeken niet zo geweldig. Dit boek heeft goede reviews op Goodreads, dus we gaan het proberen.

57701764._UY630_SR1200,630_.jpg

Diana O'Toole is perfectly on track. She will be married by thirty, done having kids by thirty-five, and move out to the New York City suburbs, all while climbing the professional ladder in the cutthroat art auction world. She's not engaged just yet, but she knows her boyfriend, Finn, a surgical resident, is about to propose on their romantic getaway to the Galápagos—days before her thirtieth birthday. Right on time.

But then a virus that felt worlds away has appeared in the city, and on the eve of their departure, Finn breaks the news: It's all hands on deck at the hospital. He has to stay behind. You should still go, he assures her, since it would be a shame for all of their nonrefundable trip to go to waste. And so, reluctantly, she goes.

Almost immediately, Diana's dream vacation goes awry. The whole island is now under quarantine, and she is stranded until the borders reopen. Completely isolated, she must venture beyond her comfort zone. Slowly, she carves out a connection with a local family when a teenager with a secret opens up to Diana, despite her father's suspicion of outsiders.

Diana finds herself examining her relationships, her choices, and herself—and wondering if when she goes home, she too will have evolved into someone completely different.

Ainne schreef op 21-06-2022 om 15:24:

Ik heb His & Hers van Alice Feeney inmiddels uit en vond hem weer geweldig. Zij is echt een kei in plottwists, en hier bleef het echt weer raden tot aan het einde.

Nu ga ik hiermee beginnen, een oude vertrouwde schrijfster, al vond ik haar laatste paar boeken niet zo geweldig. Dit boek heeft goede reviews of Goodreads, dus we gaan het proberen.

Diana O'Toole is perfectly on track. She will be married by thirty, done having kids by thirty-five, and move out to the New York City suburbs, all while climbing the professional ladder in the cutthroat art auction world. She's not engaged just yet, but she knows her boyfriend, Finn, a surgical resident, is about to propose on their romantic getaway to the Galápagos—days before her thirtieth birthday. Right on time.

But then a virus that felt worlds away has appeared in the city, and on the eve of their departure, Finn breaks the news: It's all hands on deck at the hospital. He has to stay behind. You should still go, he assures her, since it would be a shame for all of their nonrefundable trip to go to waste. And so, reluctantly, she goes.

Almost immediately, Diana's dream vacation goes awry. The whole island is now under quarantine, and she is stranded until the borders reopen. Completely isolated, she must venture beyond her comfort zone. Slowly, she carves out a connection with a local family when a teenager with a secret opens up to Diana, despite her father's suspicion of outsiders.

Diana finds herself examining her relationships, her choices, and herself—and wondering if when she goes home, she too will have evolved into someone completely different.

Alletwee de boeken gaan op mijn lijstje!

Ik ben nu in boek 2 van The black magician triology van Trudi Canavan. Wat lezen die fijn weg, had ik eerlijk waar niet gedacht na het zien van de voorkanten van de boeken. Doet me denken aan hele slechte jaren 80 boeken ofzo

images?q=tbn:ANd9GcSkEI241DtLi27ex6yMqfcX0tHUw456GnhZQA&usqp=CAU

images?q=tbn:ANd9GcTLvWlQ9BouRn0aqSu8kFcUIdLZir9F9nRDLg&usqp=CAU

images?q=tbn:ANd9GcTGXhYGKq_tJQioG8OE2fpVvnt2k1YQEqD4Rg&usqp=CAU

die heb ik ook gelezen, en bedacht nu dat ik de vervolgserie nog niet gelezen heb, dus maar gereserveerd.
Ik bewaar de zangvogels maar voor op bed (ereader) en ben nu begonnen aan Huid tegen huid, van Anja Feliers. Over een vrouw die er achter komt dat ze met doden kan communiceren en zo wat moorden oplost. Leest makkelijk weg, is een hele serie van zag ik

Ainne schreef op 21-06-2022 om 15:24:

Ik heb His & Hers van Alice Feeney inmiddels uit en vond hem weer geweldig. Zij is echt een kei in plottwists, en ook hier bleef het echt weer raden tot aan het einde.

Nu ga ik hiermee beginnen, een oude vertrouwde schrijfster, al vond ik haar laatste paar boeken niet zo geweldig. Dit boek heeft goede reviews op Goodreads, dus we gaan het proberen.

Weer 2 voor mijn lijst 

PriceyRook54

PriceyRook54

21-06-2022 om 16:19

Haha die never ending lijst!
Ik ga volgende week 10 dagen op vakantie en bedacht me ineens in een halve paniek dat ik boeken op mijn Kindle moest zetten (alsof er nog niet genoeg op stonden...), dus ik heb met hulp van Goodreads weer wat leuke titels gevonden en erbij gezet.

Ik lees nu Aleksandra. Het is voor een leesclub. Hoewel goede recensies ben ik nu op 1/3 nog niet heel hard enthousiast. 

Cala schreef op 21-06-2022 om 15:35:

[..]

Ik ben nu in boek 2 van The black magician triology van Trudi Canavan. Wat lezen die fijn weg, had ik eerlijk waar niet gedacht na het zien van de voorkanten van de boeken. Doet me denken aan hele slechte jaren 80 boeken ofzo

Nou wat een gedateerde voorkant inderdaad! 

Ik ben weer begonnen in de boeken van Robert Bryndza. Heb ze allemaal al eens gelezen, maar het ontspant me. Nieuwe boeken trek ik op dit moment niet - kan me niet zo goed concentreren de laatste tijd. Bekende boeken doen het nu dus goed.

Cala schreef op 21-06-2022 om 15:35:

[..]

de Nederlandse versie heeft een heel andere voorkant

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.