Media en cultuur
Regendrup.
12-04-2022 om 13:52
Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2
Zie hier het vervolg van het boekentopic om te plaatsen wat je op dit moment leest of wat klaarligt om te gaan lezen!
Eventueel kun je erbij schrijven wat je er tot nu toe van vindt of waarom je ervoor gekozen hebt dit boek te gaan lezen.
Veel leesplezier!
Link naar het vorige deel:
https://www.viafora.nl/forum/media-en-cultuur/boekentopic-wat-lees-je-nu?page=64#1942
-Nienke-
05-05-2022 om 21:27
Arena89 schreef op 05-05-2022 om 14:19:
[..]
De kaasfabriek staat ook op mijn lees lijstje.
Ik heb gister de tweeling van Auschwitz in 1 ruk uitgelezen. Wat heftig , maar ook een prachtig eind als je leest hoe ze aankijkt tegen vergeving en hoe ze ermee omgaat.
Nu wil ik verder met het boek de apotheker van mengele.
Die heb ik gisteren voor m’n moeder gekocht als moederdagcadeau, echt een prachtig boek! Schilderslief (ook van Simone van de Vlugt en ook een historische roman) vond ik overigens ook prachtig.
Marcador
06-05-2022 om 15:01
-Nienke- schreef op 05-05-2022 om 21:25:
Ik heb gisteren ook het Boekenweekgeschenk gekregen, ik hoor het graag als iemand er al een mening over heeftIk ben meestal niet zo’n fan van Ilja Leonard Pfeiffer, dus ik voelde niet de behoefte om er meteen aan te beginnen.
Ik ben er met moeite doorheen gekomen. 6 avonden over gedaan. Omdat het zo'n dun boekje was, vond ik het ook zonde om halverwege te stoppen. Ik heb nog nooit eerder iets van deze schrijver gelezen en het boekenweekgeschenk nodigt mij ook niet uit om een ander boek van deze schrijver te lezen.
SuzyQFive
06-05-2022 om 21:43
Er zijn eigenlijk twee Kobo Apps + de Bol.com winkelapp.
1. Bol.com Kobo
2. Kobo Books
3. Bol.com winkelapp.
Soms is een boek niet te vinden in app 1. En wel in app 2. Heel gek maar dat gebeurt wel eens.
Beide apps vind ik niet altijd even handig zoeken en als ik nog geen titel weet maar gewoon even wil browsen in de boeken gebruik ik app 3. En dan boeken - filteren op beschikbaar in Kobo plus. Evt genre enz.
SuzyQFive
06-05-2022 om 21:46
Ik ben nu begonnen in De Laatste Trein naar Vrijheid. Van Meg Waite Clayton
Rogue
06-05-2022 om 22:04
SuzyQFive schreef op 06-05-2022 om 21:46:
Ik ben nu begonnen in De Laatste Trein naar Vrijheid. Van Meg Waite Clayton
die is ook mooi, Truus Wijsmuller was echt een geweldige vrouw, mijn opa heeft haar nog gekend als kleine jongen omdat ze regelmatig bij zijn vader in de winkel kwam dan moest hij haar altijd netjes een handje geven
BlushingCaribou16
06-05-2022 om 22:16
RosaMontana schreef op 05-05-2022 om 17:40:
Hoe zoeken jullie trouwens naar Kobo plus boeken? Op de site van bol.com kon ik Confettiregen niet downloaden, maar ik las hier dat het wel beschikbaar was. Via mijn ereader lukte het toen wel. Ik mis heel vaak boeken in Kobo plus, maar misschien zoek ik niet goed?
Dat heb ik heel vaak bij bol.com / kobo
Boeken die er eerst zijn en later ineens niet meer beschikbaar zijn enz. Irritant en ik snap niet waar het door komt
nlies
06-05-2022 om 22:40
Vrees me is uit. Ik zie nu dat dat een serie is van een stuk of 5 boeken, maar de volgende hoeft niet meteen.
daarna Nachtmerrie van Winchester McFly, misdaad met een bovennatuurlijk tintje. Leest makkelijk weg, wel leuk
kapow
07-05-2022 om 15:29
Three wishes van Liane Moriarty uit. Halverwege kwam ik goed in het verhaal en ben ik door de rest van het boek heen gevlogen.
Mijn volgende boek is The Couple Upstairs van Shalini Boland.
-Nienke-
07-05-2022 om 19:47
kapow schreef op 07-05-2022 om 15:29:
Three wishes van Liane Moriarty uit. Halverwege kwam ik goed in het verhaal en ben ik door de rest van het boek heen gevlogen.
Mijn volgende boek is The Couple Upstairs van Shalini Boland.
Ik ga ook weer beginnen in een boek van Liane Moriaty: Negen volmaakte vreemden. Ik ben benieuwd!
Gisteren heb ik (heerlijk in het zonnetje!) De beller op lijn 4 (J.D. Barker) gelezen. Bloedstollend spannend tot het einde! Ik kon het boek nauwelijks wegleggen. Het was het eerste boek dat ik van deze auteur las, maar de rest gaat op het lijstje.
-Nienke-
07-05-2022 om 19:48
Marcador schreef op 06-05-2022 om 15:01:
[..]
Ik ben er met moeite doorheen gekomen. 6 avonden over gedaan. Omdat het zo'n dun boekje was, vond ik het ook zonde om halverwege te stoppen. Ik heb nog nooit eerder iets van deze schrijver gelezen en het boekenweekgeschenk nodigt mij ook niet uit om een ander boek van deze schrijver te lezen.
Nou, ik laat ‘m ook nog eventjes liggen dan
Fiorah
07-05-2022 om 21:25
-Nienke- schreef op 07-05-2022 om 19:47:
[..]
Ik ga ook weer beginnen in een boek van Liane Moriaty: Negen volmaakte vreemden. Ik ben benieuwd!
Gisteren heb ik (heerlijk in het zonnetje!) De beller op lijn 4 (J.D. Barker) gelezen. Bloedstollend spannend tot het einde! Ik kon het boek nauwelijks wegleggen. Het was het eerste boek dat ik van deze auteur las, maar de rest gaat op het lijstje.
Deze heb ik ook allebei recent gelezen, goed bevallen!
weneri
08-05-2022 om 22:22
Ik las dat Liane Moriarty nog 2 schrijvende zussen heeft, 1 zus schrijft jeugdboeken waarvan ik de covers er wel erg leuk uit vind zien, eens even onthouden voor als de kinderen ouder zijn.
Ik lees zelf nu even een dun boekje van Linda van Rijn (Mariëtte Middelbeek) tussendoor: winterwereld.
FaithfulDuck87
08-05-2022 om 22:24
Friezinnetje schreef op 06-05-2022 om 12:00:
ik ga beginnen in Rendez-vous van Esther Verhoef
En uit. Leuk boek, maar heb betere gelezen
Ik ben meestal niet zo’n fan van Ilja Leonard Pfeiffer, dus ik voelde niet de behoefte om er meteen aan te beginnen.