Media en cultuur
madee
10-04-2026 om 20:37
Bij wie zap jij gelijk door?
Welke tv-persoonlijkheid vind jij vreselijk? Bij wie zap jij gelijk verder? En waarom?
Broodjebrie
12-04-2026 om 08:46
oh ja, linda de mol. Die negeer ik ook zoveel mogelijk. Alhoewel ik wel gooische vrouwen kijk, maar dat is meer vanwege de andere dames.
Kampeerder
12-04-2026 om 08:47
rionyriony schreef op 12-04-2026 om 07:23:
De reden waarom je een hekel aan iemand hebt vertelt natuurlijk iets over jezelf.
Ja, vooral dat je zelf niet zo bent.
Herfstappeltaart
12-04-2026 om 09:13
rionyriony schreef op 12-04-2026 om 07:23:
De reden waarom je een hekel aan iemand hebt vertelt natuurlijk iets over jezelf.
Oja? Wat dan?
rionyriony
12-04-2026 om 09:36
Grindelwald schreef op 12-04-2026 om 08:08:
[..]
Is dat zo?
Iemands emoties worden niet voor niets geprikkeld en die leiden gewoonlijk tot een reactie. En niet bij iedereen hetzelfde. Zie je bij elk levend wezen. Jezelf vragen stellen en antwoorden zoeken kan iets toevoegen aan je zelfkennis. Voor mij is dat wel zo.
Voor een ander is dat niet zo interessant, maar voor jezelf kan dat helpen en ook je leven relativeren indien nodig.
Ik wist niet dat ik iets nieuws verkondigde dat de meesten niet allang wisten, maar goed. Prettige zondag in dit topic verder.
MMcGonagall
12-04-2026 om 10:06
rionyriony schreef op 12-04-2026 om 09:36:
[..]
Iemands emoties worden niet voor niets geprikkeld en die leiden gewoonlijk tot een reactie. En niet bij iedereen hetzelfde. Zie je bij elk levend wezen. Jezelf vragen stellen en antwoorden zoeken kan iets toevoegen aan je zelfkennis. Voor mij is dat wel zo.
Voor een ander is dat niet zo interessant, maar voor jezelf kan dat helpen en ook je leven relativeren indien nodig.
Ik wist niet dat ik iets nieuws verkondigde dat de meesten niet allang wisten, maar goed. Prettige zondag in dit topic verder.
Dat klopt hoor, maar in het geval van populistische eikels lijkt het mij evident wat dat over mij zegt.
Flamboyante types, zeg Patty Brard, zaten vroeger in mijn allergie maar nadat ik voor een cursus eens met zo’n persoon moest samenwerken (als tegenpolen), heb ik daar begrip voor gekregen. Onder zo’n imho irritant voorkomen zit een normaal mens. Net als dat ik geen gevoelloos ijskonijn ben, ook al zie je dat niet.
Jandino, die lijkt me bij iedereen op de zenuwen werken, met uitzondering van mensen die graag heel veel chaotische herrie om zich heen willen 
Jujubee
12-04-2026 om 10:41
Alles met Dennis Weening erin. Wat een vreselijk figuur vind ik dat. Bleh.
Lubach vind ik ook niks aan.
Chantal Janssen.
Broodjebrie
12-04-2026 om 11:00
tja, misschien zit er een reden achter waaro ik sommige bners niet trek. Maar ik kan ze ook gewoon irritant vinden.
MMcGonagall
12-04-2026 om 11:03
Ik vind Chantal Janzen juist zo leuk, knap, gevat, eigenlijk zoals ik zou willen zijn. Misschien vinden anderen juist dat scherpe en ad-remme niet leuk omdat zij altijd lief en afwachtend zijn?
Of zit de aversie in iets anders?
Jujubee
12-04-2026 om 11:03
Broodjebrie schreef op 12-04-2026 om 11:00:
tja, misschien zit er een reden achter waaro ik sommige bners niet trek. Maar ik kan ze ook gewoon irritant vinden.
Een hele hoop zijn ook gewoon hinderlijk hoor. Het stikt momenteel van de programma's met BN'ers erin. Waarom mag Joost weten. Ik vind er niets aan. Wat mij het meest stoort aan die BN'ers is dat het gros zo nepperig overkomt. Zo Instagrammerig. Perfect willen zijn. Kijk mij eens, figuren. Bij WIDM ben ik dit jaar voor het eerst afgehaakt omdat ik de groep zo irritant vind. Allemaal van die gemaakte figuren. Nee, dank je. Geef mij maar echte/normale mensen.
Broodjebrie
12-04-2026 om 11:04
Jujubee schreef op 12-04-2026 om 11:03:
[..]
Een hele hoop zijn ook gewoon hinderlijk hoor. Het stikt momenteel van de programma's met BN'ers erin. Waarom mag Joost weten. Ik vind er niets aan. Wat mij het meest stoort aan die BN'ers is dat het gros zo nepperig overkomt. Zo Instagrammerig. Perfect willen zijn. Kijk mij eens, figuren. Bij WIDM ben ik dit jaar voor het eerst afgehaakt omdat ik de groep zo irritant vind. Allemaal van die gemaakte figuren. Nee, dank je. Geef mij maar echte/normale mensen.
Precies!
Grindelwald
12-04-2026 om 12:15
rionyriony schreef op 12-04-2026 om 09:36:
[..]
Ik heb daar nooit zo over nagedacht. Net zoals Broodje Brie zegt ik vind ze irritant. Jij ook een fijne zondag 😃
Grindelwald
12-04-2026 om 12:17
MMcGonagall schreef op 12-04-2026 om 11:03:
Ik vind Chantal Janzen juist zo leuk, knap, gevat, eigenlijk zoals ik zou willen zijn. Misschien vinden anderen juist dat scherpe en ad-remme niet leuk omdat zij altijd lief en afwachtend zijn?
Misschien omdat Chantal wel erg veel op tv is? Dat was eerder met Wendy van Dijk ook zo.
Broodjebrie
12-04-2026 om 12:17
MMcGonagall schreef op 12-04-2026 om 11:03:
Op zich vind ik chantal wel leuk maar ze is echt zovaak op tv dat ik soms denk, alweer chantal?
Dolfje
12-04-2026 om 12:23
Grindelwald schreef op 12-04-2026 om 12:15:
[..]
Ik heb daar nooit zo over nagedacht. Net zoals Broodje Brie zegt ik vind ze irritant. Jij ook een fijne zondag 😃
Eens.
Ik geloof niet dat Martien Meiland irritant vinden iets zegt over mijn persoonlijkheid.
Kampeerder
12-04-2026 om 12:24
Dolfje schreef op 12-04-2026 om 12:23:
[..]
Eens.
Ik geloof niet dat Martien Meiland irritant vinden iets zegt over mijn persoonlijkheid.
Toch ook wel, want er zijn ook mensen die hem grappig vinden en alles van een over hem willen volgen.