Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Bezuinigingen omroepen.

Ik lees net dat o.a. Kassa en Binnenstebuiten gaan verdwijnen. Wat ontzettend jammer. Vooral Binnenstebuiten kijken we elke dag.
Wat denken jullie: zou het met de nieuwe regering nog teruggedraaid worden?

Ik denk het niet. Anders hadden ze daar wel al iets over gezegd denk ik. Jammer van Kassa en Binnenstebuiten. Dan kunnen ze beter een van die gare talkshows eraf halen. Behalve Van Roosmalen en Groenteman dan.

Ja ik las het! Vind het erg jammer; kijk graag naar Binnenste Buiten, vooral naar de lekkere kooksels van Ramon!

Herfstappeltaart

Herfstappeltaart

25-11-2025 om 14:58 Topicstarter

Zilver_gray schreef op 25-11-2025 om 14:41:

Ja ik las het! Vind het erg jammer; kijk graag naar Binnenste Buiten, vooral naar de lekkere kooksels van Ramon!

Ik vind het een hartstikke leuk programma. Het koken inderdaad, en ook de items over diervriendelijke veehouderijen, biologische landbouw, binnenkijken in interieurs, de kunstuitleg, de milieu-items.....Het is echt heel jammer

Thora schreef op 25-11-2025 om 14:23:

Ik denk het niet. Anders hadden ze daar wel al iets over gezegd denk ik. Jammer van Kassa en Binnenstebuiten. Dan kunnen ze beter een van die gare talkshows eraf halen. Behalve Van Roosmalen en Groenteman dan.

Er is nog geen nieuwe regering, dus alles kan nog. De begroting 2026 moet nog behandeld worden in de Tweede Kamer. Als er ergens geld bij komt, moet er ergens anders geld af, dus dat wordt lastiger.

Omroepen maken zelf keuzes in welke programmas ze willen stoppen. 

Ik lees dat ook Draadstaal gaat stoppen.

Herfstappeltaart

Herfstappeltaart

25-11-2025 om 15:00 Topicstarter

Mugske schreef op 25-11-2025 om 14:59:

[..]

Er is nog geen nieuwe regering, dus alles kan nog. De begroting 2026 moet nog behandeld worden in de Tweede Kamer. Als er ergens geld bij komt, moet er ergens anders geld af, dus dat wordt lastiger.

Omroepen maken zelf keuzes in welke programmas ze willen stoppen.

Ja er verdwijnen bij de verschillende omroepen allerlei programma's.

Ik las het ook, beide programma's kijk ik niet zo heel vaak, omdat wij dan meestal nog met koken, eten en afwas bezig zijn. Vind het wel jammer dat met die bezuinigingen de aantrekkelijkheid van de publieke omroep een beetje gaat verdwijnen. Wat is het volgende wat weg moet? Als we straks alleen nog de commerciëlen hebben komt ook de objectieve journalistiek in gevaar en dat moeten we niet willen.
Ik hoop dat de bezuinigingen worden teruggedraaid.

Herfstappeltaart

Herfstappeltaart

25-11-2025 om 15:00 Topicstarter

Bakblik schreef op 25-11-2025 om 15:00:

Ik las het ook, beide programma's kijk ik niet zo heel vaak, omdat wij dan meestal nog met koken, eten en afwas bezig zijn. Vind het wel jammer dat met die bezuinigingen de aantrekkelijkheid van de publieke omroep een beetje gaat verdwijnen. Wat is het volgende wat weg moet? Als we straks alleen nog de commerciëlen hebben komt ook de objectieve journalistiek in gevaar en dat moeten we niet willen.
Ik hoop dat de bezuinigingen worden teruggedraaid.

Wij nemen het altijd op.

Wat jij noemt is precies wat de huidige regering wil. Daarom hoop ik op de volgende.....

Herfstappeltaart schreef op 25-11-2025 om 15:00:

[..]

Wij nemen het altijd op.

Wat jij noemt is precies wat de huidige regering wil. Daarom hoop ik op de volgende.....

Dat hoop ik ook inderdaad. Afschaffen/verbieden/wegbezuinigen van de vrije/objectieve pers is een eerste stap op weg naar een totalitair regime. Dat hebben we gezien/zien we nu in Rusland en Amerika.

Echt ik hoop dat Jetten en Bontebal heel gauw een regeerakkoord en kabinet hebben en de voorgenomen bezuinigingen terugdraaien.

Thora schreef op 25-11-2025 om 14:23:

Dan kunnen ze beter een van die gare talkshows eraf halen. Behalve Van Roosmalen en Groenteman dan.

Van roosmalen en groenteman verdwijnt ook van de buis: https://nos.nl/artikel/2591966-omroepen-schrappen-programma-s-vanwege-bezuinigingen-kassa-stopt-na-36-jaar

Gok dat die nog wel doorstarten als podcast, al dan niet bij BNNVARA. 

Bijzonder dat een kritisch consumentenprogramma verdwijnt en al die BN'ers nog wel  snoepreisjes naar het buitenland krijgen van belastinggeld. Denk toch dat de kosten van Kassa in het niet vallen bij Beste Zangers, Wie is de Mol etc. 

Stardust schreef op 25-11-2025 om 15:18:

[..]

Van roosmalen en groenteman verdwijnt ook van de buis: https://nos.nl/artikel/2591966-omroepen-schrappen-programma-s-vanwege-bezuinigingen-kassa-stopt-na-36-jaar

Die hebben al heel lang een podcast. Ik vond 'm eerst wel grappig, maar ben er nu wel op uitgekeken. Van Roosmalen schmiert, Groenteman hinnikt, het aandeel reclame wordt steeds meer, en het onderwerp Vitesse boeit me nou ook niet echt.

Net het hele bericht gelezen, ook geen Nieuwjaarsconcert meer.
Dat in pyjama kijken op Nieuwjaarsdag is een traditie van (voor mij) meer dan 50 jaar. Als het op Nieuwjaarsdag niet lukte deed ik dat op de zondag erna en dan echt in pyjama om dat nostalgische gevoel uit mijn jeugd weer op te roepen.

Favoriete radioprogramma's op de zondagmorgen :  Sandwich en Andermans Veren.
Horen bij de zondag! 

Stardust schreef op 25-11-2025 om 15:18:

[..]

Van roosmalen en groenteman verdwijnt ook van de buis: https://nos.nl/artikel/2591966-omroepen-schrappen-programma-s-vanwege-bezuinigingen-kassa-stopt-na-36-jaar

Een podcast hebben ze al. Misschien dat ze toch weer bij de commerciëlen terecht komen. Ze zijn al eerder bij SBS6 geweest.

Mugske schreef op 25-11-2025 om 14:59:

[..]

1 Er is nog geen nieuwe regering, dus alles kan nog. De begroting 2026 moet nog behandeld worden in de Tweede Kamer. Als er ergens geld bij komt, moet er ergens anders geld af, dus dat wordt lastiger.

2 Omroepen maken zelf keuzes in welke programmas ze willen stoppen.

1. Er is niets over gezegd bij de verkiezingscampagnes in ieder geval. Terwijl ze allemaal wel heel verontwaardigd waren toen het vorige kabinet op de publieke omroep ging bezuinigen. 

2. Dat weet ik en dat maakt het nog kwalijker dat al dat slap gezwam zoals een Jinek en een Kockelman.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.