Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Beatrix (videoland)

Iemand die deze serie aan het kijken is?
En wat vind je ervan?

Nomade

Nomade

08-02-2025 om 20:44 Topicstarter

TO trapt af:
Tot nu toe alleen de 1e aflevering gezien, wat moeten niet alleen Beatrix, maar ook haar zussen een lastige jeugd gehad hebben.

Ik heb ook alleen de eerste aflevering nog gezien.  Vind het wel boeiend.

Zoals tenminste Juliana en Beatrix dit zelf ook ooit hebben gezegd (in interviews), vindt het publiek ze alleen maar interessant als ze het sprookje weten te handhaven dat ze iets bijzonders zijn.

Zodra het gewone mensen zijn met gewone eigenschappen die we zelf ook hebben, dan gaat mijn belangstelling erg achteruit. Ik heb een paar afleveringen bekeken die de NOS heeft gemaakt over leden van het Koninklijk Huis en hun echte leven, maar net als bij de ontboezemingen van Harry en Meghan, kreeg ik er snel genoeg van.

Ik heb "Beatrix" nog niet gezien. Ik heb wel "The Crown" gevolgd. Ik kan alleen maar medelijden voelen met mensen die hun leven zo moeten leiden.

Net begonnen, maar tot nu toe vind ik het wel boeiend!

rionyriony schreef op 09-02-2025 om 06:47:

Zoals tenminste Juliana en Beatrix dit zelf ook ooit hebben gezegd (in interviews), vindt het publiek ze alleen maar interessant als ze het sprookje weten te handhaven dat ze iets bijzonders zijn.

Zodra het gewone mensen zijn met gewone eigenschappen die we zelf ook hebben, dan gaat mijn belangstelling erg achteruit. Ik heb een paar afleveringen bekeken die de NOS heeft gemaakt over leden van het Koninklijk Huis en hun echte leven, maar net als bij de ontboezemingen van Harry en Meghan, kreeg ik er snel genoeg van.

Ik herkende best wat van mijn eigen klote jeugd in wat Beatrix en haar zussen hebben meegemaakt. Daarmee vind ik het alleen maar meer bewonderenswaardig wat ze voor elkaar heeft gekregen als koningin.

En ik was zelf nog maar een baby te tijde van haar kroning, wat lijkt me het naar hoeveel geweld er toen buiten was. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.