Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Bang your head and show me your horns

Wie houdt er ook van zware metalen, vette gitaarriffs, diepe en donkere klanken, of juist supersnelle drums of opzwepende folk/pagan en daarnaast de meest fantastische uithalen van de beste zangers en zangeressen? 
Wie heeft er nieuwe talenten ontdekt? Welke platen moet je horen? Of aan welke band (van vroeger) wil je herinneringen ophalen?

Kom gezellig hier binnen in het metalhol, waar het stinkt naar bier en zweet. Ga met een whiskey en sigaartje ergens in een hoekje relaxen, of sta headbangend in de moshpit....

Wees welkom!

geen recente ontdekkingen helaas. Spotify raadt mij voornamelijk verschrikkelijke bagger aan of dingen die ik al tijden niet gehoord, wel heel leuk maar niet nieuw. Ik ga in een hoekje staan met whisky (al jaren geen sigaretjes meer) en hoop hier nog wat nieuws te ontdekken.

Sophia_!

Sophia_!

13-07-2021 om 23:02

yeah baby! ook al ben ik een beetje in de 90's blijven hangen... 
Misschien ontdek ik hier nog wat leuks

Yes, deathmetal liefhebber hier. Aka Cannibal Corpse, Deicide, Dying Fetus etc. Maar ik luister de laatste tijd vooral naar oude meuk. Geen tijd meer gehad om iets nieuws te ontdekken. 

Ik heb net Turbowolf ontdekt. Vette gitaar riffs, beetje metal. Ook al weer een paar jaar oud zie ik... nou ja, het is nieuw voor mij in elk geval 

AcidicShark11

AcidicShark11

14-07-2021 om 00:43


U riep?

Metal fanaat hier.

AcidicShark11

AcidicShark11

14-07-2021 om 00:56

Mag geen plaatjes plakken, meh

metalhol... Doet me denken aan the cave... Kan niet wachten tot we daar weer gewoon naar toe kunnen!

Saga

Saga

14-07-2021 om 07:47 Topicstarter

Tutjebelletje schreef op 14-07-2021 om 00:27:

Ik heb net Turbowolf ontdekt. Vette gitaar riffs, beetje metal. Ook al weer een paar jaar oud zie ik... nou ja, het is nieuw voor mij in elk geval

Ga ik beluisteren. Voor mij ook nieuw. 

Leuk dat er al gereageerd is. Zelf ben ik na het maken van de OP lekker gaan slapen haha.
Ook ik ben een beetje blijven hangen in wat ik al ken, en dacht dat medeforummers wellicht wel nieuwe input hadden.

Zelf houd ik van uiteenlopende muziek, van Candlemass en My dying bride tot Finntroll tot Amon Amarth tot Dimmu Borgir. Maar ook Black Sabbath blijf ik cool vinden. En uit NL vroeger The Gathering en The Devil's Blood.

Dus kom maar door. 

Jaaaaaa! Mijn favo is Ghost, voornamelijk het oudere werk.
Mijn nick is een nummer van Ghost

Saga

Saga

14-07-2021 om 22:13 Topicstarter

ZombieQueen schreef op 14-07-2021 om 21:42:

Jaaaaaa! Mijn favo is Ghost, voornamelijk het oudere werk.
Mijn nick is een nummer van Ghost

Cool! Hebben die nog steeds zo'n mooi kandelaarspodium als ze optreden?

AcidicShark11

AcidicShark11

15-07-2021 om 12:23

Afijn, metalfanaat hier. En ik zwabber lekker allerlei kanten op. Van black naar folk naar symfonisch, doom, death, industrial en nog een berg. 
Ooit 'begonnen' met LinkinPark en aanverwanten en daarna is het nooit meer goed gekomen.
Sommige dingen trek ik enorm slecht zoals veel powermetal (die hoge stemmen, rillll) 

Maar ook klassiek, Drum&Bass, rock, disney en nog meer ellende komen hier voorbij. Beetje ecclectisch zullen we maar zeggen. 

Hier ook een metal fan. Voor mij heeft Within Temptation op het spoor van de metal gebracht, inmiddels vooral fan van Nightwish en Ghost. Maar Rammstein op zijn tijd is ook niet verkeerd, en Opeth maak je me ook heel blij mee. En alles wat nog meer in dat straatje ongeveer past. Zo lang het niet alleen maar grunt, scream of herrie is werkt het voor mij.

Voor fans van Ghost en Rammstein, kennen jullie Corvus Corax en Tanzwut al? Dat luisterde ik een paar jaar terug en vond dat toen ook echt gaaf. 

AcidicShark11

AcidicShark11

16-07-2021 om 11:26

Oh, dan vind je Heimataerde misschien ook wel wat Targaryen!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.