Media en cultuur
QuarrelsomeSnail25
12-07-2021 om 22:17
B&B Vol liefde (gesloten)
Wie kijkt er ook naar B&B Vol liefde? Ik ben later vanavond ingeschakeld, dus zit er pas net in. Maar ik heb al meningen. ![]()
Wie zwijmelt, trasht, hoopt en praat mee? 
Bert 59, Saint-Seine in Frankrijk
Caroline 49, Bad Kleinkirchheim in Oostenrijk
Debbie 31, Salerno in Italië
Jacob 60, de kust in de Algarve
Roxanne 32, Roosendaal
Vincent 33, Italië
Spoilers worden NIET gewaardeerd.
Klets hier verder over het nieuwe seizoen:
https://www.viafora.nl/forum/media-en-cultuur/b-b-vol-liefde-zomer-2022?page=1#17
impala
06-08-2021 om 08:50
Dolfje schreef op 05-08-2021 om 22:16:
[..]
Ik zag het ook. Vond het echt sneu. Denk echt dat het met Romana wat had kunnen worden.
Ik denk dat dit precies laat zien waarom het niks kan worden. Romana is het type dat gaat lopen mokken en passief agressief gaat doen als iets haar niet aanstaat. En Bert zelf ook trouwens. Dus strubbelingen worden niet normaal uitgepraat, of al snel weer weggelachen, maar gaan etteren tussen die twee.
Ze hebben eigenlijk allebei een wat luchtiger en meer open type nodig als tegenhanger. Wat dat betreft is Gwen wel weer geschikt. Die zou niet sjachrijnig en mokkend zeggen dat ze weggaat om een reactie uit te lokken. Die zou gewoon zeggen wat er op haar hart ligt. Denk ik.
Dutchgirly
06-08-2021 om 09:32
Volgens mij is het gewoon meteen in het begin misgegaan met Bert en Romana omdat hij haar meteen in de friendzone stopte en dat ook gelijk uitsprak. Romana heeft echt nog genoeg subtiele hints gegeven dat ze hem wel leuker vond dan dat. Maar hij reageerde nergens op. Ja als je dan daar al niks mee bereikt en je mag ook nog de hele tijd bij giegelende Gwen met haar seksuele opmerkingen en striptease shows gaan zitten kijken. Dan zou ik ook naar huis gaan hoor.
redbulletje
06-08-2021 om 09:39
Ik vind het stoer van Romana dat ze zegt zij of ik! Hopelijk opent Bert z'n ogen nog op tijd en stuurt irritante giebel naar huis en gaat wat leuks met Romana doen. Ze passen supergoed bij elkaar.
Beterlaat2021!
06-08-2021 om 09:54
Bert werd geil van de de wijnproeverij ! Tssss.
Eigenlijk klaagt iedereen dat er 'geen tijd is' voor een-op-een. Doe daar dan wat aan!!
Zeg maar Debbie vind ik een beetje een ijskast zeg maar.
Aberlady
06-08-2021 om 10:01
Zoals Debbie zich nu opstelt, zie ik haar eigenlijk met geen enkele man samen. Vraag mij of zij zelf wel relatiemateriaal is op dit moment, zo kil en zakelijk en een enorme muur om zich heen. En ik dacht gister al toen Pascal een armbandje uitzocht: "wat hij ook uitkiest, ze gaat het toch niet leuk vinden". En inderdaad, zo voorspelbaar...
Vond wel dat Art goeie vragen stelde, zette haar toch een klein beetje voor blok.
Vrijevlinder
06-08-2021 om 16:33
Ik ben zo vrij om het nieuwe stuk van Nona Tolol hier te plaatsen. Dit keer met witruimte. ![]()
Bert is met Romana en Gwen op weg naar zijn favoriete wijnboer. Romana zit naast m en maakt een matte indruk. Dit in tegenstelling tot Gwen die in het midden van de achterbank zit en vrolijk babbelt en af en toe een geit en de rest van een kinderboerderij nadoet.
Romana vertelt later dat ze even geen zin heeft in 'de drukte' in de auto.
"Al dat gelach en gedoe. Maar ja, ik denk dat Bert het heel leuk vindt.." voegt ze er venijnig aan toe.
Aha.
Romana houdt het voor gezien op het Franse platteland, bij Bert en in zijn B&B.
Ze gaat naar huis. Ze wil het Bert, bij thuiskomst, op een geschikt moment vertellen.
Gwen en Bert vermaken zich opperbest bij de wijnboer en maken dubbelzinnige opmerkingen naar elkaar.
Hij laat zich de aanrakingen en toespelingen van Gwen goed welgevallen.
"Het duurde even, maar hij is aan t ontdooien" aldus een hinnikende Gwen over Bert.
Alsof ze het over zo'n ijstaart van de Lidl heeft. Altijd aantrekkelijk op de foto en in de vriezer. Maar eenmaal helemaal ontdooid vallen ze vaak tegen.
Weer in de B&B teruggekeerd, dropt Romana de bom bij Bert terwijl ze de hond uitlaten.
"Ik ga naar huis" zegt ze plompverloren.
Bert valt effe stil. Hij mompelt een beetje onbeholpen.
"Euh..ja..ik..euh..heb altijd euh...gezegd dat als je naar huis wilt, he dat euh..moet doen."
En toen kwam het. Bam!
"Je bent altijd mijn kroegmaatje geweest.."
Bert, jij sukkel! Hork! Met je kroegmaatje! Dat is wel het laatste wat ze wil hóren. Welke vrouw wil dat nou horen, Romana wil hóren dat ze de vrouw van je leven is. Dat je niet zonder haar wil leven op de B&B. Dat je met haar oud wilt worden.
Je moet op je knieën vallen en je aan hasr been vastklampen om haar tegen te houden!
Maar niks van dat alles. Bert wil weten wat de reden is dat ze vertrekt.
Romana geeft 'het gedoe' met Gwen, haar gegiechel en hoe Bert daarop 'inspeelt', als reden. "Ik heb daar geen zin in. Wekt irritatie bij me op."
Kom op, Romana, jij bent mondig genoeg om dat allang tegen Gwen gezegd te hebben. Ik denk dat het je niet lekker zit dat Bert ontvankelijk lijkt voor Gwens gehinnik..euh..charme.
"Het is gewoon niet mijn ding" besluit ze.
Bert zegt het jammer te vinden dat ze gaat.
En dan komt het.
"Of zíj moet gaan..Zeg het maar.." zegt Romana op uitdagende toon.
Bert stottert een beetje..
Een ongemakkelijk moment.
Het is Romana wel duidelijk.
Ze zegt snel dat het een grapje is en het moment is weg.
Op ontspannen toon zegt ze verder dat ze hoopt dat hij de liefde van zijn leven zal vinden.
Toch wil ze weten of Gwen zijn type is. Bert weet het allemaal niet meer en blijft stotteren.
"Komt wel goed met jou. En met mij ook" is het laatste wat ze erover zegt.
Ik hoopte nog even op zo'n scène uit 'an officer and a gentleman' of 'Pretty woman.'
Maar nee, Bert is niet het type om Romana in één zwaai op te tillen en met verliefde blikken over zijn erf te dragen.
In plaats daarvan zou hij haar opzij duwen, zeggen dat ie het aan zijn rug heeft, dat ie Formule 1 gaat kijken en dat ze maar zelf moet lopen.' Oh ja, en als je toch deze kant op komt, neem effe een biertje mee' is by far het meest romantische dat hij ooit heeft gezegd.
Toch kijkt Bert later hulpeloos in de camera. Hij herhaalt het jammer te vinden dat ze gaat. Hij heeft er een brok van in zijn keel, zegt ie.
En dan vliegt er óók nog eens een insect in zijn oog waardoor zijn oog gaat tranen.
Hey Bert..Sterk he..die Fisherman's Friend..
Ook in Caroline's B&B vertrekt er iemand. Alleen op een minder dramatische wijze. Onze nieuwslezer Marc is zijn koffers aan het pakken.
"Het begon als een mooie droom" zegt hij op poëtische toon.
Maar nee, Caroline is leuk (over Roosje geen woord) en er was wel een vlammetje..
Maar dat eh..bleef ook een vlammetje, zegt hij op een toon alsof hij verslag uitbrengt over de inval in Tsjetsjenië. Geen echte liefde dus. Caroline zegt het niet te hebben zien aankomen.
Hoe graag had ze de 'Mark achter de grapjes willen ontdekken'..
Oh ja, tuurlijk, ze is natuurlijk part time psycholoog.
Helaas. Marc krijgt koffie die hij binnen mag opdrinken en daarna vertrekt hij. Eric kan een vreugdesprongetje bijna niet onderdrukken en rekent zich al rijk.
Caroline brengt Marc naar zijn auto, stopt m gauw wat snoetepoetsdoekjes toe 'tegen de bacteriën onderweg' en neemt afscheid.
Om de teleurstelling te verwerken, gaat ze met de kruimeldief over het aanrecht tekeer en dan is ze het weer kwijt.
Eric neemt haar mee naar een meer waar ze wijn drinken (uit gedesinfecteerde glazen) met de voeten in het water en een diepgaand gesprek voeren.
Het rare is dat ik steeds het idee heb dat Nico opeens uit het water zal opdoemen met een snorkel op, in een raar duikpak en, hysterisch lachend met een wc-borstel in zijn hand.
Maar nee, ik leef me te veel in, denk ik.
Bij Debs valt niet veel te beleven. Art komt op bezoek dus de kettingen met bal aan de enkels van Jelmer en Pascal worden verwijderd.
Vandaag geen slavendrijverij maar naar het strand.
Art praat met alledrie over de liefde.
Nee, Debs heeft niet echt het gevoel dat er sprake is van liefde tussen haar en één van de vrijgezellen. Nou ja, tenzij die persoon binnen een dag een wandmeubel en twee boxsprings in elkaar zet en ook nog het vuilnis wegzet..ja, dan is de liefde al wat groter, denk ik.
Pascal zegt wel "een kriebeltje" te voelen. Niet zo raar doen, Pas!. Dat is het signaal dat aangeeft dat je honger hebt! Ja, ik denk dat die jongen tegen ondervoeding aanzit. Die karige maaltijden die hij daar geserveerd krijgt. Ik denk ook dat Debs haar goud en hele voedselvoorraad van de B&B in die tas van dr meezeult (oké, oké, en de minder houdbare producten in haar wangen).Jelmer zou wel wat meer initiatief kunnen tonen, oppert Art.
Mwah..hij is niet écht enthousiast maar gaat t proberen.
Wel zegt hij Debs een 'interessante' vrouw te vinden.
Interessant..
Dat kan van alles betekenen.
We gaan t zien.
Ach ja, en dan tenslotte Rox en de drie mannen.
Er zijn gasten en Rox wil dat één van de mannen het toetje verzorgt en een ander het eten voor hunzelf.
Typisch, Rox weet het zo te brengen dat de mannen die deze taak op zich nemen, het idee hebben dat zij dit zelf bedacht hebben.
Dat is echt een gave, hoor!
Jeff ziet zijn kans schoon om indruk te maken op Rox en wil het avondeten graag verzorgen.
Theun gaat het toetje doen waarbij 'het stukje sierlijkheid naar de gasten toe' zeker niet zal ontbreken.
En Mitch...Mitch is de slimste van allemaal en gaat een stukje rijden met Rox op de motor.
Ja, het lijkt wel oké te zitten tussen die twee. Er is chemie. En dat wordt ook uitgesproken tijdens een stop.
'We levelen wel'
'Vind ik óók..
''Oké..''Zullen we weer gaan..?
''Yep'
Theun staat met een verhit gezicht pancakes te bakken en schepijs dat keihard is, uit een bak te schrapen.
Nou, daar is weinig sierlijks aan.
Rox zegt al bij voorbaat dat wanneer de gasten gaan klagen, zij alle betrokkenheid bij het toetje zal ontkennen.
En Jeffrey..tja..hij wilde natuurlijk indruk maken.
Nou, de grootste indruk gaat ie maken bij de Voedselbank waar ze 41 gezinnen kunnen voorzien van de hoeveelheid eten die hij heeft gemaakt.
"Beter te veel dan te weinig" zegt hij schaapachtig wanneer Rox er een opmerking over maakt.
Of het lekker is, weet ik niet.
Het is een soort pastagerecht dat hij regelmatig maakte voor zijn moeder en zus, zegt Jeff.
Aha..en zijn moeder wil opeens emigreren en zijn zus neemt waarschijnlijk de telefoon niet meer op als hij haar wil uitnodigen voor het eten.
Ik weet genoeg.
En het is ook genoeg.
Ik ga romantische films kijken waarbij het goed afloopt.
Ciao!
ButterCup
06-08-2021 om 16:40
sorry van die lange lappen tekst van een één of andere column vind ik best irritant eigenlijk. Niet lullig bedoelt 🤗
Vrijevlinder
06-08-2021 om 16:47
Geeft niet hoor, er zijn mensen die geen Facebook hebben en het wel prettig vinden.
QuarrelsomeSnail25
06-08-2021 om 16:53
Het is wel lang inderdaad, maar ik vind het wel leuk om te lezen. Zo grappig geschreven steeds.
redbulletje
06-08-2021 om 17:08
Ik vind 't leuk om te lezen, zeker nu er witruimte tussen zit
Haha, zo'n pastaprutje en dat presenteren als lekker kunnen koken 
RavIvaR
06-08-2021 om 17:48
Bedankt voor het delen, weer met plezier gelezen.
Leermoment: kunnen koken is iets anders dan lekker kunnen koken. 
Prima actie van Mitch, had niet verwacht dat ze dit nu al naar elkaar zouden uitspreken. Benieuwd wie wat volgt.
Herecomesthesun
06-08-2021 om 18:10
Made my day haha… Heb er hard om moeten lachen. Dank je voor het delen!