Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

B&B Vol Liefde; zomer 2022

Peiling

Wie is jouw favoriet dit seizoen, nu we over de helft van het seizoen zijn? (> Tussen haakjes de percentages van de eerste peiling)
64 stemmen
9%
6%
13%
5%
33%
11%
17%
6%

Rondstruiner schreef op 18-08-2022 om 11:47:

Als het te extreem wordt en het te vaak mensen zijn die in elk programma opdraven, haak ik juist af. Bij dit seizoen bijv bij die eerste man bij Astrid, of die Desiree bij Hans, dat vind ik niet echt leuk, gaat veel te ver.

Ik vind het ook onethisch als bewust dat soort mensen worden gezocht, omdat de makers ook wel weten wat er over ze wordt gezegd op social media. Dus waarschijnlijk kijk ik volgend jaar niet meer.

Maar goed, dit soort programma's gaan mij sowieso snel vervelen. Ik heb ook kort naar Lang leve de liefde en First dates gekeken, tot ik op een gegeven moment dacht: waarom zit ik hier nou in hemelsnaam naar te kijken.

Ik heb het zelfde. Als er 'per ongeluk' een 'gek' mens in zit dan vind ik dat wel leuk. Maar als ze er echt op worden uitgezocht en het zijn er zo veel dan wordt het me al te nep. Pure sensatie. En vind het bijvoorbeeld voor die eerste bij Astrid ook niet netjes. Die man moet je tegen zichzelf beschermen. 

Gek genoeg zitten bij sommigen zoals Denise en Martijn dan weer geen hele gestoorde mensen. 

Rondstruiner schreef op 18-08-2022 om 11:47:

Als het te extreem wordt en het te vaak mensen zijn die in elk programma opdraven, haak ik juist af. Bij dit seizoen bijv bij die eerste man bij Astrid, of die Desiree bij Hans, dat vind ik niet echt leuk, gaat veel te ver.

Ik vind het ook onethisch als bewust dat soort mensen worden gezocht, omdat de makers ook wel weten wat er over ze wordt gezegd op social media. Dus waarschijnlijk kijk ik volgend jaar niet meer.

Maar goed, dit soort programma's gaan mij sowieso snel vervelen. Ik heb ook kort naar Lang leve de liefde en First dates gekeken, tot ik op een gegeven moment dacht: waarom zit ik hier nou in hemelsnaam naar te kijken.

Ik heb dat ook!  Heb al snel genoeg van real live soaps.  Dit is de eerste waar ik dagelijks naar kijk.  Married at First Sight nooit gezien.  BZV en First Dates zelden.  Die "vreemdgaan-/verleidingsshows" gelukkig nooit gezien, die vind ik walgelijk. 

Ik vind het altijd jammer dat het ieder seizoen nog een stukje gekker moet. Dat begon al bij Big Brother, dat was het eerste seizoen gewoon slow tv met hele doorsnee mensen. Die zaten zich dan op de bank zich af te vragen of er überhaupt nog iemand keek want ze verveelden zich dood, en af en toe maakten ze even ruzie omdat iemand steeds de melk op het aanrecht liet staan. Maar ieder seizoen moest het gekker met meer ruzie, en ieder seizoen werd het minder leuk.

Blijkbaar is er een markt voor sensatie-TV en wordt het format 'het zoeken naar de liefde' er enkel opgeplakt.

Enkel bij BZV heb ik nog het gevoel dat het daar ook echt om het zoeken naar, en vinden van, de liefde gaat. En dat is toch ook een heel succesvol format waar ongetwijfeld veel aan verdiend wordt.

redbulletje schreef op 18-08-2022 om 11:02:

[..]

Maar daarom is dit programma ook een kijkcijferkanon. Als het om saaie types zou gaan is er geen hond die kijkt. Ga zo door RTL!

Honden genoeg in het programma  

RavIvaR schreef op 18-08-2022 om 12:30:

Blijkbaar is er een markt voor sensatie-TV en wordt het format 'het zoeken naar de liefde' er enkel opgeplakt.

Enkel bij BZV heb ik nog het gevoel dat het daar ook echt om het zoeken naar, en vinden van, de liefde gaat. En dat is toch ook een heel succesvol format waar ongetwijfeld veel aan verdiend wordt.

Er is vast markt voor sensatie, maar qua kijkcijfers is die markt niet heel groot. Als je kijkt wat vorig jaar het meest bekeken werd naast journaal en sport, zijn dat programma's als De slimste mens, Heel Holland Bakt, Wie is de mol. Dat zijn toch geen sensatie-programma's. Vorige week: Slimste mens, Denkend aan Holland, Vakantieman, Beste Zangers en B&B vol liefde op 10. 

Programmamakers weten soms van gekkigheid niet meer wat ze moeten verzinnen, maar echt nodig is het volgens mij helemaal niet.

Rondstruiner schreef op 18-08-2022 om 12:49:

[..]

Er is vast markt voor sensatie, maar qua kijkcijfers is die markt niet heel groot. Als je kijkt wat vorig jaar het meest bekeken werd naast journaal en sport, zijn dat programma's als De slimste mens, Heel Holland Bakt, Wie is de mol. Dat zijn toch geen sensatie-programma's. Vorige week: Slimste mens, Denkend aan Holland, Vakantieman, Beste Zangers en B&B vol liefde op 10.

Programmamakers weten soms van gekkigheid niet meer wat ze moeten verzinnen, maar echt nodig is het volgens mij helemaal niet.

Het voordeel van BZV en WIDM is dat er geen reclames in zitten. Dat kijken meer mensen rechtstreeks terwijl op de commercielen veel wordt opgenomen om later de reclames door te kunnen spoelen. Weet niet of dat dan ook nog meetelt in de kijkcijfers?

redbulletje schreef op 18-08-2022 om 12:51:

[..]

Het voordeel van BZV en WIDM is dat er geen reclames in zitten. Dat kijken meer mensen rechtstreeks terwijl op de commercielen veel wordt opgenomen om later de reclames door te kunnen spoelen. Weet niet of dat dan ook nog meetelt in de kijkcijfers?

Ja, later terugkijken, ook via apps, wordt meegenomen.

Ik dacht het wel, maar weet het eigenlijk niet zeker, ga het nog eens nakijken.

[..]

Ik weet niet in hoeverre het meespeelt, BZV en WIDM zijn een keer per week op tv en B&B vol liefde 5 dagen per week. Misschien zullen sommige mensen ook afhaken wanneer het zo vaak op tv is. 

LostJellyfish83

LostJellyfish83

18-08-2022 om 12:54

Moxxie schreef op 18-08-2022 om 12:26:

Ik vind het altijd jammer dat het ieder seizoen nog een stukje gekker moet. Dat begon al bij Big Brother, dat was het eerste seizoen gewoon slow tv met hele doorsnee mensen. Die zaten zich dan op de bank zich af te vragen of er überhaupt nog iemand keek want ze verveelden zich dood, en af en toe maakten ze even ruzie omdat iemand steeds de melk op het aanrecht liet staan. Maar ieder seizoen moest het gekker met meer ruzie, en ieder seizoen werd het minder leuk.

Goh ja, dat eerste seizoen was geweldige tv, terwijl er echt helemaal niks gebeurde. Big Brother is helemaal verpest, ik kijk het echt niet meer. 

Ik hoop dat ze b&b niet ook teveel gaan verpesten. Ik had zelf het idee dat ze nu niet genoeg aanmeldingen hadden en daarom allerlei mensen uit een kaartenbak van een castingbureau hebben gehaald ofzoiets. Al die mensen die al eerder op tv zijn geweest is geen toeval natuurlijk. 

[..]

Uitgesteld kijken wordt meegenomen ja.

MRI

MRI

18-08-2022 om 14:36

Die lichaamshouding van Fenna als Martijn bij het kampvuur ineens gaat vertellen dat hij verliefd is (waarom daar? waarom dan?)! Het meisje kromp helemaal ineen. En dan Martijn die tegen Suus gaat doen of hij haar iets vreselijks aandoet. Mijn God, ze kennen elkaar een week. Wat verbeeldt zo'n gast zich dan?  En dan die ouders erbij dit elkaar omhelzen, alsof er een huwelijk of kleinkind wordt aangekondigd. Ik zou rennen als ik Fenna was. 

MRI schreef op 18-08-2022 om 14:36:

Die lichaamshouding van Fenna als Martijn bij het kampvuur ineens gaat vertellen dat hij verliefd is (waarom daar? waarom dan?)! Het meisje kromp helemaal ineen. En dan Martijn die tegen Suus gaat doen of hij haar iets vreselijks aandoet. Mijn God, ze kennen elkaar een week. Wat verbeeldt zo'n gast zich dan? En dan die ouders erbij dit elkaar omhelzen, alsof er een huwelijk of kleinkind wordt aangekondigd. Ik zou rennen als ik Fenna was.

Echt hè?

Ik zou denk ik een nieuw wereldrecord op de 500 meter zetten.

MRI schreef op 18-08-2022 om 14:36:

Die lichaamshouding van Fenna als Martijn bij het kampvuur ineens gaat vertellen dat hij verliefd is (waarom daar? waarom dan?)! Het meisje kromp helemaal ineen. En dan Martijn die tegen Suus gaat doen of hij haar iets vreselijks aandoet. Mijn God, ze kennen elkaar een week. Wat verbeeldt zo'n gast zich dan? En dan die ouders erbij dit elkaar omhelzen, alsof er een huwelijk of kleinkind wordt aangekondigd. Ik zou rennen als ik Fenna was.

Het is wel bijzonder allemaal ja , met kromme tenen en plaatsvervangende schaamte naar zitten kijken.

De ouders van Martijn zijn lieverds maar toch krijg ik er ook een beetje jeuk van. Die manier waarop ze naar Martijn kijken, altijd met zo'n vertederde blik, zoals je naar een schattig klein kind kijkt.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.