Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

B&B Vol Liefde; zomer 2022

Peiling

Wie is jouw favoriet dit seizoen, nu we over de helft van het seizoen zijn? (> Tussen haakjes de percentages van de eerste peiling)
64 stemmen
9%
6%
13%
5%
33%
11%
17%
6%

watertoren schreef op 24-07-2022 om 11:56:

Piet zei bij Renze afgelopen vrijdag dat Ted helemaal geen man nodig heeft maar dat ze mee doet om haar B&B te promoten.

Dat zou zo maar waar kunnen zijn. 

Toch vind ik het jammer dat de deelnemers uit de school klappen terwijl de uitzendingen nog draaien. 
Er zijn nu best wat oud deelnemers die uit de school hebben geklapt en ik snap dat ze hun verhaal willen doen, maar doe dat na afloop van de serie. Ik blijf graag in de waan dat alles spontaan tot stand is gekomen. 

Bij Boer zoekt vrouw deden ze pas na afloop uitspraken, niet tijdens de serie. 

Piet zei bij Renze afgelopen vrijdag dat Ted helemaal geen man nodig heeft maar dat ze mee doet om haar B&B te promoten.

Ik weet het wel bijna zeker. Bij alle deelnemers. Je ziet toch gewoon dat ze het prima zelf kunnen, met of zonder hulp van ouders, ex, of evt hond..

De kandidaten zijn maar bijzaak, de één iets meer uitgesproken dan de ander, maar niet waar het om gaat, ik heb tenminste nog geen enkele match gezien, behalve mss bij Richard en Simone. Maar dat is volgens mij meer lust dan liefde. 

De meeste deelnemers van vorig jaar zijn er ook niet onverdienstelijk vanaf gekomen. 

Vrijevlinder schreef op 24-07-2022 om 12:07:

Toch vind ik het jammer dat de deelnemers uit de school klappen terwijl de uitzendingen nog draaien.
Er zijn nu best wat oud deelnemers die uit de school hebben geklapt en ik snap dat ze hun verhaal willen doen, maar doe dat na afloop van de serie. Ik blijf graag in de waan dat alles spontaan tot stand is gekomen.

Bij Boer zoekt vrouw deden ze pas na afloop uitspraken, niet tijdens de serie.

Vind ik ook

Beterlaat2021!

Beterlaat2021!

24-07-2022 om 13:01 Topicstarter

En zij hééft tenminste iets om te promoten! In tegenstelling tot sommige andere deelnemers.

Ik sta niet te springen om mijn vakantie bij Richard  door de te brengen.

En Denise  is manager van appartementen-complexen. Ik heb haar nog geen bed op zien maken, geen badkamer zien soppen. Niet wat je noemt een B&B sfeertje.

Beterlaat2021! schreef op 24-07-2022 om 13:01:

[..]

En zij hééft tenminste iets om te promoten! In tegenstelling tot sommige andere deelnemers.

Ik sta niet te springen om mijn vakantie bij Richard door de te brengen.

En Denise is manager van appartementen-complexen. Ik heb haar nog geen bed op zien maken, geen badkamer zien soppen. Niet wat je noemt een B&B sfeertje.

Kan ze dan niet beter mee doen met dat andere B&B programma ?

Beterlaat2021! schreef op 24-07-2022 om 13:01:

[..]

Ik sta niet te springen om mijn vakantie bij Richard door de te brengen.

En Denise is manager van appartementen-complexen. Ik heb haar nog geen bed op zien maken, geen badkamer zien soppen. Niet wat je noemt een B&B sfeertje.

Er zal vast personeel rondlopen, dat moet wel in zo'n hotel. Want zoveel kamers vind ik geen B & B meer. 

Wat is eigenlijk het verschil tussen B & B en een hotel?

Een hotel heeft vaak een restaurant, een B&B serveert alleen ontbijt. Maar als het zo groot is zou je het ook een boutique hotel kunnen noemen, mits alle kamers voorzien zijn van eigen badkamer. 

redbulletje schreef op 24-07-2022 om 13:35:

Een hotel heeft vaak een restaurant, een B&B serveert alleen ontbijt. Maar als het zo groot is zou je het ook een boutique hotel kunnen noemen, mits alle kamers voorzien zijn van eigen badkamer.

Ik ben nog nooit in een B&B geweest maar ik dacht ook altijd dat het alleen ontbijt was. Meer iets om te overnachten als je op doorreis bent. Bij ik vertrek zag ik ook vaak dat er 's avonds gekookt wordt voor de gasten in een B&B.

watertoren schreef op 24-07-2022 om 13:39:

[..]

Ik ben nog nooit in een B&B geweest maar ik dacht ook altijd dat het alleen ontbijt was. Meer iets om te overnachten als je op doorreis bent. Bij ik vertrek zag ik ook vaak dat er 's avonds gekookt wordt voor de gasten in een B&B.

Bij het NPO programma B&B vind ik dat het niet vaak het type B&B is wat ik B&B zou noemen. Vaak bij de mensen in huis, regelmatig niet eens een eigen badkamer. 

Een luxe B&B heeft juist sfeervolle kamers met eigen voorzieningen en een goed ontbijt. Het kan dat de gastvrouw/heer ook wel 'ns 's avonds kookt. In Oostenrijk zaten we een aantal weken terug in een luxe landhuis met enorme kamers, grote balkons en prachtig zwembad. Eénmaal hebben we 's avonds ook daar gegeten omdat ze een overdadige bbq organiseerden. 

Vrijevlinder schreef op 24-07-2022 om 13:31:

[..]

Er zal vast personeel rondlopen, dat moet wel in zo'n hotel. Want zoveel kamers vind ik geen B & B meer.

Wat is eigenlijk het verschil tussen B & B en een hotel?

B&B is bij of in een woonhuis. 

'Bed & breakfast is een kleinschalige verblijfsaccommodatie gericht op het bieden van de mogelijkheid tot een toeristisch en veelal kortdurend verblijf met het serveren van ontbijt. Een bed & breakfast is gevestigd in een woonhuis of bijhuis en wordt gerund door de eigenaren van het betreffende huis.'

Iemand hoeft geen partner nodig te hebben om er een te willen natuurlijk. Beetje flauw van Piet. 

Tegenwoordig heten er een hoop dingen B&B die dan niet eens ontbijt serveren. Dat vind ik ook stom.

Rondstruiner schreef op 24-07-2022 om 14:17:

[..]

B&B is bij of in een woonhuis.

'Bed & breakfast is een kleinschalige verblijfsaccommodatie gericht op het bieden van de mogelijkheid tot een toeristisch en veelal kortdurend verblijf met het serveren van ontbijt. Een bed & breakfast is gevestigd in een woonhuis of bijhuis en wordt gerund door de eigenaren van het betreffende huis.'

Dank je. 

Googelend kom ik nog op: 
In tegenstelling tot een pension of hotel is bij een Bed & Breakfast de woonfunctie het hoofddoel.

Zowel kleinschalig, al is te betwisten wat kleinschalig inhoudt, en grotendeels woonfunctie zie ik niet bij de B & B terug. Maar goed, dat maakt niet uit voor het programma. Ze moeten wat, als er niet genoeg interesse is. 

Dolfje schreef op 24-07-2022 om 14:24:

Tegenwoordig heten er een hoop dingen B&B die dan niet eens ontbijt serveren. Dat vind ik ook stom.

Inderdaad, die zouden eigenlijk geweerd moeten worden van de B & B site. Wij overnachten wel eens in een B & B maar tegenwoordig moet je echt kijken of ze ontbijt serveren. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.