Media en cultuur
MidasWolf
06-01-2025 om 20:55
B&B Vol liefde winter 2025 Geen Spoilers
Winter editie 2025
Mike 33 Oostenrijk 🇦🇹
Jan 58 Zweden    🇸🇪Â
Jorik 27 Oostenrijk 🇦🇹Â
Maarten 76 Estland 🇪🇪
Judith 37 Frankrijk 🇫🇷Â
Adrienne 50 Zwitserland 🇨ðŸ‡Â
 Mike: Denise(33) Lena(29) Antine(32)Eefke(33) Tara(23) Amber(28)
 Jorik: Kirsten(30)Nienke(28)Lana(26)Marieke(25)Marilou(25)
 Jan: Michiel (44) Peter(48)  yan(65) Willem(62)
Maarten: Truus(75) Ria(70)Â Barbara(78)Â Anette(65)
Judith: Bart(37) Guus(45) Sarieke(31)Â Mark(37)Â Â Juulsz(30) Esther(35)
Adrienne:Â Erik (57)Â Gerard (63)Robert(53) Peter(63)Â Frits(62)
*Dik gedrukte is B&B houder.
MidasWolf
23-01-2025 om 12:48
Yumi schreef op 23-01-2025 om 10:13:
[..]
Ik hoop niet dat je denkt dat ik het erg vind, want wat Judith zag in dit uiterlijk is mij een raadsel.
![]()
Nee hoor,Â
Mee eens
Beterlaat2021!
23-01-2025 om 13:09
Die vrouw lust er wel pap van en hij zou nog wat met haar te stellen krijgen, zei ze schaamteloos tegen haar zoon
Angela Kijkt TV  Ze gelooft lang niet alles wat ze ziet in Winter vol liefde. En toch kan Angela de Jong dit seizoen niet stoppen met kijken. ‘Zelfs als er maar tien procent echt is van wat we zien, zijn Monique en Mike voer voor psychologen.’
Angela de Jong 22-01-25, 12:24 Laatste update: 22-01-25, 13:41
Toch weer even over Winter vol liefde. Want er is dit seizoen iets met het programma, waardoor ik niet kan stoppen met kijken. En dat ‘iets’ heeft natuurlijk alles te maken met Monique en Mike en dan vooral de ongezonde relatie tussen moeder en haar 33-jarige, nog thuiswonende zoon uit het Oostenrijkse Seefeld.
Nu geloof ik lang niet alles wat we zien. Maar als er slechts tien procent van wat er gebeurt en gezegd wordt niet in scène is gezet of door de makers op een gewiekste manier bedacht is, zijn Monique en Mike al voer voor psychologen.
Neem alleen al het gegeven dat Monique zichtbaar zenuwachtig wordt van het idee dat Mike seks heeft met Antine. Toen hij vertelde dat er een zedig kusje was uitgewisseld in een bubbelbad, veranderde zij al in een giechelende kleuter die stiekem een glimp heeft opgevangen van de buurman in zijn slobberende onderbroek. Een uiterst merkwaardige reactie. Al was de droge, bijna zakelijke manier waarop Mike erover vertelde minstens zo opvallend. Alsof hij even kwam melden dat hij het groene Gizzi-pak van hun skischool naar de stomerij had gebracht.
Maar het werd pas echt raar tijdens het passen van de dirndl-jurken voor de jodelworkshop waar Mike, zijn drie logees én moeder Monique op date naartoe gingen. Toegegeven, Antine genoot er wel erg van om haar decolleté te showen en duwde haar borsten nog net niet in het gezicht van Mike. Maar dan hoef je als moeder nog steeds niet ongemakkelijk voor de camera te gaan staan hinniken en giebelen alsof je net een halve fles Schnapps achterover hebt geklokt en vervolgens Sexbomb van Tom Jones te gaan zingen. Om daarna met rode konen te suggereren dat Antine er wel pap van lust en Mike ‘een zware’ aan haar krijgt. Die heeft geen leven meer, gilde ze nog. Terwijl een blinde nog kan zien dat het hoog tijd wordt dat Mike juist een léven krijgt en een weekendje lekker gaat rollebollen in plaats van met zijn moeder koffie te drinken of haar truttige hondjes uit te laten.
Maar het toppunt is de scène die vanavond is te zien. Hij kwam dinsdagavond al voorbij in Renze en toen moest ik gewoon wel vooruit kijken. Daarin probeert Monique Mike tijdens het trimmen van ‘Bjoetiful Kurl’ te waarschuwen voor het libido van Antine en haar zorgen te uiten of haar Mike dat tempo wel aankan.
Omdat de camera erbij is, gebruikt ze nogal bedekte termen, waardoor het even duurt voor hij haar goed begrijpt.
Maar als het kwartje eenmaal gevallen is, wordt het ronduit awkward, een ander woord is er niet. Mike mompelt binnensmonds dat hij niet snapt waar dit ineens vandaan komt en zwetend en zichtbaar gegeneerd breken de twee het theekransje op. Aan dit ongemak dat door de tv heen droop was niks gespeeld, dit was honderd procent echt.
Het voelt alsof je als kijker onverwacht op een groot familiegeheim stuit. Al kan het natuurlijk ook dat we getuige zijn van het historische moment waarop Mike zich ineens realiseert dat het tijd wordt dat hij de navelstreng doorknaagt. En dat is geen dag te vroeg na 33 jaar.
absor
23-01-2025 om 16:16
tsja ik snap dat iedereen op de stoelen staat om monique en de meeste 33 jarigen wonen niet meer thuis maar voer voor psychologe vind ik echt onzinÂ
Monique is blij met haar zoon en hij duidelijk gek op zijn moeder. Â Ze heeft ook iets heel goeds gedaan blijkbaar want het is een nette attente jongen voor de dames. Â E ogen allebei gelukkig met de situatie waarin ze leven. Â Waarom moet hier een psycholoog op af? Â Â Echt onzin. Â
BritgetJones007
23-01-2025 om 16:44
absor schreef op 23-01-2025 om 16:16:
tsja ik snap dat iedereen op de stoelen staat om monique en de meeste 33 jarigen wonen niet meer thuis maar voer voor psychologe vind ik echt onzin
Monique is blij met haar zoon en hij duidelijk gek op zijn moeder. Ze heeft ook iets heel goeds gedaan blijkbaar want het is een nette attente jongen voor de dames. E ogen allebei gelukkig met de situatie waarin ze leven. Waarom moet hier een psycholoog op af? Echt onzin.
Dit dus. Het is gewoon makkelijk scoren van die Angela en de rest op facebook. Zegt meer over de rest, dan over Mike en die moeder. Hij komt juist heel fijn over naar vrouwen. Dus toch juist goed
Meesje
23-01-2025 om 16:58
absor schreef op 23-01-2025 om 16:16:
tsja ik snap dat iedereen op de stoelen staat om monique en de meeste 33 jarigen wonen niet meer thuis maar voer voor psychologe vind ik echt onzin
Monique is blij met haar zoon en hij duidelijk gek op zijn moeder. Ze heeft ook iets heel goeds gedaan blijkbaar want het is een nette attente jongen voor de dames. E ogen allebei gelukkig met de situatie waarin ze leven. Waarom moet hier een psycholoog op af? Echt onzin.
mee eens. Een psycholoog is voor iemand die psychisch ergens aan lijdt. Ik heb niet de indruk dat deze mensen ergens aan lijden. Noch dat andere mensen 'last' van hun hebben. Dat een ander het niet zo zou willen of doen (zoals ik
) Maakt nog niet dat zij ziek zijn.
Courage
23-01-2025 om 19:05
Ik denk dat Mike zó goed heeft geleerd om zijn echte gevoelsleven overal buiten te houden, dat hij in het dagelijks leven volkomen door kan gaan voor die aardige, sociale, charmante, attente man. Maar niemand is 100% zo. Met Antine ziet hij intuïtief een escape, waar ook zijn rauwere randjes naar buiten mogen komen.
Echt, hij is heel aardig, en ik geloof hem, maar hij onderdrukt veel.
Hoop dat hij op een gezonde manier de ruimte gaat nemen om meer zichzelf te zijn.
Courage
23-01-2025 om 19:07
Ik zat te genieten van hoe Mark bij Judith zijn eigen glazen ingooide.
Dat was rap gedaan haha.
Wat ik leuk aan Bart vindt is dat hij er voor gáát en ook niet bang is om gekwetst te worden. Tegelijkertijd blijft hij (ogenschijnlijk althans) stabiel en aards, dus geen dramaqueen die zich door zijn emoties laat opeten, maar gezond volwassen. Heel aantrekkelijk.
Courage
23-01-2025 om 19:11
Jan kan nog aardig wat leren van Bart wat dat betreft. Wat is die man emotioneel onvolwassen. Michiel wees hij al meteen af omdat die veel langer was dan hijzelf. En nu met Willem valt hij weer helemaal in katzwijm om zijn uiterlijk, en hij dicht hem allerlei karaktereigenschappen toe, louter gebaseerd op zijn filmpje en waarschijnlijk wishful thinking omdat hij Willem zo knap vindt.
Heel grappig trouwens dat Willem hem qua uiterlijk niet zo geweldig vindt ('je ziet dat hij oud is'), terwijl Jan, voor zijn leeftijd sowieso, er in mijn ogen ook best okay uit ziet. De aantrekkingskracht lijkt niet heel wederzijds.
Yan stelt zich inderdaad als hulpverlener en tolk op. Is veel te veel aan het pleasen.
Courage
23-01-2025 om 19:12
Nienke vind ik een fantastische vrouw. Daar heeft Jorik iets moois laten lopen. Denk dat degene die een relatie krijgt met Nienke, daar heel veel mazzel mee heeft. Ze is heel authentiek.
Yumi
23-01-2025 om 19:15
Courage schreef op 23-01-2025 om 19:05:
Ik denk dat Mike zó goed heeft geleerd om zijn echte gevoelsleven overal buiten te houden, dat hij in het dagelijks leven volkomen door kan gaan voor die aardige, sociale, charmante, attente man. Maar niemand is 100% zo. Met Antine ziet hij intuïtief een escape, waar ook zijn rauwere randjes naar buiten mogen komen.
Echt, hij is heel aardig, en ik geloof hem, maar hij onderdrukt veel.
Hoop dat hij op een gezonde manier de ruimte gaat nemen om meer zichzelf te zijn.
6 januari was de eerste uitzending, dus we zijn 12 afleveringen verder. In die 12 afleveringen is hij niet iedere keer te zien geweest en steeds zijn het maar fragmenten, met het nodige knip en plakwerk. Ik hoop dat het de bedoeling is dat we het bovenstaande met een knipoog moeten lezen?
Courage
23-01-2025 om 20:30
Yumi schreef op 23-01-2025 om 19:15:
[..]
6 januari was de eerste uitzending, dus we zijn 12 afleveringen verder. In die 12 afleveringen is hij niet iedere keer te zien geweest en steeds zijn het maar fragmenten, met het nodige knip en plakwerk. Ik hoop dat het de bedoeling is dat we het bovenstaande met een knipoog moeten lezen?
Nee.
Want natuurlijk is er veel plak- en knipwerk waardoor ze een beeld van hem neerzetten. Maar wat we daarmee ook zien is een Mike die gewoon altijd hetzelfde smile-gezicht heeft. Dat doet hij dus ook off camera.
En natuurlijk zal hij best wel eens snauwen of stil zijn (zoals toen mama, de boel moest redden met 3 vrouwen aan tafel), maar ik bedoel dat je aan hem gewoon kan zien dat hij met een masker op leeft.
Achter dat masker zit vast ook een lieve, zachte man. Niet dat ik denk dat we naar Jekyll en Hyde zitten te kijken. 
HAHA!wait..what
23-01-2025 om 21:13
Wat een gekke wending ineens bij Robert en Adrienne. Ik geef haar groot gelijk dat ze hem geen kus op de wang wilde geven; ze was nog helemaal in de war van al die gemixte signalen die hij haar gaf
MidasWolf
23-01-2025 om 21:16
HAHA!wait..what schreef op 23-01-2025 om 21:13:
Wat een gekke wending ineens bij Robert en Adrienne. Ik geef haar groot gelijk dat ze hem geen kus op de wang wilde geven; ze was nog helemaal in de war van al die gemixte signalen die hij haar gaf
Mee eens, hiervoor leek het ook voor mij toch anders. Vond het goed dat zij daar resoluut in was. Bijna alsof hij zijn ego nog even wou strelen, of is dat te slecht gedacht.Â
MidasWolf
23-01-2025 om 21:17
Courage schreef op 23-01-2025 om 19:12:
Nienke vind ik een fantastische vrouw. Daar heeft Jorik iets moois laten lopen. Denk dat degene die een relatie krijgt met Nienke, daar heel veel mazzel mee heeft. Ze is heel authentiek.
Ik vind Nienke dan ook te leuk voor Jorik, uiteindelijk vind ze hopelijk een andere leuke man.