Media en cultuur
Loeki72
25-06-2025 om 10:11
B&B vol liefde 2025 - Geen spoilers!

Half juli gaat dit leuke programma weer beginnen. De volgende B&B houders gaan op zoek naar de liefde….
Daniel (38) in Tsjechië
De vrolijke Daniël bestiert in het Tsjechische dorpje Seč hotel Kapitan met ruim 40 kamers. Hij nam in 2012 het hotel over zijn vader, nam een break om een loopbaan in de scheepsvaart op te bouwen maar staat nu weer als kapitein aan het roer van Kapitan.
Als rasechte Rotterdammer is Daniel iemand die van doorpakken houdt en hij is ook nog eens handig genoeg om het hotel vrijwel zelf op te knappen. Maar hierdoor is zij liefdesleven er wel een beetje bij ingeschoten. Hij zoekt een gezellige, positieve vrouw die van avontuur én een wijntje houdt.
Dick (32) in Suriname
De jongste deelnemer van dit seizoen zit ook het verst uit de buurt. Junglekenner Dick houdt van de ongerepte wildernis van Suriname en hij runt vlak buiten Paramaribo een resort met acht appartementen midden in de natuur.
Dick geeft daarnaast wildernistours en kunnen mensen hem bellen als ze een slang in hun huis aantreffen. De vrouw die voor Dick de ware is moet dan ook behoorlijk ondernemend en avontuurlijk zijn én van een feestje houden.
Eveline (51) in Italië
Eveline heeft een druk leven: niet alleen is ze juriste, ze runt ook nog eens sinds 2022 in het Italiaanse dorpje San Benedetto Val Di Sambro een B&B met vier kamers, zes camperplaatsen, een appartement, een bar, een sportruimte en een luxe zwembad.
Op papier heeft Eveline het leven goed voor elkaar en leeft ze haar Italiaansde droom. Toch is er ruimte voor een man met humor die haar een geborgen gevoel kan bieden.
Ingrid (61) in Griekenland
De Limburgse Ingrid is van huis uit kapster. Toch voelde zich tot haar eigen verbazing spontaan thuis toen ze de eerste keer in Lesbos arriveerde. Inmiddels woont ze er en verdient ze de kost als uitbaatster van Dutch dream.
In deze B&B, een appartement met uitzicht op de Egeïsche Zee, is het goed vertoeven. Maar ze zou ook graag de kamer in haar hart willen verhuren aan een leuke, stoere man die weet wat romantiek is.
Ilya (52) in Frankrijk
Ilya is een geboren Zeeuw, maar zijn hart klopt sinds 2021 voor Frankrijk. In de Aveyron heeft hij een heus chateau omgetoverd tot luxueuze B&B met vijf paleiselijke kamers. Ilya runt de zaak grotendeels zelf: hij is kok, interieurverzorger en tuinman in een.
Hij hoopt door zijn deelname een leuke, spontane vrouw te treffen met een sociaal hart die warm loopt voor een knus leven in zijn Franse sprookjeskasteel.
Jean-Paul (59) in Spanje
Jean-Paul is dol op nieuwe avonturen: zowel in de liefde als op zakelijk gebied. Deze ambitieuze single heeft onlangs in de heuvels van Benidorm de B&B overgenomen van een goede vriend en wil er vol voor gaan.
Jean-Paul is een man met vele gezichten: een feestnummer, maar ook iemand die juist behoefte heeft aan rust en huiselijkheid. Hij houdt van Spanje en hoopt een Nederlandse vrouw te ontmoeten die deze liefde deelt.
Magda (75) in Frankrijk
Twee jaar geleden verloor Magda haar man na een lang ziekbed. Ze heeft haar leven én haar B&B Le Clos Robert op de rit. Toch mist ze de liefde in haar leven, vooral omdat ze het niet leuk vindt om alleen voor zichzelf in de keuken te staan.
Magda zoekt een man die ook van lekker eten én koken houdt en het is ook mooi meegenomen als hij de handen uit de mouwen wil steken, want er is altijd wel wat te doen. Kandidaten moeten Magda wel delen met hondje Doudou.
Petra (60) in Griekenland
De Amsterdamse Petra is al sinds de jaren 90 helemaal thuis op het Griekse eiland Lesbos. Pas sinds dit jaar is ze B&B-houder, ze verhuurt villa’s aan toeristen en runde in het verleden een lesbische bar.
Het is dan ook geen verrassing dat Petra een vrouw zoekt: vooral in de toeristluwe wintermaanden kan het erg stil zijn op Lesbos, dus zoekt ze een nuchtere, zelfstandige vriendin met humor..
Rob (65) in Frankrijk
Na vijf jaar vrijgezel te zijn, zoekt Rob een sportieve en avontuurlijke vrouw om samen de bergen in te trekken. En als hobby-patissier maakt hij de lekkerste taarten en broden.
Hij woont al sinds 1998 in de Franse Pyreneeën waar hij een oude kippenstal in Estadens ombouwde tot een domaine met 10 sfeervolle gîtes.
watertoren
05-09-2025 om 12:58
MissHolmes schreef op 04-09-2025 om 17:49:
[..]
Echt he... Ze zit enorm moeilijk te doen...
Ik vind niet dat ze moeilijk doet. Als je het niet voelt dan is dat jammer maar niks aan te doen. Liefde laat zich nu eenmaal niet dwingen.
MissHolmes
05-09-2025 om 13:17
watertoren schreef op 05-09-2025 om 12:58:
[..]
Ik vind niet dat ze moeilijk doet. Als je het niet voelt dan is dat jammer maar niks aan te doen. Liefde laat zich nu eenmaal niet dwingen.
Bij deze kom ik terug op wat ik zei want dat klopt natuurlijk als een bus wat je zegt...
Martje80
08-09-2025 om 12:38
Yumi schreef op 04-09-2025 om 23:36:
Zei Ingrid nou dat ze Rinus wel leuk had gevonden maar dat hij uit zichzelf was vertrokken?
Ik schrok vanavond van het moeizame gesprek dat Petra had met Lieske. Harstikke leuk dat iemand positief in het leven staat, maar waarom begrijpt ze een serieuze vraag niet? Super als je met iemand dezelfde humor deelt en kunt lachen, maar er moet ook een gesprek mogelijk zijn. Petra die eindelijk moeite deed om Lieske te leren kennen, kreeg de deksel op haar neus. Lieske is een leuke vrouw, en je kunt lol met haar hebben... maar om helemaal stuk te gaan van het lachen terwijl ik denkzo grappig is het toch niet? Is het die bodemdrift... teveel wijn? Jammer!
Lieske had ook een heel gek commentaar "oh ik geloof dat ze over diepere gevoelens wilde praten, ipv de diepte in" Ze snapte oprecht niet wat Pettra probeerde te vragen. En ik denk "hoe dan?!?!"
Beterlaat2021!
08-09-2025 om 13:26
In Kamp van Koningsbrugge dat is opgenomen in Suriname , zag ik dat Dick voorlichting gaf aan de deelnemers over slangen en dergelijke.
MissHolmes
08-09-2025 om 13:36
Laatste week alweer mensen! Ik geloof dat ik niet de puf heb om seizoen 4 op Videoland af te kijken maar mocht ik in een zwart gat vallen na woensdag dan is dat een optie.
Knutselkei
08-09-2025 om 15:51
Ik zag dat bij VIPS aan tafel er ook deze week een week is met deelnemers van B en B: Malgosia natuurlijk en Suus, Kia, een van de dames van Walter en Petra van Hans uit Frankrijk geloof ik.
Widajo
09-09-2025 om 12:10
ïk zie steeds berichten voorbijkomen met 'hoe is het afgelopen met de B&B eigenaren? '. Waarschijnlijk staat er niks zinnigs in maar klik het toch niet aan, wil de reünie kijken en verrast worden. Of teleurgesteld ![]()
thinkso
10-09-2025 om 14:45
Ik heb net de aflevering van gisteren gekeken. Richard is een leuke man, die vindt vast en zeker een vrouw. Eveline en Bart passen misschien prima bij elkaar. Bart lijkt me alleen wel iemand die zichzelf overschat. In ieder geval voor wat betreft zijn zangtalent. Eveline vind ik ook een beetje een apart type. Dus wie weet past dat wel.
Sylwia, tsja. Ik denk dat hij haar beter naar huis had kunnen sturen.
Vrijevlinder
10-09-2025 om 15:46
Ik ben benieuwd of er tenminste 1 stel nog samen is. Heb het niet erg hoog. Misschien Daniel en Dick.
Roos57
10-09-2025 om 15:48
Lexus schreef op 05-09-2025 om 01:00:
[..]
Ik dacht ook te zien dat ze bij het niet begrijpen van Lieske iets had van 'pfff, het lukt echt niet die vrouw op een dieper niveau te leren kennen'. Als dat zo was zou ik het wel begrijpen, zo moeilijk waren die vragen van Petra toch niet?
Nou wat zijn jouw waarden en normen???
Roos57
10-09-2025 om 15:49
Vrijevlinder schreef op 10-09-2025 om 15:46:
Ik ben benieuwd of er tenminste 1 stel nog samen is. Heb het niet erg hoog. Misschien Daniel en Dick.
Dick heeft wel gesekst maar of de klik er blijft ? Denk van niet
Vrijevlinder
10-09-2025 om 16:00
Roos57 schreef op 10-09-2025 om 15:49:
[..]
Dick heeft wel gesekst maar of de klik er blijft ? Denk van niet
Ik heb ook sterk met twijfels. En Daniel is ook maar de vraag of het blijvend is. Denk dat hij het langer zou volhouden met die nu weggegaan is.
Beterlaat2021!
10-09-2025 om 16:11
Vrijevlinder schreef op 10-09-2025 om 15:46:
Daniel en Dick waren toch geen stel?
zo grappig is het toch niet? Is het die bodemdrift... teveel wijn? Jammer!