Media en cultuur
Loeki72
25-06-2025 om 10:11
B&B vol liefde 2025 - Geen spoilers!

Half juli gaat dit leuke programma weer beginnen. De volgende B&B houders gaan op zoek naar de liefde….
Daniel (38) in Tsjechië
De vrolijke Daniël bestiert in het Tsjechische dorpje Seč hotel Kapitan met ruim 40 kamers. Hij nam in 2012 het hotel over zijn vader, nam een break om een loopbaan in de scheepsvaart op te bouwen maar staat nu weer als kapitein aan het roer van Kapitan.
Als rasechte Rotterdammer is Daniel iemand die van doorpakken houdt en hij is ook nog eens handig genoeg om het hotel vrijwel zelf op te knappen. Maar hierdoor is zij liefdesleven er wel een beetje bij ingeschoten. Hij zoekt een gezellige, positieve vrouw die van avontuur én een wijntje houdt.
Dick (32) in Suriname
De jongste deelnemer van dit seizoen zit ook het verst uit de buurt. Junglekenner Dick houdt van de ongerepte wildernis van Suriname en hij runt vlak buiten Paramaribo een resort met acht appartementen midden in de natuur.
Dick geeft daarnaast wildernistours en kunnen mensen hem bellen als ze een slang in hun huis aantreffen. De vrouw die voor Dick de ware is moet dan ook behoorlijk ondernemend en avontuurlijk zijn én van een feestje houden.
Eveline (51) in Italië
Eveline heeft een druk leven: niet alleen is ze juriste, ze runt ook nog eens sinds 2022 in het Italiaanse dorpje San Benedetto Val Di Sambro een B&B met vier kamers, zes camperplaatsen, een appartement, een bar, een sportruimte en een luxe zwembad.
Op papier heeft Eveline het leven goed voor elkaar en leeft ze haar Italiaansde droom. Toch is er ruimte voor een man met humor die haar een geborgen gevoel kan bieden.
Ingrid (61) in Griekenland
De Limburgse Ingrid is van huis uit kapster. Toch voelde zich tot haar eigen verbazing spontaan thuis toen ze de eerste keer in Lesbos arriveerde. Inmiddels woont ze er en verdient ze de kost als uitbaatster van Dutch dream.
In deze B&B, een appartement met uitzicht op de Egeïsche Zee, is het goed vertoeven. Maar ze zou ook graag de kamer in haar hart willen verhuren aan een leuke, stoere man die weet wat romantiek is.
Ilya (52) in Frankrijk
Ilya is een geboren Zeeuw, maar zijn hart klopt sinds 2021 voor Frankrijk. In de Aveyron heeft hij een heus chateau omgetoverd tot luxueuze B&B met vijf paleiselijke kamers. Ilya runt de zaak grotendeels zelf: hij is kok, interieurverzorger en tuinman in een.
Hij hoopt door zijn deelname een leuke, spontane vrouw te treffen met een sociaal hart die warm loopt voor een knus leven in zijn Franse sprookjeskasteel.
Jean-Paul (59) in Spanje
Jean-Paul is dol op nieuwe avonturen: zowel in de liefde als op zakelijk gebied. Deze ambitieuze single heeft onlangs in de heuvels van Benidorm de B&B overgenomen van een goede vriend en wil er vol voor gaan.
Jean-Paul is een man met vele gezichten: een feestnummer, maar ook iemand die juist behoefte heeft aan rust en huiselijkheid. Hij houdt van Spanje en hoopt een Nederlandse vrouw te ontmoeten die deze liefde deelt.
Magda (75) in Frankrijk
Twee jaar geleden verloor Magda haar man na een lang ziekbed. Ze heeft haar leven én haar B&B Le Clos Robert op de rit. Toch mist ze de liefde in haar leven, vooral omdat ze het niet leuk vindt om alleen voor zichzelf in de keuken te staan.
Magda zoekt een man die ook van lekker eten én koken houdt en het is ook mooi meegenomen als hij de handen uit de mouwen wil steken, want er is altijd wel wat te doen. Kandidaten moeten Magda wel delen met hondje Doudou.
Petra (60) in Griekenland
De Amsterdamse Petra is al sinds de jaren 90 helemaal thuis op het Griekse eiland Lesbos. Pas sinds dit jaar is ze B&B-houder, ze verhuurt villa’s aan toeristen en runde in het verleden een lesbische bar.
Het is dan ook geen verrassing dat Petra een vrouw zoekt: vooral in de toeristluwe wintermaanden kan het erg stil zijn op Lesbos, dus zoekt ze een nuchtere, zelfstandige vriendin met humor..
Rob (65) in Frankrijk
Na vijf jaar vrijgezel te zijn, zoekt Rob een sportieve en avontuurlijke vrouw om samen de bergen in te trekken. En als hobby-patissier maakt hij de lekkerste taarten en broden.
Hij woont al sinds 1998 in de Franse Pyreneeën waar hij een oude kippenstal in Estadens ombouwde tot een domaine met 10 sfeervolle gîtes.
DeOnbekende
14-08-2025 om 17:24
Courage schreef op 14-08-2025 om 13:54:
[..]
Ik heb geen videoland-abo dus ik kan niet terug kijken om exact te quoten. Maar ze zei heel specifiek dat ze op zoek was naar een blonde man met blauwe ogen. Het was de manier waarop ze het zei dat mij de kriebels gaf en het viel mij erg op.
Ze zei dat ze altijd valt op blonde mannen, en dat hij daarom wel in het straatje van exen paste. Echt totaal niet op een manier die jij hier insinueert.. Ik vind het behoorlijk kwalijk dat je zoiets online slingert. Daar krijg ik dan weer de kriebels van, zeg maar. Bah.
Yumi
14-08-2025 om 19:08
DeOnbekende schreef op 14-08-2025 om 17:24:
[..]
Ze zei dat ze altijd valt op blonde mannen, en dat hij daarom wel in het straatje van exen paste. Echt totaal niet op een manier die jij hier insinueert.. Ik vind het behoorlijk kwalijk dat je zoiets online slingert. Daar krijg ik dan weer de kriebels van, zeg maar. Bah.
Dat zei ze inderdaad 
Shirley uit ‘s-Gravenzande zag meteen de nodige overeenkomsten met Daniël. Net als hij is zij ook altijd hard aan het werk geweest en stond de liefde op een laag pitje. Over Daniël zegt ze: “Ik zie een nuchtere, Rotterdamse jongen die altijd hard heeft gewerkt en die lekker kan klussen, voor zichzelf bezig is. Ik heb zelf ook altijd hard gewerkt en niet met liefde bezig geweest. Dus ik dacht: Misschien zit daar een match.”
Shirley weet goed wat ze zoekt: “Over het algemeen val ik op blonde, Nederlandse jongens. Ik heb vrij weinig andere kleurstellingen gehad, dus dit past wel.” Of Daniël echt de perfecte match gaat zijn, zien we de komende weken. De eerste indruk is goed. Zo zegt Daniël meteen: “Wel leuk, wel grappig. Het is een ander type dan Renske.”
Shirley heeft tijd voor liefde en zoekt het bij Daniël in B&B Vol Liefde - Love & Reality
BritgetJones007
14-08-2025 om 20:42
DeOnbekende schreef op 14-08-2025 om 17:24:
[..]
Wat insinueert ze dan, want dat ontgaat mij kennelijk?
DeOnbekende
14-08-2025 om 20:49
BritgetJones007 schreef op 14-08-2025 om 20:42:
[..]
Wat insinueert ze dan, want dat ontgaat mij kennelijk?
"Hij is lang, wit, blond en heeft blauwe ogen. En hij woont in een relatief conservatief land. You do the math."
Oftewel: Shirley is een racist.
Poezenmeisje
14-08-2025 om 21:23
Dus als je op blond valt ben je een racist?
Als je op aziatische of negroïde types valt, dan ben je dus geen racist? Of toch ook wel?
Meesje
14-08-2025 om 21:40
Poezenmeisje schreef op 14-08-2025 om 21:23:
Dus als je op blond valt ben je een racist?
Als je op aziatische of negroïde types valt, dan ben je dus geen racist? Of toch ook wel?
Nee, maar Courage zegt zelf dat de manier waarop Shirley het zei haar de kriebels gaf. En het 'you do the math' daar insinueert ze wel iets mee. Wat precies begrijp ik ook niet. Maar kennelijk had Shirley niet mogen zeggen dat ze op witte mannen valt? Mss kan Courage zelf effe uitleggen wat ze bedoelt?
DeOnbekende
14-08-2025 om 22:16
Meesje schreef op 14-08-2025 om 21:40:
[..]
Nee, maar Courage zegt zelf dat de manier waarop Shirley het zei haar de kriebels gaf. En het 'you do the math' daar insinueert ze wel iets mee. Wat precies begrijp ik ook niet. Maar kennelijk had Shirley niet mogen zeggen dat ze op witte mannen valt? Mss kan Courage zelf effe uitleggen wat ze bedoelt?
Plus het benoemen van het conservatieve land waarin hij woont.
Maar als mijn "math" niet klopt, hoor ik het natuurlijk ook graag.
RavIvaR
14-08-2025 om 22:24
Het kwam op mij vooral over alsof ze een knappe man op TV had gezien waar ze qua uiterlijk normaal ook op zou kunnen vallen en ze verder zonder veel nadenken had gereageert. Onder het mom van 'gewoon relaxt, we zien wel.'
RavIvaR
14-08-2025 om 23:36
Goed dat Shirly naar huis is. Dat ging geen liefde worden.
Renske gaat er nu weer helemaal voor maar als ik Daniel was zou ik daar niet voor kiezen. Recept voor gedoe. Maar er komen nog meer dames dus dat gaat hij waarschijnlijk nog wel merken.
RavIvaR
14-08-2025 om 23:38
Illiya heeft een duidelijke voorkeur. Dan mag hij de andere dame ook wel naar huis sturen.
Jammer dat hij zo duidelijk zei dat hij de nieuwe dame veel knapper vind dan de andere. Zo'n vergelijking is onnodig en onaantrekkelijk. Al denkt de nieuwe dame daar vast anders over.
RavIvaR
14-08-2025 om 23:39
Magda lijkt weer in tweestrijd te komen. Ze vindt hem leuk, maar ook weer niet.
Yumi
14-08-2025 om 23:49
Wat gebeurde er allemaal vanavond?
Eveline komt terug en valt als 'n blok voor Bart. Vreemd, niet verwacht dat ze het type op slag verliefd zou zijn. Ik wijt dit aan de emotionele dagen die ze in het ziekenhuis heeft doorgebracht, en hoop dat ze snel weer tot zichzelf komt. Ik vind ze qua uiterlijk wel bij elkaar passen, maar het verliefd zijn op iemand die je net ontmoet hebt, dat kan niet goed gaan. Arrivederci je mag vertrekken.
Magda was aan het knuffelen, ondanks dat hij lang van stof is en niet kookt in de juiste volgorde
Illya, is behoorlijk onder de indruk van Sylwia, maar andersom denk ik dat ze het leuk vindt om in de belangstelling te staan, meer niet. Dit is geen match.
Rob wordt ondersteboven geblazen door een Brabantse en het verbaast me, dat hij erom kan lachen. Ben benieuwd wanneer hij er genoeg van heeft, want vermoeiend is ze wel!
RavIvaR
15-08-2025 om 00:01
ja, Eveline en Bart. Dat moet ik nog even verwerken..
Vooral verbaasd over die tattoo.
Had niet kunnen voorspellen dat Eveline meteen ja zou zeggen tijdens de eerste kennismaking.
Wel opvallend dat deze man aan kickboksen en schaken doet/heeft gedaan net als Eveline. Zijn niet echt standaard hobby's en al helemaal niet de combinatie.
Shirley