Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Alternatief voor Kobo Plus?

Ik heb al een paar jaar een Kobo Plus abonnement en vind het aanbod van boeken prima. 

Omdat ik de klantenservice van Bol om te huilen vind de laatste tijd, ben ik even helemaal klaar met Bol en Kobo. Ik moest het sowieso opzeggen, omdat je je rekeningnummer niet kan wijzigen , en het opnieuw aanmelden lukt niet, dus dit lijkt mij een mooie gelegenheid om eens te kijken naar een alternatief voor Kobo Plus.

Ik lees vooral non-fictie. Hebben jullie tips of ervaringen met soortgelijke aanbieders?

Geen exact alternatief, ik heb 2 jaar Blinkist gehad. Een app met samenvattingen van non-fictie boeken. Als er dan iets bij zat dat echt de moeite waard leek om helemaal te lezen, schafte ik weleens het boek aan. Mooie dingen tegengekomen toen en flink groot aanbod, ook van wat minder bekende auteurs. Allemaal in het Engels, zowel lezen als audio. Ik luisterde ze vaak in de auto onderweg, vind het prettiger en rustiger dan podcasts en altijd leerzaam.

Ik heb de online bibliotheek, maar heb me laten vertellen dat het aanbod wel anders (minder recent??) is als Koboplus.

Bookchoice? Maar dat is een abbo met een beperkt aantal boeken per maand.

Storytel? 
Heeft ook eboeken en kost ongeveel evenveel als koboapp

Rondstruiner

Rondstruiner

03-09-2021 om 21:11 Topicstarter

Bedankt voor jullie reacties, ik ga ze allemaal even bekijken!

Ik gebruik ook de online bibliotheek. Vind het zonde al die boeken te kopen als ik ze toch maar 1x lees.

cliffer. Bij vakantieveilingen kun je regelmatig een goedkoop 3 maanden abonnement scoren, dat doe ik altijd.

Ik heb voor de zomervakantie mijn Kobo abonnement ingewisseld voor Storytel. Er staan in verhouding wel meer luisterboeken dan e-books op maar ik vind dat er ook voldoende boeken op staan om te lezen. Wat ik heel fijn vind is dat je heel makkelijk kan switchen tussen lezen en luisteren. Meestal lees ik liever maar op sommige momenten is luisteren juist handig. Je kan midden in het boek overschakelen op luisteren en weer terug als je weer wil lezen.

Ik heb de online bibliotheek en bookchoice.

Rondstruiner

Rondstruiner

05-09-2021 om 08:54 Topicstarter

Bedankt weer allemaal! 

Storytel heeft een mooi aanbod van boeken, maar kun je helaas niet op een ereader lezen zag ik net. 
Dus het wordt waarschijnlijk de Online bibliotheek en/of Cliffer.

Kan Cliffer wel op je e-reader? Ik kon dat niet vinden op hun site.

Rondstruiner

Rondstruiner

05-09-2021 om 09:35 Topicstarter

Miss_Moneypenny schreef op 05-09-2021 om 09:21:

Kan Cliffer wel op je e-reader? Ik kon dat niet vinden op hun site.

  Gelukkig ben jij wel wakker.

Waarom ik dat nou wel check voor storytel en niet voor cliffer, geen idee. Maar zo te zien kan het niet nee. Dus het wordt de online bibliotheek😀.

En misschien iets ernaast voor op mijn tablet.

Ik kan de boeken van de online bibliotheek ook openen op mijn tablet hoor, gewoon via de app. Ze hebben ook luisterboeken trouwens. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.