Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Alle Disneyliefhebbers verzamelen 🎉

Dit topic gaat niet specifiek over Disney+, maar over alles Disney. Van films tot weekbladen.

Wat zijn jouw aanraders en waar wordt jij blij van?


Lollypopje

Lollypopje

08-01-2022 om 12:35 Topicstarter

Mijn ultieme Disney film blijft toch wel Princess and the frog. Goed verhaal en voora ook fantastische muziek.

Van de nieuwere heb ik een zwak voor Onward, al vond ik Soul ook goed. 

Verder fan van Darkwing Duck, zowel de serie als de strips. De oude Ducktales (bij de nieuwe kan ik niet door de lelijke tekeningen heen kijken) en Donald Duck. Aan Mickey heb ik trouwens een gruwelijke hekel

Oew leuk!! Hier kom ik wel eens buurten. Leuk om met elkaar te praten over Disney!

ScarceKudu74

ScarceKudu74

08-01-2022 om 12:57

Ja, liefhebber! Ik heb sinds deze week Disney+, dus ga mijn hart ophalen aan alle tekenfilms 💕  Lang geleden dat ik ze zag. 

Mijn favoriete tekenfilm is Belle en het Beest, die is ook heel leuk als echte film. 
En Malifecent natuurlijk,  fantastische film! 

(En idd, Mickey is stom )

Lollypopje

Lollypopje

08-01-2022 om 13:13 Topicstarter

@Peen heerlijk. Zoveel mooie films die de laatse jaren erbij zijn gekomen 💗

Dat ik niet op dit topic gekomen ben (alhoewel, zoveel hou ik nou ook weer niet van Disney, maar ik kan er zeker wel van genieten)! De laatste disneyfilms heb ik zeker ook niet allemaal gezien, en ik heb ook geen Disney+. Twee maanden geleden nog wel in Disney geweest - wat een heerlijke sfeer!

Mijn favoriete Disneyfilm/verhaal is toch wel Alladin, met Mulan en De Leeuwenkoning II als goede runners-up.

Jullie al eens in de Disneyparken geweest?

Leuk zeg!!!
Mijn zoon komt in de leeftijd dat hij de rust heeft voor een hele disney film.
Tot nu toe heeft hij Peter Pan al 3x gezien en afgelopen week de 101 dalmatiers.

Zelf kon ik vroeger Aladdin en Leeuwenkoning woord voor woord mee praten.
In m'n late tienerjaren vond ik Rapunzel en Brave geweldig. Maar zo kan ik blijven opnoemen want vind veel leuk!
Sinds een paar weken dinsey +
Ik zag daar dus ook films die echt lang geleden zijn dat ik ze zag en niet iedereen kent maar wij wel gezien hebben als kind: Taran en de toverketel, Peter en de draak!

Ik babbel graag mee!

ScarceKudu74

ScarceKudu74

08-01-2022 om 14:08

Krullen-bol schreef op 08-01-2022 om 14:03:

Leuk zeg!!!
Mijn zoon komt in de leeftijd dat hij de rust heeft voor een hele disney film.
Tot nu toe heeft hij Peter Pan al 3x gezien en afgelopen week de 101 dalmatiers.

Zelf kon ik vroeger Aladdin en Leeuwenkoning woord voor woord mee praten.
In m'n late tienerjaren vond ik Rapunzel en Brave geweldig. Maar zo kan ik blijven opnoemen want vind veel leuk!
Sinds een paar weken dinsey +
Ik zag daar dus ook films die echt lang geleden zijn dat ik ze zag en niet iedereen kent maar wij wel gezien hebben als kind: Taran en de toverketel, Peter en de draak!

Ik babbel graag mee!

Taran en de toverketel was best wel eng toch? Niet een standaard Disney film in ieder geval. 

ScarceKudu74

ScarceKudu74

08-01-2022 om 14:10

Ik ben 1x in Disneyland Parijs geweest, maar het viel mij een beetje tegen toen.  Inmiddels zijn er veel attracties bijgekomen begreep ik, dus nu is het misschien leuker. De Parade 's avonds vond ik wel fantastisch. 

Lollypopje

Lollypopje

08-01-2022 om 14:14 Topicstarter

Maar één keer in een park geweest, maar dat is alweer 25 jaar geleden. Ik was 10 ofzo

Ik zou best wel weer willen, maar ze zijn zo groot. Het idee alleen al vind ik overweldigend.

Lollypopje

Lollypopje

08-01-2022 om 14:34 Topicstarter

Net Frozen2 gekeken, maar het was meer achtergrondruis. Het boeide me gewoon niet.

Ik ben in Disney LA en magic kingdom Orlando geweest en dat vind ik gave parken. Vond 't wel jammer dat de Indiana Jones attractie niet in Orlando staat. Volgende keer Florida zou ik graag naar Disney Animalworld gaan. 
Vroeger wel ns naar EuroDisney geweest maar vond 't heel irritant dat alles zo Frans was. Dat past m.i. niet bij Disney. Ze hadden 't beter in Engeland kunnen vestigen. 

Ik hou echt van Disney & Pixar films!
Favorieten zijn de Aristokatten, Prinses en de kikker & Keizer Kuzco. Ook Soul vond ik een fijne film om te kijken, en bij Coco heb ik menig traantje gelaten. Vergeet ik bijna Rapunzel, dat vond ik een film met heerlijke humor. Oja, en de muziek van Jungle Book is fijn! 

Voor de mensen die er van houden, er staan op Spotify 2 cd's Jazz Loves Disney. Heerlijke muziek! 

Ik ben nog nooit naar een van de Disney parken geweest, en dat hoeft van mij ook niet zo. Zolang ik de films kan zien vind ik het prima.

Qua jeugdseries was/ben ik echt fan van Duck Tales & Rescue Rangers.

Iemand de laatste nieuwe film Encanto al gekeken?

Lollypopje

Lollypopje

08-01-2022 om 15:49 Topicstarter

Crazycatlady schreef op 08-01-2022 om 15:42:



Iemand de laatste nieuwe film Encanto al gekeken?

Vanochtend. Ik vond hem leuk 💜

Peen schreef op 08-01-2022 om 14:08:

[..]

Taran en de toverketel was best wel eng toch? Niet een standaard Disney film in ieder geval.

Klopt best een duistere in vergelijking met andere films.

disney junk meld zich, ik en mijn zus zijn mega disney fans. 
mijn favorieten zijn : Alice in wonderland, Hercules, Mulan, de speurneuzen, Coco , prinses en de kikker, Brave ben er waarschijnlijk nog heel wat vergeten 
mijn vader had toen ik klein was alle afleveringen van ducktales op band opgenomen, heb het grijs gedraaid.

Encanto moet ik nog zien helaas ging toen de bios dicht

ik ben zowel in Parijs als in Orlando geweest, herinner mij er niet veel meer van alleen dat het in Orlando bloedheet was en we erg lang in de rij stonden voor de entree.


Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.