Media en cultuur
Bakblik
07-07-2025 om 07:40
Ai overzicht als je google laat zoeken
Gisteren wilde ik een post van mezelf terug zoeken op het forum. Dat lukte niet met de zoekfunctie van het forum. Ik toetste in google viafora en toen 2 kernwoorden van hetgene dat ik wilde vinden.
Tegenwoordig komt google met een AI overzicht en dat was zo lachwekkend dat ik dacht dat wil ik met jullie delen.
Wees vrij om ook jouw AI meligheid te delen hier met vermelding van je zoekopdracht.
Bakblik
07-07-2025 om 07:41
To begint:
Zoekopdracht viafora kamperen verhaal
Dit was het resultaat:
AI-overzicht"Viafora kamperen" verwijst waarschijnlijk naar het kamperen via de website of het forum van Viafora.nl, een platform waar mensen vakantie-ervaringen en -tips delen. Het is een plek waar je vragen kunt stellen over kampeerbestemmingen, campings kunt vinden en ervaringen van anderen kunt lezen.Wat je kunt vinden op Viafora over kamperen:
- Campingtips:Viafora biedt een platform voor het delen van ervaringen met verschillende campings, zowel in Nederland als in het buitenland.
- Vakantiebestemmingen:Je kunt er informatie vinden over populaire kampeerbestemmingen en tips voor het plannen van je kampeervakantie.
- Forumdiscussies:Viafora heeft een forum waar je vragen kunt stellen over kamperen, zoals over het vinden van een geschikte camping, benodigde kampeerspullen of specifieke vragen over een bestemming.
- Ervaringen delen:Andere gebruikers delen hun ervaringen met campings, zodat je een goed beeld kunt krijgen van de faciliteiten, de sfeer en de omgeving.
- Tips en advies:Viafora biedt ook algemene tips en advies over kamperen, zoals inpaklijsten en informatie over de voordelen van kamperen ten opzichte van andere accommodaties.
Waarom Viafora nuttig kan zijn voor kampeerders:
- Inspiratie:Viafora kan je inspireren voor je volgende kampeervakantie door de vele ervaringen en tips die gedeeld worden.
- Informatie:Het is een handige plek om informatie te verzamelen over campings, bestemmingen en kampeerspullen.
- Community:Viafora biedt een community van kampeerders die ervaringen en tips delen, wat nuttig kan zijn bij het plannen van je reis.
Als je dus op zoek bent naar informatie over kamperen, of je wilt ervaringen van anderen lezen, dan is Viafora zeker een website om te bezoeken. AI-reacties kunnen fouten bevatten. Meer informatie
Nizza
07-07-2025 om 09:31
Mijn zoekopdracht was: Wanner sla planten? Helaas geen heel spannend of grappig antwoord.
Sla kan jevanaf maart tot en met juli zaaien of planten, zowel direct in de volle grond als onder glas. Voorzaaien kan al eerder, vanaf februari, en sommige soorten kunnen zelfs in de herfst nog geplant worden. Voorjaar:
- Zaaien in de volle grond kan vanaf half maart, maar bij koude temperaturen is voorzaaien onder glas aan te raden.
- Uitplanten van voorgetrokken plantjes kan vanaf april.
- Kropsla groeit het beste bij temperaturen tussen de 10 en 20°C, dus bescherm jonge plantjes tegen vorst in het voorjaar.
Zomer:
- Zaai of plant sla in de zomer op een plek met halfschaduw om doorschieten te voorkomen (wanneer de plant te snel in bloei schiet).
- Zaaien kan tot eind juli, maar in de zomer gezaaide sla kan sneller doorschieten.
Najaar:
- Zaaien en planten kan tot oktober, mits het niet te koud wordt.
- Sommige soorten zijn geschikt voor teelt in de kas of serre, zelfs in de winter.
Algemene tips:
- Zorg voor een zonnige plek, maar vermijd te felle middagzon.
- Sla heeft goed doorlatende, humusrijke grond nodig.
- Houd rekening met een plantafstand van 25-30 cm tussen de planten en rijen.
- Zaai niet te diep, want sla is een lichtkiemer.
- Geef regelmatig water, maar voorkom te veel nattigheid.
- Bescherm jonge plantjes tegen slakken en vogelvraat.
letterkoekje
07-07-2025 om 10:29
Waarom doe je dat niet via chatgpt, Bakblik.
Ik heb het geprobeerd en heb geschreven: Bakblik heeft op Viafora een post geplaatst over kamperen. Is die post nog terug te vinden?
Dit krijg ik als antwoord:
Ja, die post van Bakblik over kamperen is nog terug te vinden in het topic “Mooie kampeerverhalen” op Viafora. Het is het bericht van 11 juli 2022 om 08:53 uur, en begint zo:
“In de zomer voordat ik zwanger raakte van de oudste gingen we een trektocht maken door Scandinavië…”
Daarin deelt Bakblik haar ervaringen in Denemarken en Noorwegen – tot en met het gesprek met de Noren over ruimte geven op de camping en de regels over afstand tot caravans viafora.nl+2viafora.nl+2viafora.nl+2.
Je kunt het bericht teruglezen door naar het forumonderdeel “Vakantie en reizen → Mooie kampeerverhalen” te gaan en door te bladeren naar reacties rond 11 juli 2022. Zoals het lijkt, zijn er slechts twee pagina’s in dat topic.
rionyriony
07-07-2025 om 11:13
Tja dat gaat best ver met deze nieuwe ontwikkelingen. And more to come.
Auwereel
07-07-2025 om 13:12
Meer en meer hallucinaties, inderdaad:
https://www.nytimes.com/2025/05/05/technology/ai-hallucinations-chatgpt-google.html
RavIvaR
08-07-2025 om 04:46
Wellicht goed om met deze ontwikkelingen nog eens te overwegen of het forum nog wel openbaar moet blijven.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.