Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Zijslaapkussen?

Ik heb regelmatig last van een wat pijnlijke/zeurende monnikskapspier en ik kan er geen logica in vinden qua wat dat triggert. Ik vermoed ondertussen dat het wel eens zou kunnen komen doordat ik veel op mijn zij slaap (inderdaad ook op de kant waar ik last heb) Dus ik dacht dat misschien een ander kussen een oplossing kan zijn. 
Ik hou op zich het meest van zachte/fluffy kussens, maar dat zal een zijslaapkussen over het algemeen niet zijn denk ik.. 
Iemand goede ervaringen met bepaalde kussens? 

ik heb die van de Lidl, niet vanwege echte klachten, maar gewoon om lekker me tegenaan te nestelen. Ik vind ‘m lekker Fluffy. Was €15

Ik heb de "normale" van Cloudpillow. Man na een aantal maanden ook. Ik slaap meestal op m'n zij (beide kanten). Hiervoor was ik ook van fluffy, ik had altijd een donzen kussen maar dat moest ik elke keer opschudden en binnen een paar sec was het weer plat, zodra ik ging liggen. Deze is lekker stevig. Was eerst heel erg wennen en ook een kwestie van afstemmen (handje vulling erbij/eraf), maar eenmaal goed ligt hij heerlijk. Wat ik ook een geruststelling vond was dat je hem een lange periode (maand?) kan proberen en kon terugsturen als je ontevreden bent, dus ruim de tijd om hem goed af te stemmen. De eerste nacht vond ik heel naar trouwens, maar je merkt het effect na een paar nachten. Ik heb nu ook veel minder rugklachten. En ik hoef niet meer zo vaak dat kussen op te schudden. Eerst meermaals per nacht, nu alleen even schudden bij het bed verschonen of zelfs niet eens elke keer. 

Oja er zijn regelmatig acties, bijvoorbeeld via influencers of met Black Friday, scheelt vaak best wel. 

In verband met nekklachten (t.g.v.  slijtage) ben ik van een zacht kussen overgestapt op een hard kussen*  van Jysk**. Het was zeker wennen, maar ik heb minder klachten. 
* Het is dus niet op te schudden.
** Het was een kussen genaamd Figgjo van traagschuimvlokken.

Moosey

Moosey

15-09-2025 om 11:25 Topicstarter

Klinkt wel goed Afro! 
In een Reddit draadje over Cloudpillo hadden ook een paar mensen het over de Ikea Klubbsporre, iemand daar toevallig ervaring mee?

Zo’n lang kussen heb ik ook wel ns over gedacht ja, maar met rug en heupen gaat t prima momenteel, dus ik denk dat ik liever een gewoon kussen geschikt voor zijslapen wil. 

Moosey

Moosey

15-09-2025 om 11:26 Topicstarter

Beterlaat2021! schreef op 15-09-2025 om 11:25:

In verband met nekklachten (t.g.v. slijtage) ben ik van een zacht kussen overgestapt op een hard kussen* van Jysk**. Het was zeker wennen, maar ik heb minder klachten.
* Het is dus niet op te schudden.
** Het was een kussen genaamd Figgjo van traagschuimvlokken.

Dank! Ja ik denk dat het sowieso een hard kussen moet worden

Ik heb inmiddels al een tijdje de Emma Diamond. Ik had altijd last van m'n nek en sinds dat kussen niet meer. Had van alles geprobeerd voor deze.
Is behoorlijk stevig. Ik vond hem te hoog, heb er een laagje tussenuit gehaald (zitten 3 lagen in) en nu is hij perfect. Man heeft hem 'origineel' en is daar heel blij mee. 

Het is wel een wat ongelukkige maat, 40 x 70. Passen de meeste kussenslopen niet mooi om. Maar met wat lomp geweld, krijg ik het wel redelijk voor elkaar.

Ik heb een kussen van sleep comfy (kan je ook aromatherapie mee doen) en die bevalt mij heel goed. Ik slaap ook bijna altijd op mijn zij. 

Moosey schreef op 15-09-2025 om 11:25:

Klinkt wel goed Afro!
In een Reddit draadje over Cloudpillo hadden ook een paar mensen het over de Ikea Klubbsporre, iemand daar toevallig ervaring mee?

Zo’n lang kussen heb ik ook wel ns over gedacht ja, maar met rug en heupen gaat t prima momenteel, dus ik denk dat ik liever een gewoon kussen geschikt voor zijslapen wil.

Ik denk dat man die had. Tenminste, hij had 2 verschillende zijslaapkussens van de Ikea. Beide geen succes, hij vond die van Cloudpillow 100x beter. 

Ingespannen naar een scherm turen terwijl je je druk maakt over iets zal wel de meest voorkomende reden zijn. Opgetrokken gespannen schouders is een tweede reden. Los van je rugsteun gespannen naar je scherm buigen geeft ook een permanente belasting.

Maar dat vroeg je niet. Daar zal je allemaal wel al over nagedacht hebben.  Ik had er al jaren geen last meer van maar toch ineens afgelopen week een paar dagen dat brandende gevoel midden tussen mijn schouderbladen. Bij mij maakt een kussen niets uit. Ik heb al heel lang dezelfde, eigenlijk is dat een slap gevulde nekrol die ik als kussen gebruik.

Ik heb een vlinderkussen en dat gaat goed met mijn nek.

Ik heb een kussen van latex dat vind ik heerlijk liggen. Het is stevig en dat vind ik fijn voor mijn nek maar doordat ik er niet in weg zak blijft mijn neus ook beter open en adem ik ook veel beter terwijl ik slaap.

kussen van silvana 

Ik heb al jaren de IKEA Mjölkklocka. Is volgens mij de voorloper van de Klubbsporre.

81ednCCkbqL.jpg

Ik gebruik hem met de kleine kant onder en schuif mijn schouders dan onder de overhangende rand. Hij ondersteund mijn nek dan heel goed. Ik vind het echt een heerlijk kussen! Het is even wennen, want hij is niet lekker zacht en fluffy. Maar ik zou nu niet meer anders willen  

Moosey

Moosey

15-09-2025 om 22:10 Topicstarter

Dank allemaal! Ik heb wel wat aanknopingspunten zo.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.