Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2025

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

26-01-2025 om 15:01

Heerlijk weer hier, zonnetje, wel fris. Rondje gelopen, wel wat korter dan anders en wat bewuster met hoe ik loop, als  in afwikkeling van de voet. Nu geen last gehad, maar loop ik dan goed of komt het omdat ik wat korter gelopen heb? 

Hier een rare week achter de rug. Het hele gezin is ziek geweest. Ik denk een coronagolf? Ook veel mensen om ons heen zijn ziek. Koorts, erg verkouden en sommigen zelfs flinke luchtweginfecties. Er kwam dus weinig terecht van sporten. Voor de komende week heb ik alvast een planning gemaakt. Kijken of mijn conditie alles weer aankan.

Friezinnetje schreef op 26-01-2025 om 15:01:

Heerlijk weer hier, zonnetje, wel fris. Rondje gelopen, wel wat korter dan anders en wat bewuster met hoe ik loop, als in afwikkeling van de voet. Nu geen last gehad, maar loop ik dan goed of komt het omdat ik wat korter gelopen heb?

Hier ook een lekker zonnetje. Gelukkig dat je vandaag geen last had. Het is natuurlijk altijd lastig om dat te beoordelen. Vooral niet overbelasten nu en met je fysiotherapeut bespreken hoe je het weer kan opbouwen. Ik heb een paar jaar terug iets vergelijkbaars gehad en heb toen in overleg met de huisarts ontstekingsremmers geslikt. Zo'n blessure kan hardnekkig zijn.

Afgelopen twee dagen genoeg gewandeld. Zaterdag een stadswandeling en gelijk op de markt vis meegenomen voor een gezonde maaltijd. 
Vandaag een rondje gegolfd was lekker om buiten te zijn.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

26-01-2025 om 18:50

Zo, nog een rondje gelopen met de buuf. 45 minuten. Echt verrekte koude wind, maar verder goed gelopen

Vanmorgen weer gewogen. -800 gram in twee weken, dat is ook ongeveer wat ik had berekend aan de hand van mijn calorie-inname en -verbruik. Vandaag de verjaardag van jongste gevierd, dus mijn calorieën gingen in de plus. Ik wilde toch wel een gebakje mee eten en heb wat salami gegeten. Ik blijf mezelf maar voorhouden dat het er ook niet in een half jaar aan is gekomen.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

26-01-2025 om 20:47

zo is dat MMc, zo nu en dan mag je best even wat calorierijks eten. soms voor de lekker, soms als een beloning. 

Vanmiddag door het zonnetje gewandeld. Sportschool is niet gelukt maar dit voelde veel beter. Even buiten i.p.v. binnen sporten.

het was zo fijn buiten!! De zon was heerlijk. Ik heb 31.000 stappen gezet vandaag en ervan genoten. Vanavond had ik dus ook ruimte om wat meer van het erg lekkere avondeten te nemen. 

Klinkt allemaal goed. Ik ben de laatste 2 dagen amper in beweging geweest. Moet nog bekijken of ik morgen kan gaan werken. Hopelijk wel want thuis gaat het geheid fout met eten door piekeren.

QuarterlyDinosaur18

QuarterlyDinosaur18

26-01-2025 om 21:17

Ook gewandeld in de zon, 15.000 stappen.
Chocolade bananenbrood gemaakt voor snack op werk. 
Morgen lesje Pilates op een andere school, ik ben benieuwd. Hopelijk meer mensen van mijn leeftijd en iets rustiger.

Hier een weekend met de maandelijkse migraine en de kinderen waren erg moe, dus vandaag maar 3000 stappen gezet helaas.  Hopelijk gaat het morgen weer beter. 

Ik tien km hardgelopen, ging precies nog voor werk en ik genoot van de zon.
Middag/avond/nacht te werk.
31 duizend stappen klinkt echt flink!

Ik heb vandaag heel veel bewogen. Dit was dus ook daarom een goede dag. 

Ik ben weer uitgerust en ik ga deze week ook op andere vlakken weer beter voor mezelf zorgen!

Fijne dag allemaal!

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.