Jouw lijf
Dorestad
30-07-2025 om 20:11
Ysenda schreef op 29-07-2025 om 23:19:
[..]
Slow runnen bij mij is 7 Max 8km per uur.
Dan ga ik je niet bijhouden denk ik. Maar om eerlijk te zijn heb ik zoiets nog nooit geprobeerd
Dorestad
30-07-2025 om 20:19
Ysenda schreef op 30-07-2025 om 07:03:
Dag 30, stond ik daar om half 7 in vol ornaat bij de sportschool: telefoon vergeten. Omkeren en weer naar huis.
Daar besloten om dan maar na mijn werk te trainen en op het werk want waarschijnlijk rustiger dan bij de sportschool rond etenstijd.
Ik merk dat traplopen naar de 3e etage begint te wennen. Ik ben er vaak net zo snel als collega's die de lift nemen.
Eten ging ook weer goed, ik blijf kleine dingen aanpassen en wat schuiven met de dagen in mijn chat menu. Maar ik eet veel beter dan andere jaren dat zoon op vakantie is.
Zo even een klein rondje hardlopen en dan de hele dag in de auto. 1 van mijn ouders is jarig en we gaan een mooie rondrit van de anwb doen. Lopen gaat minder makkelijk dus is dit leuk om te doen. Lunch, thee met taart en uiteten.
En morgen weer in het gareel.
Gefeliciteerd! Hopelijk heb een leuke dag. Mijn eega neemt op kantoordagen altijd de trap, 4 hoog. Op een holletje. Daar is zijn conditie enorm van verbeterd. Toen ik een jaar of 8 geleden nog in de wijk in Groningen werkte deed ik in 1 dienst een verdieping of 80 met de trap (3x 10 hoog in 1 dienst). Ik bleef het zwaar vinden maar toen ik ziek werd kon ik ineens niet eens meer 1x trap opkomen zonder in torenhoge hartslag te komen.
Trail
30-07-2025 om 22:48
Hier maandag met een vriendin hardgelopen en daarna naar mijn werk gegaan. Ze was net terug van vakantie, dus heel erg veel gewandeld tussendoor om bij te praten. En merkte dat ik enigsinds onrustig werd van de gespreksonderwerpen. Had blijkbaar nodig om even te kunnen “zijn”.
Dinsdag de hele dag gewerkt en daarna naar de zeilvereniging voor een wedstrijdje. Moe, weinig zin. Maar eenmaal daar zo fijn om alle vrienden weer te zien! Wel een dag waarop het dan niet lukt om ook nog mijn stappen doel te halen.
Jullie allemaal bijgelezen, maar het blijft op een of andere manier niet goed hangen, lukt me niet te reageren. Maar ik leef met jullie mee!
Ysenda
31-07-2025 om 07:17
Trail schreef op 30-07-2025 om 22:48:
Jullie allemaal bijgelezen, maar het blijft op een of andere manier niet goed hangen, lukt me niet te reageren. Maar ik leef met jullie mee!
Geeft toch niks, heb ik ook een tijd gehad en nu gaat het beter en straks weer minder.
Ysenda
31-07-2025 om 07:20
Dorestad schreef op 30-07-2025 om 20:11:
[..]
Dan ga ik je niet bijhouden denk ik. Maar om eerlijk te zijn heb ik zoiets nog nooit geprobeerd
Is het echt een term?
Ik krijg het altijd om mijn oren als ik wandel mer collega's maar dan wandel ik op mijn tempo 6-6,5.
Als ik hardloop zit ik op 7,5 -8 km per uur. Het gaat mij nu ook niet om het tempo maar om de duur.
En dan wordt ik door jong en oud voorbij gelopen. Jammer dan.
Ysenda
31-07-2025 om 07:31
Dorestad schreef op 30-07-2025 om 20:19:
[..]
Gefeliciteerd! Hopelijk heb een leuke dag. Mijn eega neemt op kantoordagen altijd de trap, 4 hoog. Op een holletje. Daar is zijn conditie enorm van verbeterd. Toen ik een jaar of 8 geleden nog in de wijk in Groningen werkte deed ik in 1 dienst een verdieping of 80 met de trap (3x 10 hoog in 1 dienst). Ik bleef het zwaar vinden maar toen ik ziek werd kon ik ineens niet eens meer 1x trap opkomen zonder in torenhoge hartslag te komen.
Het was heel leuk.
Op een holletje de trap nemen mag hier niet. Het is ook verplicht de leuning vast te houden. En met een zware rugzak is dat ook niet te doen.
Balen is dat zeg dat je dan een heel stuk van je conditie blijvend kwijt raakt. Ik vind het ook gewoon geluk hebben aals je wel een goede gezondheid hebt want het leven is niet zo maakbaar als sommigen lijken te denken.
Ysenda
31-07-2025 om 07:47
Dag 31: zal ik wel, zal ik niet, het wordt een hele lange dag. Toch maar wel gaan hardlopen. Ik dacht ik doe wel een rondje zonder schema. Kom ik thuis, kijk ik naar het schema was het precies mijn schema voor die dag.
Daarna alleen een halve liter eiwit limonade genomen want ik verwachtte veel calorieën vanaf de lunch. En dat klopte.
Ik heb er wel een beetje op gelet maar dan moet je eerder denken aan geen brood bij de verder uit vleeswaar en vis met doordrenkte excuus salade bestaande lunch. Dikke plak cake vanwege het tijdstip, het was een uur voor het diner ipv een grote punt appeltaart. Of het skippen van de frietjes en gebakken aardappeltjes bij een diner van biefstuk met champignons, ui en spek in een zeer ruime hoeveelheid, afgesloten met een verre van light chocomouse.
Het was wel een heel gezellige dag. Ik was rond half 12 thuis en waar ik dat 2 3 maanden geleden geen probleem vond merk ik na een ruime maand strak optijd naar bed gaan dat ik dat nu wel vind. Ik had natuurlijk ook een vol hoofd dus gelijk slapen zat er ook niet in. Voel me nu ook moe terwijl ik ook wel de wekker later heb gezet.
Vandaag weer in het gareel qua eten. En na mijn werk weer sporten met PT. En vanavond ook weer optijd mijn bed in.
Dorestad
31-07-2025 om 10:29
Ysenda schreef op 31-07-2025 om 07:31:
[..]
Het was heel leuk.
Op een holletje de trap nemen mag hier niet. Het is ook verplicht de leuning vast te houden. En met een zware rugzak is dat ook niet te doen.
Balen is dat zeg dat je dan een heel stuk van je conditie blijvend kwijt raakt. Ik vind het ook gewoon geluk hebben aals je wel een goede gezondheid hebt want het leven is niet zo maakbaar als sommigen lijken te denken.
Slow running is echt een term! Trouwens, mijn eega loopt volgens principe chi running. Heeft altijd een metronoom bij zich.
Mijn conditie is terug gekomen. Ik heb tegenwoordig een erg lage hartslag.
Natuurlijk is het leven niet zo maakbaar als we weleens zouden willen. Maar ik denk dat we het erover eens kunnen dat bepaalde keuzes in eet- en leefstijl diverse aspecten van onze gezondheid wel positief of negatief kunnen beïnvloeden.
Ysenda
31-07-2025 om 10:37
Dorestad schreef op 31-07-2025 om 10:29:
[..]
Slow running is echt een term! Trouwens, mijn eega loopt volgens principe chi running. Heeft altijd een metronoom bij zich.
Dat wist ik niet, ik ga eens googelen.
Mijn conditie is terug gekomen. Ik heb tegenwoordig een erg lage hartslag.
Dat is dan weer het andere uiterste waarschijnlijk. Maar wel fijn dat je conditie weer terug is. Zal je zelf ook wel aan gewerkt hebben.
Natuurlijk is het leven niet zo maakbaar als we weleens zouden willen. Maar ik denk dat we het erover eens kunnen dat bepaalde keuzes in eet- en leefstijl diverse aspecten van onze gezondheid wel positief of negatief kunnen beïnvloeden.
Helemaal met je eens. Dat is volgens mij de reden waarom we hier in het draadje zijn. om dat stukje te doen wat we kunnen doen, binnen voor sommigen de beperkingen die we hebben. Iets is beter dan niets vaak.
Trail
31-07-2025 om 12:42
Gister ochtend allerlei klusjes thuis gedaan. Alles weer netjes. Onrustig doordat ik constant geappt werd. Wou dat ik mijn telefoon wat makkelijker kan negeren.
‘s middags met een vriendin naar het strand gefietst. Waar plots een flinke regenbui was. Kreeg ze een heel slecht humeur van. Ik ben gelukkig wel gewoon lekker nog even gaan zwemmen haha. Maar ik kwam niet helemaal met een goed gevoel thuis.
‘s avonds getwijfeld. Hele land weer door voor een zeilwedstrijdje. Of thuis een rondje hardlopen. Het werd dat laatste en het was heel erg fijn. Goed ingespannen en hoofd helemaal leeg gelopen.
Nikki1973
31-07-2025 om 14:54
Ysenda schreef op 29-07-2025 om 12:03:
[..]
Tip voor je naar de diëtiste gaat houd 1 of 2 weken alvast in een app of een schriftje goed bij wat je eet zonder je eetpatroon of hoeveelheden aan te passen.
Ik weet van de eetmeter dat je daar een download in exel van kunt maken. Dan kan ze gelijk aan de slag en scheelt het weer een consult.
Mijn afspraak is vervroegd naar volgende week, dat is wat mij betreft prima. Een kijken wat ze kan bieden. Als het maar meer is dan een lijst van het Voedingscentrum waar de vorige mee aan kwam. Dat kan ik zelf ook wel vinden.
Het is slechts 2km dus ik ga lopen als het mooi weer is.
Ies
31-07-2025 om 14:54
Hier gaat het, wat mijn challenge betreft, wel ok. Nu halverwege en ik had de challenge zo uitgekleed dat ik er ook wel mee kan stoppen, dit zijn leefregels die ik wel structureel kan en wil gaan inpassen.
Ik had wel behoefte aan een periode ‘strikt’ (vandaar de challenge) maar ik heb zo ontzettend veel aan mijn hoofd momenteel dat ik geen ruimte heb om er veel mee bezig te zijn.
Daarom ook wel blij met dit berichtje draadje, zo houd ik het voor mezelf wat levend, buiten dit draadje om ben ik er nauwelijks mee bezig. Ik ben wel bezig met het tellen van stappen maar dat doe ik al lang dus dat zit wel ingebakken nu. Het lijkt erop dat ik deze maand wel aan mijn 15.000 stappen gemiddeld kom. Was hard werken soms maar ik voel me er zoo goed bij.
Ysenda
31-07-2025 om 16:37
Nikki1973 schreef op 31-07-2025 om 14:54:
[..]
Mijn afspraak is vervroegd naar volgende week, dat is wat mij betreft prima. Een kijken wat ze kan bieden. Als het maar meer is dan een lijst van het Voedingscentrum waar de vorige mee aan kwam. Dat kan ik zelf ook wel vinden.
Het is slechts 2km dus ik ga lopen als het mooi weer is.
Nou idd, van iemand met een 4 jarige hbo opleiding mag je meer verwachten. En als ze al met zo'n lijst komen dat ze je er uitleg bij geeft die van toepassing is op jouw situatie. Want een lijst alleen zegt niks natuurlijk.
Trail
31-07-2025 om 21:48
Hier vanochtend een vriendin voor de deur en het heel gezellig gehad. Geen tijd daardoor meer om te bewegen voor werktijd. Jammer. Maar ben er oké mee. Ze zei wel dat ik zwaarder lijk geworden. Ik had eerder ook dat gevoel. Misschien weer eens wegen.
doelen juli:
- Elke dag sporten
- Voldoende stappen
- 2 liter water
- Letten op eten
- Elke dag wat aan het huishouden doen
- Elke dag lezen
Eigenlijk is alles gelukt.
Alleen een enkele keer niet gesport. Maar altijd wel vanwege een reden.
En op dagen dat ik werk en sport soms mijn stappen doel niet.
Ben ik oké mee.
FaithfulDuck87
31-07-2025 om 21:58
Gisteren nog op de fiets naar feest geweest, paar borrels gedronken. En overdag een rondje gelopen.
Vandaag de hele dag op pad gewees, vnl veel geslenterd in de stad. Ontbijt daar gehad, gekozen voor een yoghurt met granola, banaan, kokos, ananas enzo. Heel lekker.
Als lunch een halve kop tomatensoep gehad en een kaneelbroodje. Wel gelopen dus, maar weet niet of het heel veel stappen waren.
Morgen weer een goeie ronde lopen, want dat is wel weer even nodig.