Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2025

Ysenda

Ysenda

08-11-2025 om 07:18 Topicstarter

ik had gister weer een goede dag, niet qua bewegen want 2,5 uur in de auto waarvan een groot deel in een stralend zonnetje en letterlijk pats boem was er mist waar ik niet meer uit kwam.
Ik zou uitzicht moeten hebben op water, ik zie alleen een heel zielige, hele stevige opdringerige rode kater aan de andere kant van de deur hihi. Hij is van de eigenaren en een schatje, binnen 5 minuten was hij binnen en lag hij op schoot. Ik ken hele beestje niet. Hij blijkt Dikkie Dik te heten.

Zoals gezegd had ik mijn snacks geportioneerd mee genomen, koekjes, chocola en chips. Ik heb de chips niet gehad.

Vandaag gaan we een dagje naar Schiermonnikoog, jaren op vakantie geweest en nu voor een dagje. Dat zal wennen zijn. En omdat mijn vriendin een blessure heeft zullen we ook niet ver kunnen fietsen of lopen helaas.
En stom, ik ben het laadsnoer van mijn horloge vergeten, die is in de loop van vandaag wel leeg ben ik bang.

Nu eerst eens op staan zodat we optijd naar de boot kunnen vertrekken.

Pittig allemaal Ninoea. Hopelijk kan de operatie van je schoonvader vandaag wel doorgaan.
Wat ontzettend fijn voor zoon (en jullie) dat hij een betrokken mentor heeft.

Geniet van je weekend Ysenda. Wel jammer dat je vriendin een blessure heeft en dit de activiteiten beperkt. 
Handig om je snacks geportioneerd mee te nemen. 

Deze week is het gelukt om mijn stappen te halen. Maar soms koste dit wel veel moeite. Hopelijk gaat het deze week weer iets beter.
Deze week ook weer voor het eerst mijn uren gewerkt. Was wel pittig maar dat ligt ook deels bij mijzelf. Volgende week ook weer een paar dagen naar kantoor.

Gisteren te weinig gegeten overdag. Dat resulteerde in de avond in snaai gedrag. Omdat ik zo weinig had gegeten bleef ik wel in een calorie tekort. Maar het is natuurlijk niet de bedoeling om het op die manier te doen.
Kijken of het lukt om daar aankomende week ook wat meer op te letten.

Ies

Ies

08-11-2025 om 16:52

Ah Ninoea, hoop dat de operatie goed is verlopen. Wat lief van mentor van je zoon! 
Ysenda, klinkt heerlijk, geniet ervan! 
Hier ben ik niet zo fit opeens. Zoo moe en als ik wil wandelen vind ik dat wel fijn maar loop zooo rustig. Maar even heel rustig aan. (Er staat ook nog een onderzoek op) 
Het is super druk en ik moet veel werken maar ik ben wel echt vastbesloten dat rustig aan doen echt serieus te nemen nu. 

Ysenda

Ysenda

09-11-2025 om 08:01 Topicstarter

Mijn horloge heeft het tot vannacht gehaald en 20.000 stappen geregistreerd.

Best gezond gegeten maar dat zakje chips van vrijdag is er gister toch in gegaan met natuurlijk het zakje dat voor zaterdag bedoeld was.

Vandaag eerst naar de sportschool.  De mist is opgetrokken,  het dijkje geen gedoe meer.
Dat ga ik nu eerst doen.
Dan vanmiddag in het huisje lunchen en dan gaan we vanavond weer op stap en uit eten. Morgen werk ik op locatie dus hoef ik vanavond nog niet naar huis. 

Je klinkt ontspannen @Ysenda. Fijn! 
@les het klinkt alsof je het echt nodig hebt om rustig te doen. Je lijf geeft het niet voor niets aan. Ik ben even kwijt wat er aan scheelt mocht je dat al gedeeld hebben. 
Gisteren liep ik op wolken met de loopgroep. Ik voel me op dit moment enorm huge, in werkelijkheid valt dat mee en is het de menstruatie die  op mijn gevoel inspeelt. Gisterenavond zijn we met zijn viertjes, met de jongste twee, uit eten geweest. Dat was heel ontspannen. Vanmiddag gaan we wandelen en daarna doen we warme chocolademelk met slagroom. Althans de rest doet dat, ik hou het bij koffie of thee. 
Het ruikt hier in huis al erg lekker. Ik heb stoofpannen in de slowcooker voor hachee. 

Lekker gewandeld. Wel op zijn elfendertigst want onze op jongste dochter was zo aan het treuzelen. Er waren meer mensen op het idee gekomen om te wandelen, het was een beetje filelopen voor mijn gevoel. 

op deze heerlijke zonnige dag (na 2 dagen grijs weer/mist) ruim 11 km gelopen door de velden en het bos en langs wat hunebedden. Vanuit huis, met eega.  Vest kon uit. Shirt was voldoende.  Deze week 39 km gelopen en 2x lichte bootcamp gehad. Ik ben op de weg terug.  Hoop ik.

Hier gisterochtend naar een belangrijke bijeenkomst geweest. Lekker even de paarden knuffelen. Door naar een ziek familielid. En ‘s avonds even fijn ontspanning met een kerstfilm gehad. Beweging niet aan toe gekomen.

Vanochtend rustig opgestart thuis. En heerlijk in de zon met de hond gewandeld. Schitterend weer! Daarna te werk. En hier zit ik met een vreselijk gevoel. Dwing mijzelf te blijven. 

Vanwaar dat vreselijke gevoel Trail? En wat voor soort werk doe je?

Hier een slecht weekend qua eten. Te veel en slechte dingen. Gek genoeg voel ik me nu wel beter dan eerder deze week.  Heb wel zowel vandaag als gisteren 2x gewandeld en vandaag zelfs een klein stukje weten uit te breiden qua afstand. Morgen ga ik voor het eerst weer zwemmen , precies 4 weken nadat ik in het ziekenhuis belandde. Ik vind het best eng en spannend, gelukkig was dochter bereid de eerste keer met me mee te gaan.

ik doe nog maar een poging hier mee te schrijven. Heb veel aan mijn hoofd (werk is niet leuk dus aan het solliciteren, studie begonnen en bijna tentamens, fulltime werken, thuis is soms lastig met partner) en ik weet even niet hoe ik alles moet bolwerken. Wat is dan goed voor jezelf zorgen? In ieder geval niet wat ik nu doe: veel eten en weinig sporten. Maar elke dag sporten (wat ik deed) is geen doen in mijn huidige schema.

Voor komende week heb ik me voorgenomen vier keer te gaan sporten, en minstens twee dagen niet te snacken. Meestal lukt het niet-snacken beter op een wel-sportdag, dus als het eerste doel lukt, komt het tweede ook wel goed. 

Eerst kijken hoe ik deze week doorkom. Daarna moet ik echt aan mijn gewicht gaan werken. Dat heb ik me al eerder voorgenomen in dit topic, maar er kwam telkens wat tussen. Dat moet ik dan gewoon niet meer laten gebeuren. 'gewoon'.

Schoondochter schreef op 09-11-2025 om 21:29:

ik doe nog maar een poging hier mee te schrijven. Heb veel aan mijn hoofd (werk is niet leuk dus aan het solliciteren, studie begonnen en bijna tentamens, fulltime werken, thuis is soms lastig met partner) en ik weet even niet hoe ik alles moet bolwerken. Wat is dan goed voor jezelf zorgen? In ieder geval niet wat ik nu doe: veel eten en weinig sporten. Maar elke dag sporten (wat ik deed) is geen doen in mijn huidige schema.

Voor komende week heb ik me voorgenomen vier keer te gaan sporten, en minstens twee dagen niet te snacken. Meestal lukt het niet-snacken beter op een wel-sportdag, dus als het eerste doel lukt, komt het tweede ook wel goed.

Eerst kijken hoe ik deze week doorkom. Daarna moet ik echt aan mijn gewicht gaan werken. Dat heb ik me al eerder voorgenomen in dit topic, maar er kwam telkens wat tussen. Dat moet ik dan gewoon niet meer laten gebeuren. 'gewoon'.

Herkenbaar Schoondochter.  Ik heb hier ook al eerder meegeschreven  maar ben daar toen mee gestopt omdat ik mezelf nogal voelde falen in vergelijking met andere posters. Nu lees ik gelukkig meer mensen die er moeite mee hebben en af en toe in de fout gaan. Fijn dat ik nu niet de enige ben. 

lientje69 schreef op 09-11-2025 om 21:35:

[..]

Herkenbaar Schoondochter. Ik heb hier ook al eerder meegeschreven maar ben daar toen mee gestopt omdat ik mezelf nogal voelde falen in vergelijking met andere posters. Nu lees ik gelukkig meer mensen die er moeite mee hebben en af en toe in de fout gaan. Fijn dat ik nu niet de enige ben.

Haha, gelukkig helpen mijn struggles jou, dan zijn ze ook nog ergens goed voor. Dankje!

Ik heb (sorry ) vandaag wel de goede knop gevonden. Was (veel) te vroeg wakker en voelde al dat het klaar was met slapen. Dus ben al naar de sportschool geweest en ben nu thuis aan het werk. Ik ga altijd lopend naar de sportschool. Mijn horloge stelt elke dag een beweegdoel voor mij, en ik kreeg al een tevreden trilletje toen ik bijna thuis was. 100% beweging voor vandaag gehaald om 6:00 uur. 

Vanmiddag nog naar kantoor, dus er komen nog wel zo'n 10.000 stappen bij vandaag. 

Ik liep op mijn werk ook wel 10000 stappen. Maar nu zit ik ziek thuis. Ben inmiddels  opgeklommen van 200 naar 2500 per dag maar heb nog een lange weg te gaan. ik probeer het maar positief te bekijken, 4 weken terug kwam ik niet verder dan een ziekenhuisbed en van en naar de wc en een klein stukje gang. Nu kan ik al een echt " rondje " buiten lopen van iets meer dan 1 km. Ik hoop de komende week te kunnen uitbreiden. En als het zwemmen lukt, wil ik dat ook 2 keer per week weer gaan doen een half uurtje. Maar eerst maar eens kijken hoe ik vanmiddag ben na het zwemmen. En hoeveel pijn ik krijg.

Ook ik herken de struggles Schoondochter en Lientje.

Ontzettend knap dat het je al zo vroeg is gelukt om je beweeg doel van vandaag te halen. Hoewel ik je ook je nachtrust gun Schoondochter.

Ook jij gaat hard Lientje. Ook geloof ik meteen dat het niet zo voelt voor jou. Hopelijk lukt het om jouw grenzen serieus te nemen als je ze voelt. En dat je ook gaat voelen dat je trots op jezelf bent. Want je gaat echt heel hard.

Ik merk dat zodra ik uit het ritme van (weekend) het heel lastig wordt om op mijn voeding te letten. Maar ook de grenzen daarin te bewaken. Het is zo zonde om het calorie tekort in het weekend te niet te doen. Hopelijk lukt het daar vanaf half januari wat meer mee te doen.

Tot op heden heb ik nog elke dag minimaal mijn 10.000 stappen gehaald. Hoewel het niet elke dag even makkelijk gaat.
En de lunch voor de werkweek is ook weer gemaakt.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.