Jouw lijf
Bailey26
27-10-2025 om 15:47
Lientje is de volgorde van wat je wil niet verkeerd? Is het in jouw geval niet beter om eerst de ergotherapeut te vragen wat je belastbaarheid is?
Ik ben geen ergotherapeut of arts maar ik kan mij voorstellen dat jij op dit moment weinig ruimte hebt om grenzen over te gaan.
Ninoea schreef op 27-10-2025 om 13:44:
Ik ben vanochtend, door de regen gefietst, naar Bootcamp. Het begon steeds harder te regenen. Ik was wat aan de vroege kant en stond samen met de trainer onder een boom te schuilen. Er kwamen al snel nog 7 anderen om te trainen dus wr waren gelukkig meer zo idioot om in de stromende regen te sporten. We zijn naar een overkapping bij het bos gerend en hebben daar het merendeel van de oefeningen gedaan. Het ging lekker. Afgelopen weken voelde het echt alsof het uit mijn tenen moest komen, maar nu ging ik echt lekker. Conditie en energie begint terug te komen.
Wat goed zeg! En wat fijn dat er toch nog iets van een overkapping in de buurt was om onder te kunnen sporten.
Ik heb daar de discipline niet voor. Ik vind het al erg als ik in regenpak op de fiets naar de sportschool moet. Houdt mij ook echt tegen om mee te doen met bepaalde lessen (die dus buiten gegeven worden).
MMcGonagall
27-10-2025 om 16:03
Net een lang weekend weg geweest. +1 kilo in vijf dagen. Dat is natuurlijk geen bestendige vetkilo maar het is alsnog wel vervelend. Tja, dat krijg je als je drie keer patat bij je eten plus nog kaasfondue eet
Was trouwens wel erg lekker en lang geleden dat ik dat op had. Verder was het een lekker weekend, mooie omgeving, wellness in het hotel, en niet eens elke dag de hele dag regen.
Nu weer terug in het gareel.
lientje69
27-10-2025 om 16:43
Bailey, ik weet het niet. Ik doseer wel hoor. Als ik iets gedaan heb dat inspanning kost , dan ga ik daarna weer ern tijdje liggen of zitten. Maar heb het idee dat als ik helemaal niks doe, mijn kracht en conditie helemaal snel achteruit gaat. En het is al niet veel.
Trail
27-10-2025 om 23:22
Denk goed om jezelf Lientje! Knap zo buiten bootcampen ninoea. Wil ook ooit, maar laat mij echt te erg beïnvloeden door het weer.
Ik ben de dag begonnen met yin yoga, spieren best een beetje stijf. Vanmiddag gewandeld met een vriendin. Ze had een wat zwaar gemoed en dat nam ik makkelijk over helaas. Eten ging goed vandaag. En vanavond naar ski training waar ik heel heel erg genoot. Enthousiast thuis gekomen.
Trail
28-10-2025 om 23:09
Hier vanochtend gestart met aquagym, heerlijk zo’n momentje voor mijzelf. Daarna hardgelopen met de vriendin van gister, maar we versterkten elkaar niet positief, beter eventjes laten geloof ik. Vervolgens mentaal best strugglend naar mijn werk, en daar was het een superfijne dag gelukkig. Blij dat ik weer terug in het moment kon komen.
Ninoea
29-10-2025 om 06:36
Trail schreef op 28-10-2025 om 23:09:
Hier vanochtend gestart met aquagym, heerlijk zo’n momentje voor mijzelf. Daarna hardgelopen met de vriendin van gister, maar we versterkten elkaar niet positief, beter eventjes laten geloof ik. Vervolgens mentaal best strugglend naar mijn werk, en daar was het een superfijne dag gelukkig. Blij dat ik weer terug in het moment kon komen.
Fijn dat je op je werk weer tot jezelf komt. Hoe wordt bij jou de aquagym gegeheven. Bij ons in het zwembad gaat de muziek op standje gehoorbeschadiging en ben je met 50 vrouwen in het bad aan het plonzen. Een vreselijk overprikkelend gebeuren en tamelijk hoog intensief. Jij bent wel fit zeg dat je zoveel achter elkaar op 1 dag kan. Daarna nog hardlopen en dan aan het werk.
rionyriony
29-10-2025 om 08:03
Ik heb al vroeg honger. Dat is leuk voor de honger maar lastig voor mij. 
lientje69
29-10-2025 om 08:54
rionyriony schreef op 29-10-2025 om 08:03:
Ik heb al vroeg honger. Dat is leuk voor de honger maar lastig voor mij.
Hier hetzelfde. Heb al een kom magere kwark op maar mijn maag rommelt. Zo maar wat fruit bij de koffie nemen denk. Of een rijstwafel met een eitje. Ga het anders niet redden tot half 1.
Ik begin langzaam wat meer te doen na mijn hersenbloedingen en denk toch dat de gewichtsafname puur spierenwerk was. Ik eet heel netjes ( veel minder calorieën dan voor mijn infarct ) en gewicht begint evengoed weer te stijgen. Ik snap er geen hout van.
rionyriony
29-10-2025 om 10:09
lientje69 schreef op 29-10-2025 om 08:54:
[..]
Hier hetzelfde. Heb al een kom magere kwark op maar mijn maag rommelt. Zo maar wat fruit bij de koffie nemen denk. Of een rijstwafel met een eitje. Ga het anders niet redden tot half 1.
Ik begin langzaam wat meer te doen na mijn hersenbloedingen en denk toch dat de gewichtsafname puur spierenwerk was. Ik eet heel netjes ( veel minder calorieën dan voor mijn infarct ) en gewicht begint evengoed weer te stijgen. Ik snap er geen hout van.
Magere kwark is wel goed als maagvulling en het geeft geen insulinepiek en nieuwe honger daardoor. En het is gezond en caloriearm.
Bij mij geldt: hoe vroeger ik begin, hoe meer ik die dag ga eten.
Bailey26
29-10-2025 om 10:21
Rionyriony ontbijt jij sowieso niet of had je lichaam dit keer eerder honger?
Lientje had je alleen kwark op of had je er ook wat door? Als ik alleen kwark eet heb ik ook zo weer honger. Als ik het aanvul met fruit en granola gaat het beter. Maar ik ben een slechte ontbijter en vergeet het nog al eens (waar ik later op de dag voor gestraft wordt).
Ik ben afgelopen maandag naar de sportschool geweest. Daar was ik voor het laatst 3 maanden geleden. En ik heb nu nog spierpijn. Misschien ook een klein beetje omdat ik daarnaast ook ben gestart thuis op de loopband. En dat ik van heel weinig beweging naar, voor mijn doen, veel beweging ben gegaan opeens.
Vanavond weer krachttraining dus denk dat ik morgen helemaal de Sjaak ben.
Moet morgen ook nog redelijk lang in de auto zitten want moet naar het ziekenhuis.
rionyriony
29-10-2025 om 10:47
@Bailey26; ik ontbijt nooit; het vroegst eet ik pas iets vanaf half elf.
Maar de laatste week ben ik begonnen met chocolademelk 's morgens en dat heeft mijn honger aangeslingerd denk ik. Want je maag raakt daar aan gewend en gaat daar dan om vragen.
lientje69
29-10-2025 om 11:01
Bailey, vandaag alleen kwark maar meestal doe ik er iets doorheen. Aardbeien/ noten of zo. Maar kon het vanmorgen niet goed weg krijgen. Dus dacht dit is zo wel genoeg. Niet dus.
Toch bezweken voor een plak zelfgebakken appelkaneelcake bij de koffie... 
Ies
29-10-2025 om 11:18
Ah Lientje wat doe je jezelf aan, nu zo iets bakken!
En niet naar de weegschaal kijken nu hoor. In je lijf is vanalles aan de hand. Je bent aan het herstellen en je kunt je gewicht absoluut niet goed interpreteren nu.
Als jij je lichaam nu helpt met zo sterk mogelijk herstellen (dus met veel goede voeding) maak je veel meer kans om strakjes makkelijker af te gaan vallen.
Ninoea
29-10-2025 om 11:26
Ik heb vanochtend een Bootcamptraining gedaan. Op de fiets heen en terug gegaan, gelopen naar het stembureau; dus ik heb al wel bewogen. Vanmiddag met onze jongste dochter naar een open dag voortgezet onderwijs. Dat is enkele reis zo’n 4,5 km fietsen dus dat komt er ook nog bij.
Ysenda
29-10-2025 om 14:12
lekker actief zijn jullie allemaal.
Ik helemaal niet op het moment.
Er komt weer wat rust in mijn hoofd. Net vakantie gehad. Eerste dag was al niet goed, ik voelde dat een shutdown dicht bij zit, gelijk bij mijn manager asn de bel getrokken en tot de afspraak met de bedrijfsarts werk ik weer 2x 2 uur, gaat het goed, kan ik meer doen en anders wat minder. Ook mijn taken weer goed vastgelegd.
Vandaag gestemd, boodschappen gedaan en nu ontprikkelen op de bank.
Zoon is naar zijn werk maar heeft beloofd te koken vanavond.
Mijn focus ligt nu op gezonder eten, dat is voor mij ook gelijk minder eten want het ongezonde deel deed ik bovenop het gezonde deel.
Morgen weer trainen met PT, gelukkig heb ik die anders zou ik helemaal niet sporten terwijl het me mentaal en fysiek wel goed doet.