Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2025

Hier gister rustig opgestaan en de tijd genomen om te ontbijten. Een leuke zeilwedstrijd gezeild. Moe thuisgekomen, maar gelijk even een rondje om gegaan om nog aan mijn stappen te komen. Paar kleine klusjes gedaan in het huishouden. En een kwartiertje gelezen voor het slapen gaan. Topdag zo. 

Vandaag stond een dagje Artis op het programma. Eerst al vroeg er naartoe gereden. Aangenaam verrast door hoe mooi groen deze dierentuin is. Daarna nog naar het Rembrandthuis geweest. Achterhuis was al helemaal volgeboekt dus daar konden we niet naar binnen met museumkaart. Morgenochtend staat circuirtraining op het programma. Vanochtend niet hardgelopen dus ik kan overmorgen  de 14 km wel pakken. Dan zit ik wel goed qua weekomvang. Vandaag iets van 18000 stappen gezet. Qua eten was het niet zo goed. Hamburger , nacho’s met dip, 2 at celebrations. Wel een heel leuke dag met onze jongste. Echt genieten. 

Ysenda

Ysenda

25-07-2025 om 07:15 Topicstarter

Ninoea schreef op 24-07-2025 om 23:16:

Vandaag stond een dagje Artis op het programma. Eerst al vroeg er naartoe gereden. Aangenaam verrast door hoe mooi groen deze dierentuin is. Daarna nog naar het Rembrandthuis geweest. Achterhuis was al helemaal volgeboekt dus daar konden we niet naar binnen met museumkaart. Morgenochtend staat circuirtraining op het programma. Vanochtend niet hardgelopen dus ik kan overmorgen de 14 km wel pakken. Dan zit ik wel goed qua weekomvang. Vandaag iets van 18000 stappen gezet. Qua eten was het niet zo goed. Hamburger , nacho’s met dip, 2 at celebrations. Wel een heel leuke dag met onze jongste. Echt genieten.

Artis is heel mooi idd, het was van oorsprong een moerassig gebied en grote delen zijn nu ook rijksmonument.

Ben je ook in micropia geweest?

Ysenda

Ysenda

25-07-2025 om 07:23 Topicstarter

Trail schreef op 24-07-2025 om 16:47:

Hier gister rustig opgestaan en de tijd genomen om te ontbijten. Een leuke zeilwedstrijd gezeild. Moe thuisgekomen, maar gelijk even een rondje om gegaan om nog aan mijn stappen te komen. Paar kleine klusjes gedaan in het huishouden. En een kwartiertje gelezen voor het slapen gaan. Topdag zo.

Fijn zo'n dag. Meestal is er niet veel voor nodig om een top dag te zijn maar herken je ze gewoon niet.

Ysenda

Ysenda

25-07-2025 om 07:25 Topicstarter

Dolfje schreef op 23-07-2025 om 07:59:

[..]

Ik lees nog wel mee maar heb eigenlijk nooit iets positiefs te melden qua eten, wat ik ook eet ik heb altijd honger en het gewicht blijft maar zo'n 85-87 kilo. Ik beweeg wel veel dat is wel positief maar slapen gaat niet goed en dat is ook niet bevorderlijk voor je eetlust. Neem me elke keer voor alles goed bij te houden in de app en hou dat 1 dag vol.

Ook als het niet zo lekker loopt ben je welkom. Het is hier niet de grote goed nieuwsshow toch.

Al snap ik je wel want soms lijkt het wel zo. Het is net social media alleen het leuke /fantastische lijkt het waard om te melden.

Ysenda

Ysenda

25-07-2025 om 07:42 Topicstarter

Dag 25: wakker geworden met zo'n zeurende lichte hoofdpijn. Al mijn eten klaar gemaakt. Fijn moment op de weegschaal, onder de 78 waar ik al de hele week rondhang. 
Op het werk kwam er niet veel uit mijn vingers.
Aan het eind van de dag hadden we een 'borrel' er was chips en blauwe kaas en andere dingen. En ik ging voor de bijl, mijn chips-craving brak door. En die, gelukkig niet zo heel grote, bak ging leeg. De blauwe kaas verdween ook grotendeels in mij. 
Daarna sporten met PT, inmiddels was de pijnstiller voor mijn hoofdpijn ook uitgewerkt.  Dat was geen fijne combinatie. En bij de step-ups werd ik duizelig. Dus heeft ze het programma omgegooid dus ik zal morgen wel mijn buikspieren voelen. Die oefeningen kun je tenslotte liggend doen. 

Thuis ging het avondeten goed maar die chips craving was nog niet over en daarom heb ik de 2 mini zakjes die er waren ook nog even naar binnen gewerkt.

Om vervolgens rijkelijk laat mijn bed op te zoeken. 
Al met al niet zo'n beste dag.

Vandaag geen sport op het programma, wel een drukke dag op het werk. Vriendje hoofdpijn staat ook zijn best te doen om te laten weten dat hij er is.
Ik heb we het idee dat mijn chips craving voorlopig weer gestild is.

Ik heb deze week nog niet gesport want we zijn op het werk bezig met een soort van reorganisatie, niet van personeel gelukkig maar kasten etc en we hebben 2 dagen flink lopen sjouwen. Het voelde alsof ik 1000 squats had gedaan. Zo'n spierpijn! Wel wat gewandeld her en der maar voor lunch werd gezorgd net als gezamenlijk koffie en koeken etc. 
Ga dadelijk paar uurtjes werken, eerst bureadienst en dan weer wat sjouwen. Wil vanmiddag wel even naar de sportschool want 1x per week is wel echt het minimum vind het anders ook zonde van het geld. De komende 2 weken zijn weer een beetje normaal qua werk uren en dan weer flink sjouwen om alles weer goed terug te zetten. 
Gewicht ging pond omhoog en pond omlaag zoals de laatste maanden altijd.

hier gaat het zo lekker. Ben zo ontzettend moe en voel stress omdat het niet lukt met het cpap apparaat. Heb ook teveel gesnoept en te weinig bewogen. 
Hoop dat de regen straks wat minder wordt dan ga ik een stukje fietsen.

succes allemaal en alvast een goed weekend!

Ysenda

Ysenda

25-07-2025 om 10:25 Topicstarter

Nikki1973 schreef op 25-07-2025 om 09:17:

hier gaat het zo lekker. Ben zo ontzettend moe en voel stress omdat het niet lukt met het cpap apparaat. Heb ook teveel gesnoept en te weinig bewogen.
Hoop dat de regen straks wat minder wordt dan ga ik een stukje fietsen.

succes allemaal en alvast een goed weekend!

En moe en stress helpen natuurlijk ook niet mee om het wel te laten lukken met dat apparaat natuurlijk. Dat is een vervelende cirkel waar je dan in zit. En een nachtje zonder apparaat, zodat je tenminste nog iets van slaap pakt? .

Eerst een stapje op de plaats voor je weer dat stapje vooruit kunt gaan zetten. 

Ysenda schreef op 25-07-2025 om 10:25:

[..]

En moe en stress helpen natuurlijk ook niet mee om het wel te laten lukken met dat apparaat natuurlijk. Dat is een vervelende cirkel waar je dan in zit. En een nachtje zonder apparaat, zodat je tenminste nog iets van slaap pakt? .

Eerst een stapje op de plaats voor je weer dat stapje vooruit kunt gaan zetten.

Klopt helemaal hoor wat je zegt. 
echter, ik slaap nooit goed, al jaren niet. Altijd moe. Dus dat ik nu een mogelijke oplossing heb, die niet lukt, is heel frustrerend.

Ik laat het nu wel eerst een paar dagen even voor wat het is. 

Sterkte Nikki, ik hoop dat het snel gaat lukken met het apparaat en je dan beter gaat voelen. 

Wat frustrerend voor sommigen die ik hier lees, dat je zo ontzettend je best doet zonder het (gewenste) resultaat. Heel veel respect voor jullie, dat meen ik echt. 

Ik heb weer een goed schema te pakken al heb in 2 weken vakantie wel veel 'schade' aangericht zeg. Opgeblazen buik, kg's, weer opnieuw spierpijn na n keer trainen... pff. Het gesnaai is het niet waard geweest. Ik ga binnenkort nog een keer op een korte vakantie, en heb me voorgenomen te proberen de schade wat beter te beperken.... 

Anyway
Afgelopen dagen veel groenten en fruit gegeten en weinig gesnoept. Vanochtend gesport. Dus ik heb weer een doorstart gemaakt... 

Ik ga ook wel lekker. Niet te extreem want dat is mijn valkuil. Sport nu twee keer per week, wandel meer en eet bewuster. Meer groente en vullende maaltijden en niet teveel snacken. Straks heen en terug lopen naar de stad voor een afspraak. Iets van 4,5km bij elkaar en net wat thuis oefeningen gedaan omdat ik vandaag niet kon sporten. Ga nu morgenochtend denk ik. 

Qua gewicht geen idee wat het nu is. Bij de sportschool was ik bij mn intake 3 weken terug 69,5 bij 165cm. 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

25-07-2025 om 14:22

gisteravond een rondje gefietst, ong 20 km en zonet een rondje gelopen ong 5 km. Dat gaat allemaal goed. Ga nu kijken of ik het lopen kan uitbreiden naar 10 km en dan ga ik een keer een wandeltocht lopen. Lijkt me wel gezellig. 
Vanavond uit eten met een vriendin. 

Ysenda

Ysenda

25-07-2025 om 14:26 Topicstarter

Friezinnetje schreef op 25-07-2025 om 14:22:

gisteravond een rondje gefietst, ong 20 km en zonet een rondje gelopen ong 5 km. Dat gaat allemaal goed. Ga nu kijken of ik het lopen kan uitbreiden naar 10 km en dan ga ik een keer een wandeltocht lopen. Lijkt me wel gezellig.
Vanavond uit eten met een vriendin.

klinkt goed. En een gezellig vooruitzicht.

Ik heb 5 minuten op die stomme automatische trap in de sportschool gewandeld, ik haat traplopen en probeer dat op te bouwen en kijken of ik mijn bovenbenen wat sterker krijg maar dat ding is vaak bezet en ik wil dan wel dat als eerste doen als ik ga sporten. Had wel het idee dat het wat beter ging dan vorige week. Maar had vandaag nog niet veel gedaan, had bureaudienst op het werk.
Daarna buikspieroefeningen en nog 35 minuten gewandeld op de loopband. Wilde nog ff in de massagestoel maar iemand was me net voor.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.