Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2025

Mijn gewicht is gelijk gebleven afgelopen maanden. En dat is ongeveer 2 kg hoger dan afgelopen winter. Opzich tevreden over mijn eerste helft van het jaar. Er zijn echt wat goede gewoontes blijven plakken. (En aan anderen werk ik nog).

Vanochtend na werktijd een rondje door de polder gereden met paard, moest mijzelf er echt even toe zetten. Maar de beweging en ontspanning deed mij goed. Thuis rustig wat boodschappen en klusjes gedaan. Goed gegeten. En vanavond in mijn uppie een documentaire gekeken. Eigenlijk al mijn doelen wel behaald vandaag. Tevreden

Ysenda

Ysenda

05-07-2025 om 07:07 Topicstarter

Dag 5. Eerste dag in het nieuwe kantoor.  Spierpijn van woensdag en donderdag was goed te doen. Geen sport op het programma, wel minimaal 10.000 stappen. Dat was lastig maar toch voor het slapen nog gehaald.

De dag in het nieuwe gebouw was fijn. Het was er heel rustig. Of dat zo blijft weet ik niet. 

Zoon had ineens enorme trek in pizza en hiervoor zou ik dat dan ook gedaan hebben maar nu koos ik voor iets anders. 

Vandaag wil ik hardlopen en natuurlijk gezonde eetkeuzes maken.  

Ik heb donderdag hardgelopen. Dat ging goed. Gisterenavond opeens pijn aan achterzijde knie toen ik de hele tijd gehurkt zat bij de bench voor de kittens. Nu pijn daar en daarom niet gaan hardlopen vandaag. Even een dagje extra rust maar. Kijken hoe het morgen gaat en dat maar een kort rondje doen denk ik. Ik baal van het gezanik van mijn lijf! Ik wil gewoon sporten en in mijn ritme weer. Eten gaat prima. Ik ga denk ik maar wandelen vandaag. Dat durf ik wel gewoon aan. 

Ies

Ies

05-07-2025 om 20:12

Ja, dat lijf… waarom werkt het nu niet gewoon mee he 
Ik heb ‘vroeger’ best wat gesport maar het jaren (kinderen klein enz) verwaarloosd. Daar heb ik flink spijt van gehad. Denk dat als ik alles beter had bij gehouden ik nu niet zoveel geëmmer met mijn lijf zou hebben. Nu probeer ik al jaren op te starten maar lijf trapt steeds op de rem. En ik word er inmiddels niet jonger op. 
Hoop ooit weer hard te kunnen lopen maar kans wordt steeds kleiner. Wellicht als ik heel gericht met mijn klachten aan de gang zou maar daar geen tijd/puf/ energie/ geld enz voor. 
Mijn hoop zit voorlopig in sterker worden met wandelen, dansen (gewoon zelf) en zwemmen. En dan zien we wel weer. 
(en meer rust etc) 
Vandaag (veel te kort) gezwommen. Buitenbad, oooh wat was dat lekker. 
Eten gaat goed, vind ik! Ik ben wel niet zo moeilijk met mezelf. Vind bijv pizza best ok. Ik maak ‘m met kant en klare pizza bloemkoolbodem. Weet dat het niet super gezond is maar voor mij gezond genoeg. Gezond beleggen (o.a. veel rucola) rauwkost erbij en het kan er wat mij betreft prima mee door. Behalve die bodem houd ik verder alles zo veel mogelijk volkoren. 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

05-07-2025 om 20:21

mijn rug gaat wat beter, net even een rondje gelopen, maar niet zo ver als ik anders doe. Maar dat komt wel weer. Heb vandaag wel veel gedaan in huis. Ook goed voor de caloriënverbranding
Maandag weer naar PT en dan dinsdag nog een keer naar de fysio. 

sterkte met de niet meewerkende lijven!

Ik had vanochtend heel erg geen zin in hardlopen, had zelfs andere kleren aangedaan. Halverwege de trap omgedraaid, teruggegaan en alsnog hardloopkleding aangetrokken. En het ging heerlijk. 

De rest van de dag met vriend en zijn vader doorgebracht. Best netjes gegeten, bijna 20.000 stappen in totaal. Today is a good day. 

Vanochtend Pilates les gehad. Aansluitend naar een pluktuin in de buurt geweest en ik werd daar heel blij van. Thuis wat klusjes gedaan. Nu op mijn werk. En niet aan mijn stappen gekomen. Kijk er naar uit straks nog even in bed te lezen voor het slapen gaan.

Ysenda

Ysenda

06-07-2025 om 08:15 Topicstarter

Dag 6. Goede voornemens genoeg natuurlijk. Hardlopen en gezonde eetkeuzes maken. Haha, hoe heb ik dat op kunnen schrijven. 
Ik ging een dagje winkelen met een vriendin en het was druk (dat vind ik al snel). We zouden alleen winkelen, niet uit eten.  Eten ging best goed, lunch over nagedacht,  diner aangepast. En dan komt de overprikkeling zo halverwege de middag. Dat werd een punt worteltaart. En 's avonds ook wel tot ik dacht 1 klein zakje chips te kunnen nemen. Dat bleef niet bij 1, dat werden er 5.
Hardlopen heb ik niet gedaan, toen ik wakker werd gaf buienalarm aan dat de regen nog wel  1,5 uur zou duren. Zo lang duurt mijn rondje niet. Ik dacht dat doe ik wel na ik weer thuis kom. Dat was eigenlijk de eerste foute beslissing van de dag. Want na een dag in de stad kan ik niks en dat weet ik ook eigenlijk wel. Wel bijna 18.000 stappen gezet.

Nou ja, dat was gisteren, 5 dagen heel goed, gisteren wat minder, vandaag weer een nieuwe dag. Ik ga zo naar de sportschool. En vanmiddag bowlen en eten met vrienden. Daar valt prima mee te plannen want het eten heeft maar 2 opties waarvan ik 1 niet zo lekker vind. Keuze is snel gemaakt.

meer dan 80% succes dus, Ysenda. Netjes hoor!

Ik ga naar de sportschool en kijk even wat de dag verder brengt. Het liefst ga ik een flink eind lopen vanmiddag, maar er wordt bijna 30mm regen verwacht. Even uitvogelen wat handig is. Een beetje regen vind ik niet erg,  maar als het echt de hele middag regent weet ik niet of ik mezelf daar drie uur in wil laten rondsjouwen.

Gisterenmiddag was de pijn helemaal weg. Samen met mijn man heerlijk gewandeld bij de rederklippen en naderhand een appeltaartje gegeten. Vanochtend heb ik een bootcamptraining gedaan. Normaal heb ik zondag een rustdag, maar die had ik dus noodgedwongen gisteren. Training vanochtend was stevig, maar echt fijn! Heel erg van genoten, was goed voor me. Afhankelijk van hoe ik me voel ga ik maandag of dinsdagochtend in mijn eentje hardlopen. Plan is een korte training van zo’n 5 km. 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

06-07-2025 om 12:46

ik heb vanmorgen al een rondje gelopen, dat ging goed. Rugpijn is nog wel wat aanwezig, maar heb er niet echt meer last van. Mss later nog een rondje doen

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

06-07-2025 om 20:23

Friezinnetje schreef op 06-07-2025 om 12:46:

ik heb vanmorgen al een rondje gelopen, dat ging goed. Rugpijn is nog wel wat aanwezig, maar heb er niet echt meer last van. Mss later nog een rondje doen

Net nog een uurtje gelopen, met vriendin. Totaal vandaag ong 6 km. Rug gaat nog steeds wel goed, maar het is nog niet weg

Tevreden met mijzelf. Vandaag na een lange werkdag een rondje gaan hardlopen. En het voelde goed om weer eens te sporten met een verhoogde hartslag. Thuis wat klusjes gedaan en toen heerlijk ontspannen een film gekeken met een buurvrouw.
Plan als het weer opknapt is ook nog wat zomer avonden buiten te gaan genieten. Die moeten we straks de hele winter weer missen.

Ysenda

Ysenda

07-07-2025 om 07:39 Topicstarter

Dag 7. Het leek wel herfst. Toch gaan lopen, vlak na de 10min wandelen als warm up begon het te regenen. Niet heel hard maar genoeg om nat te worden en een beetje af te koelen.

Daarna mijn hele huis doorgewerkt. De rest van de middag lekker op de bank met een boek tot ik door een stortbui naar de bowling ging. Uurtje bowlen en daarna saté met friet en sla. Ik had alle sausjes ernaast gevraagd. Komt er ook kroepoek bij en atjar.
Ik heb de kroepoek gelijk bij mijn vriendinnen gelegd. En verder volgens mijn planning gegeten, dus ook een groot deel van de friet laten staan. Geen toetje en geen drankjes met alcohol genomen.

Week 2: gewicht 79,5 (-1,5)
Vandaag naar de sportschool, (daar ben ik nu, steeds een paar regels in de pauze tussen setjes.)
Werken in het nieuwe gebouw.
Verder wil ik lezen, aan mijn motivation board werken en op tijd mijn bed in.

een motivationboard? Is dat echt een fysiek board?

Ik ben deze week lekker begonnen met een hardlooprondje in de regen. Ben nu op kantoor. Vanavond ga ik uit eten, dus ik heb alvast de kaart bestudeerd en met mezelf afgesproken welke gezond gerecht ik ga nemen. Het zag er lekker uit, dus dat moet goedkomen.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.