Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2025

Irritant van dat ijs. Ik trek dat ook niet. Gelukkig doet mijn man dat niet. Inmiddels zorgt hij ook dat als er chips voorradig is, dat het een smaak is die ik niet lekker vindt.
Ik ben nog niet beter, maar voel me al wel lekkerder. Ik heb vandaag gerommeld in huis. Plantjes verpot, paar nieuwe kleine plantjes gekocht en ook één wat grotere. Woonkamer ziet er weer gezelliger uit. Ook wat kleine andere veranderingen doorgevoerd. Wij aten net buiten in de tuin in de schaduw. Turkse pizza met salade. Was lekker. 

Mijn juli doelen:
Elke dag 30 min sporten
Elke dag minimaal 7.5 duizend stappen
Voldoende drinken
Aandacht besteden aan eten
Elke dag een half uurtje opruim/schoonmaakklusjes thuis.
Elke dag even lezen

Hier vanochtend boodschappen gedaan en de paarden gevoerd in de schaduw. Vanmiddag wat klusjes thuis weggewerkt. Vanavond zou ik gaan wedstrijdzeilen en heb ik dat spontaan geskipt voor een klein duikje in de zee. Het sportdoel is dus niet gelukt vandaag. Ook wel uitzonderlijk weer. Morgen een nieuwe kans

Mooie doelen trail. 

Ik heb vanochtend gesport ondanks dat mijn lichaam de hitte echt niet leuk vindt. Het werd dus rustig aan met veel pauzes tussendoor. Maar de spierpijn begint te komen dus toch mezelf uitgedaagd.

Qua eten eergister uit de bocht gevlogen, daarna weer goed.

Ik wil een nieuwe sportschool uitproberen waar ze crossfit een stuk serieuzer aanpakken dan wat ik nu doe. Kijken of ik er ook voedingsadvies en metingen enzo bij kan doen. Dit als alternatief voor de personal training die in de regio zo vreselijk duur is. 
Tijdens de schoolvakantie hoef ik niet al te veel van mezelf te verwachten. Ik ben vrij veel weg en als ik thuis ben zijn de kinderen er natuurlijk ook waardoor ik niet echt in mn eentje de deur uit kan. 
Dus ik doe de komende weken wat ik kan. Na de zomer maak ik een doorstart met (veel) sporten. 

Voeding blijft onveranderd belangrijk natuurlijk. Ga voor mn kampeervakantie een planning maken voor een paar dagen zodat ik niet te vaak naar makkelijk (= vaak ongezond) grijp. 

Ysenda

Ysenda

02-07-2025 om 06:49 Topicstarter

dag 2 is ook goed gegaan. Te warm om goed te slapen en 's morgens al te warm om te sporten.
Op het werk is een nieuw gebouw geopend met een nieuwe manier van werken. Iedereen was aan het zoeken naar een plekje. Ik ben nog in het oude gebouw gebleven maar dat gaat binnenkort dicht. Ben wel een uur in het nieuwe gebouw geweest maar dat was geen succes. Hopelijk is vrijdag het nieuwtje er af en kan ik rustig landen.

Wel heb ik 11.000 stappen gezet. Eten ging ook goed, ik had wel trek in wat hartigs en mezelf een klein zakje chips gegund. Bleef wel binnen mijn calorieën doel.

Straks samen met zoon trainen bij zijn nieuwe sportschool. En er zitten nogal wat verleidingen in de dag. Maar het gaat me lukken.

Dag gestart met een bezoekje aan de tandarts. Mijzelf dankbaar dat ik dat nu bijhoud. Was vroeger anders. Even met pony in de schaduw gegraasd. Berg boodschappen gehaald. En toen was de ochtend om.
Vanmiddag wat klusjes thuis gedaan.
Fijne avond gehad. Zou zeilen maar vanwege mogelijke onweersdreiging durfde schipper dat niet goed aan. Helaas mijn sport er dus weer bij ingeschoten vandaag. Maar wel even rustig in het meertje gezwommen.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

02-07-2025 om 22:18

Ysenda schreef op 30-06-2025 om 19:33:

[..]

Deal!

ik heb deze week pech, is mij in de rug geschoten en beweging is op zich belangrijk, maar ik loop geen kilometers zeg maar. Nou ja, hopelijk is het na het weekend weer over en kan ik er weer tegen aan gaan

Ysenda

Ysenda

03-07-2025 om 06:56 Topicstarter

Dag 3. 13.000 stappen gezet. En een zware benen training gedaan. Het was ook een heel gezellige dag met zoon. Na het trainen nog de stad in, ipv een lunch in de stad even salade gehaald en die op een bankje opgegeten. 
Daarna nog naar ikea, voor ons altijd een valkuil voor frietjes en balletjes of een kaneelbroodjes maar niets van dat alles. 
's avonds op tijd mijn bed in. En lekker geslapen al moet ik nog iets bedenken op dat zonnetje wat precies in mijn bed schijnt want het raam op een kier is wel erg fijn.

Vandaag weer een dag vol verleiding, onder andere een bbq. Maar ipv mijn training met pt te cancelen heb ik die vervroegd.
Nu ga ik eerst mijn ontbijt, lunch en tussendoortjes maar eens bedenken en maken.

Ies

Ies

03-07-2025 om 12:32

Goed bezig Ysenda! 
Beterschap Friezinnetje! 
Hier bij aan het komen van de warmte van afgelopen dagen. Poeh hakt er zo in. Nu even lekker maar toch nog steeds weinig puf en helaas ook geen tijd vandaag om bijv te gaan wandelen. 
Ik was met warme weer wel even naar buitenzwembad gegaan maar weet nog steeds niet of het de moeite was van het zware fietsen en het een weg banen door al die drommen mensen. (Ik was kapot, had het al vrij druk gehad met die dagen) ook maar een kwartiertje gezwommen vond het zelfs in het water te warm haha. 
Ik ben wel nu 2 kg kwijt van de bijna 4 kg die ik bij was gekomen. (Door loslaten eetpatroon in drukke decembermaand en ziekte in januari) Daar ben ik dan wel weer blij mee, vind het fijn dat het zo langzaam gaat. Mijn gewicht staat niet bepaald hoog op mijn prio lijst momenteel maar het is iig iets dat positief gaat nu 

Fijn dat je nog wat kwijt bent geraakt @les. Goed bezig weer @ysenda. Jammer dat het zeilen er bij in is geschoten @trail.

Ik ben gisteren weer bootcamp geweest. De keer daarvoor was al even geleden door de verhuizing van onze oudste en ziek zijn. Het kostte me best veel moeite. Meer dan normaal. Vanochtend hardgelopen. Iets meer dan 10 km. Ik liep helemaal achteraan en heel rustig en had het ook zwaar. Maar wel oké. 
Morgen ga ik niet sporten. Dan halen we kittens op. Ik vind het zo leuk. Zaterdag staat dan weer hardlopen op het programma. 

Goede dag gehad.Begonnen met een wandeling. Daarna wat klusjes thuis gedaan. Naar mijn werk. Een boek gelezen in bed. En nu met lichte hoofdpijn gaan slapen. Dromen over mijn plannen voor de rest van de zomer.

Veel plezier met de kittens!

Yess, na een hele tijd plateaufase was er vandaag weer een verschilletje te zien op de weegschaal. En krijg nu ook opmerkingen van collega's en dat vind ik stiekem toch wel heel leuk. Na jaren snaaien en snoepen nu echt goed bezig, ik ben er gewoon trots op! 
Nog 2 kg en dan zit ik op mijn streefgewicht . Met de vakantie voor de deur verwacht ik niet per se dat die laatste kg's er de komende weken af gaan, maar dat is oké. Schade beperken is goed genoeg komende vakantie. En ik kijk er onwijs naar uit om weer meer te kunnen sporten over een tijdje.

Sporten en stappen gaat goed maar het eten bijhouden en gewicht niet. Ik word alleen maar zwaarder en eet niet eens zo gek veel. Ik zit weer 7 kilo boven mijn streefgewicht( wat eigelijk ook nog een paar kilo lager niet)
Ga straks wandelen met een collega en eet daar een boterham mee voor ik vanmiddag moet gaan werken. Morgenvroeg weer naar de sportschool maar gaan s'avonds bij vrienden eten en die koken altijd zo ontzettend lekker. 

Ysenda

Ysenda

04-07-2025 om 07:39 Topicstarter

Dag 4 van dit project.
De spierpijn van woensdag was er wel maar niet zo heftig.
Mijn laatste spullen in het oude kantoor opgeruimd,  de mentale spanning loopt op, wel een overleg gedaan in het nieuwe gebouw. Omdat gister de opening was met bbq was het enorm druk en liep iedereen te zoeken naar een plek.
Dat heb ik nog even vermeden.
Vandaag hebben we een ruimte gereserveerd. 

Ik heb mijn training met pt niet gecanceled maar vervroegd. Sporten is ook werken aan mijn mental health en dus ook gunstig voor mijn werkgever. 

Daarna de bbq. Ik was erg blij dat ik mijn allergenen had doorgegeven, dan kom je bij een select groepje uit en dus een korte rij. Ik heb niet veel maar wel genoeg gegeten. 2x kipfilet en rauwkost met een klein beetje saus en 1 bolletje ijs. En dan merk je wat de ogen van je PT doen. Ik wilde nog wel een 2e ijsje, ging in de rij staan maar stapte er ook weer uit. PT zit ook in mijn collega groep want meerderen van ons trainen bij haar en ze is gewoon meer een vriendin.

Thuis nog een leuk gesprek met zoon en op tijd mijn bed in. Dat gaat beter nu ik een online spel doe waar er om half 11 een meeting tijd is. Extra punten scoren en zo.

Vandaag dus nieuwe kantoor. Geen beweging gepland maar ik wil wel wandelen. 

Ik merk wel dat de verhuizing veel los maakt en dat ik daardoor minder ruimte heb om ook op jullie te reageren, maar ook voor real live vrienden en zo en dat vind ik jammer maar moet ik nu maar even accepteren.

Ik zit ook qua gewicht een beetje vast op een plateautje. Op zich te begrijpen aangezien ik net een vakantie achter de rug heb en me daar niet te buiten ben gegaan maar ook wel gewoon heb gegeten en (wijn) gedronken. Toen ik terug kwam woog ik exact hetzelfde als voor vertrek, dus dat was op zich prima. Nu twee weken verder, weer gesport en op mijn eten gelet, en er is helemaal niets veranderd in mijn gewicht.
Wel ben ik na de vakantie gestopt met roken, dus mijn stofwisseling ligt even plat. Als het ooit weer op gang komt (zal toch wel?), gaat er misschien wel ineens twee kilo af haha.

Ik ben nog op vakantie morgen komen we weer thuis en ga ik qua eten weer in het gareel.
Afgelopen week wel heel veel gelopen en gedanst, ik heb geen benen meer over.
Wel iets teveel gegeten en gedronken alhoewel ik de toetjes bijna allemaal kon laten staan. Van het meeste ben ik  niet echt een liefhebber, alleen mangosorbet kan ik niet weerstaan. 
Mijn kleding zit gelukkig nog wel lekker dus ik hoop dat de schade meevalt.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.