Jouw lijf
Schoondochter
30-06-2025 om 11:27
Ysenda schreef op 30-06-2025 om 11:04:
[..]
3 kilo per maand, per week zou ongezond zijn.
Pardon, ik had je goed gelezen maar verkeerd getypt.
Schoondochter
30-06-2025 om 11:27
Ysenda schreef op 30-06-2025 om 11:08:
[..]
wat grappig, ik ga juist gezonder eten met warm weer, meer fruit, meer groenten.
Ik heb voor de lunch nu loempia's gemaakt: rijstvel, rauwkost en zalm, met een dip van soja-saus
Ik wil ook zo zijn
rionyriony
30-06-2025 om 11:34
Mijn gewicht was vanmorgen gemiddeld dus niet minimum of maximum.
Vanmorgen vroeg begon het al met meer trek/honger dan gewoonlijk.
Ik zat 's morgens om tien uur al aan de linzensoep, gevolgd door een lepel rozijnen en twee speculaasjes. Momenteel houdt de honger weer even koest.
Ik verveel me wat; daarom begon ik vanmorgen vrij vroeg al met zware plantenbakken te sjouwen. Er stond namelijk een containerstruik buiten voor mijn raam met een vreemd ogende rechtopgaande pluim te zwaaien boven mijn vensterbankkamerplanten uit. Het sloeg nergens op; daarom viel hij telkens op. Dus ik moest hem óf afknippen, of de bak verplaatsen. Het werd verplaatsen maar gelijk rugpijn nu. Het straft zich meteen.
Ysenda
30-06-2025 om 11:51
Schoondochter schreef op 30-06-2025 om 11:27:
[..]
Ik wil ook zo zijn
![]()
Wij zijn wel van het meal-plannen en preppen. Nu we weten dat het warm wordt weet ik ook dat ik vanavond en morgenavond geen zin heb om uitgebreid te koken. Dus heb ik een maaltijdsalade klaar staan voor vanavond en morgen een makkelijke stoommaaltijd.
Verder heeft zoon gister al een watermeloen geslacht en daar kunnen we 2 dagen van eten. En we bereiden dus dingen voor in de koele uren van de ochtend zodat we alleen maar de koelkast open hoeven te doen om iets gezonds te kunnen pakken. Er liggen waterijsjes en diepvriesfruit om een yoghurt/kwarkshake mee te maken. Even met de staafmixer mengen en klaar.
Ies
30-06-2025 om 13:29
Ik ben ook wel van het plannen maar soms lukt me dat niet. Er speelt nu zoveel en is zo druk dat dat lastig lukt. (En dat is dan weer jammer want zou juist veel op kunnen leveren in drukke tijden 🙃)
En dit weer, daar ga ik helemaal stuk op. (Sinds overgang) Dus dat kost me nog extra veel energie en ik probeer juist wat rustig aan te doen en rustmomentje te pakken etc maar dat kost ook weer tijd…
Op mijn werk is het ook niet/ nauwelijks aangepast aan de warmte dus zwaar. Mijn huis gaat, niet geweldig en niet slecht, geen airco hier. (Wel veel ventilators)
Ik probeer me er maar aan over te geven.
Helaas vallen mijn zwemplannen weer in het water door allerlei onvoorziens.
Weinig bewegen hier. Probeer wel mijn gezonde eten wat vast te houden.
Dorestad
30-06-2025 om 16:34
Ninoea, herkenbaar hoor, die ambivalente gevoelens van verdriet en opluchting. Sterkte. Ik hoop dat je lichamelijk opknapt zodat je het sporten weer kunt doen zoals jij graag wilt.
FaithfulDuck87
30-06-2025 om 18:29
Ysenda, ik doe met je mee. Ik woog vanmorgen 81,4 en ik wil ook naar de 75. Dan ben ik totaal 58 kilo kwijt.
Ysenda
30-06-2025 om 19:33
Friezinnetje schreef op 30-06-2025 om 18:29:
Ysenda, ik doe met je mee. Ik woog vanmorgen 81,4 en ik wil ook naar de 75. Dan ben ik totaal 58 kilo kwijt.
Deal!
Trail
30-06-2025 om 22:16
Vrijdag t/m maandag een lang weekend recreatief gezeild. Mooi weer. Lekker in de stille natuur geankerd, gezwommen en overnacht. Geprobeerd om zelf een basisvoorraadje gezond eten mee te nemen en het verder wat losgelaten. Weinig schermtijd. Zen thuis gekomen.
Mijn doelen voor juni waren:
- Meer tijd besteden aan eten
- Regelmaat houden in bewegen
- Niet te veel moeten van mijzelf
Voornamelijk die eerste is goed gelukt.
Ies
30-06-2025 om 22:40
Dat klinkt heerlijk Trail.
Hier mag ik nog wat meer groente eten, verder wel tevreden over mijn eten.
Stappen wederom geen 15.000 gemiddeld, dat was mijn streven.
Nu 14.700, ben ik ook super tevreden mee. Maar het puzzelt me wel dat ik vorig jaar 4 maanden op rij 15.000 had. Hoe deed ik dat dan
Want nu was het zoveel omdat ik op vakantie zoveel heb kunnen lopen. Buiten vakantie om ervaar ik nu te weinig ruimte.
Ysenda
01-07-2025 om 09:56
Dag 1 is goed gegaan. Begonnen in de sportschool, ik voel het nu nog. Gegeten volgens mijn planning, genoeg gedronken.
Ik was helemaal vergeten dat ik naar de film zou gaan. Gelukkig appte mijn vriendin nog optijd en was ik op tijd om in een heerlijk koele bioscoop te zitten.
Thuis was ik net aan het overdenken welke chips ik zou nemen of toch een waterijsje. Nu heb ik dat dus helemaal niet gegeten, geen chips, geen ijs.
Ik plak nu wel aan mijn buro vast, dat is wat minder. Maar ik zit aan de koude kant van het gebouw, als de zon hier binnen komt werk je te lang door.
rionyriony
01-07-2025 om 09:56
Sh*t, deed mijn weegschaal vandaag weer onaardig. Resultaat van twee speculaasjes en een minimarsje gisteren.
Dat wordt definitief preventief ingrijpen voortaan.
Toetjes en koekjes alleen maar met Kerst en St. Juttemis.
Met Ozempic heb je dan minder trek in speculaasjes maar bovenal minder in je diner, tenminste in mijn "gezonde" diner wat van nature al minder appealing is, dus dat lijkt me geen goede ruil.
Helaas, de koekjes, chocolaatjes, slagroom, snoepjes worden de Sjaak. Halveren dan maar.
Ysenda
01-07-2025 om 09:58
rionyriony schreef op 01-07-2025 om 09:56:
Sh*t, deed mijn weegschaal vandaag weer onaardig. Resultaat van twee speculaasjes en een minimarsje gisteren.
Dat wordt definitief preventief ingrijpen voortaan.
Toetjes en koekjes alleen maar met Kerst en St. Juttemis.
Met Ozempic heb je dan minder trek in speculaasjes maar bovenal minder in je diner, tenminste in mijn "gezonde" diner wat van nature al minder appealing is, dus dat lijkt me geen goede ruil.
Helaas, de koekjes, chocolaatjes, slagroom, snoepjes worden de Sjaak. Halveren dan maar.
Ik denk eerder dat het het warme weer is waardoor je vocht vasthoud. 2 speculaasjes en een mini-marsje geven je geen schommeling die meetbaar is.
rionyriony
01-07-2025 om 10:07
Ysenda schreef op 01-07-2025 om 09:58:
[..]
Ik denk eerder dat het het warme weer is waardoor je vocht vasthoud. 2 speculaasjes en een mini-marsje geven je geen schommeling die meetbaar is.
Nee, dat snap ik best; ik ga ook niet voor schommelingencorrecties want dat wordt echt te lastig. Vermoedelijk zat er wat meer zout in de soep, dronk ik meer, kwam er meer glycogeen in spieren en cellen terecht, bewoog ik minder. Maar het feit dat ik de max passeerde zie ik toch als een veeg teken dat ik serieus moet nemen. Dat zou niet moeten. Mocht het loos alarm zijn dan kan ik altijd nog milder worden. 
Het zal ook wel de leeftijd zijn; ik heb heel lang geleefd op 1800 kcal per dag, daarna werd het een tijdlang 1700 kcal, dus ik denk dat het verbruik inmiddels nog verder is gezakt naar beneden de 1600.
Ik heb nog wel enige tijd gehad dat periodiek mijn stofwisseling ineens heel snel ging maar dat komt nooit meer voor.
Ies
01-07-2025 om 15:36
Irritant, partner heeft de vriezer vol roomijs gegooid. Dacht dat we dit na jaren soebatten wel gehad hadden…
Mijn hele omgeving stikt van de verleidingen, wil dat thuis niet ook nog zo enorm.
Met deze hitte valt het niet mee ervan af te blijven.
Hij had het voor anderen hier in huis gekocht, zei hij. Ja duh, maar waarom zo veel? Veel? Zijn toch maar kleine bakjes… Nee hoor, zijn flinke bakken met flink veel calorieën. Hij ‘vergeet’ dat steeds denk ik, vandaar natuurlijk ook zijn flinke overgewicht.
Irriteert me, nu liggen ze hier. Al dagen. Want zijn voor dochter en haar vriendje. Maar dochter snoept zelf nauwelijks (bakken zijn dus nog niet aangeraakt) en ze zijn weinig hier.
Ik had laatst wel op dochters verzoek oppo ijs (oid?) gekocht. Maar dan gewoon 1 bakje en als het op verzoek gaat dan gaat het meestal ook wel op. Maar dit is the real thing. En dan ook nog in overheerlijke smaken bleeeeh
Als hier al snoep ligt dan ‘verstoppen’ we dat doorgaans voor elkaar, maar dat is bij ijs natuurlijk moeilijk.