Jouw lijf
Tuinplantje
25-06-2025 om 22:56
Al drie dagen in een calorietekort. Vandaag iets 'te veel tekort', ook weer van geleerd. Het blijft balanceren. Gister en vandaag lekker bewogen.
Ik ben tevreden.
Binnenkort ga ik een week kamperen. Ook weer een nieuwe situatie. Ik neem ontbijtspullen en een gebalanceerde avondmaaltijd voor de eerste twee dagen mee. Daarna wordt het improviseren en zal het wat ongezonder zijn.
Trail
26-06-2025 om 23:17
Laatste twee dagen soms spontaan misselijk en draaierig. Geen idee waarom. Goed aan het eten en drinken.
Gister zware werkdag gehad. Daarna een wedstrijdje gezeild en ik was heel moe, maar het liep heel lekker.
Vanochtend de dag gestart met warme pilates, hoop klusjes gedaan vanmiddag, en net rustig een film gekeken met mijn buurvrouw.
Tuinfluiter
27-06-2025 om 07:31
Trail schreef op 26-06-2025 om 23:17:
Laatste twee dagen soms spontaan misselijk en draaierig. Geen idee waarom. Goed aan het eten en drinken.
Gister zware werkdag gehad. Daarna een wedstrijdje gezeild en ik was heel moe, maar het liep heel lekker.
Vanochtend de dag gestart met warme pilates, hoop klusjes gedaan vanmiddag, en net rustig een film gekeken met mijn buurvrouw.
Niet leuk Trail, kan het niet gewoon een virus zijn heb ik ook laatst gehad.
Tuinfluiter
27-06-2025 om 07:39
Na de hitte van afgelopen weekend nog twee keer gegolfd.
Gisteren al de eerste spullen klaar gelegd voor in de koffer die ik straks ga inpakken. Morgen ga ik een week weg.
De afgelopen tijd ging het qua eten goed maar de vakantie wordt wel een uitdaging en ik wil er ook gewoon van gaan genieten.
Er staan wel een paar wandelingen op het programma.
Dolfje
27-06-2025 om 07:59
Wel 2x gesport al deze week maar mijn eten bij houden in de app loopt elke dag mis. Ik ben daar niet consequent in. Zo stom.
Ies
27-06-2025 om 23:33
Hier druk en hectisch, ik vind weinig tijd om te bewegen/ sporten. Wat zorgen om familieleden. Juist door dat laatste wat meer de behoefte flink los te gaan met bewegen, doet me altijd wel goed. Maar het lukt dus niet zo. Ook weer een dag fikse migraine gehad, die dag bijna geheel in bed doorgebracht. En een nacht veel te kort geslapen, dag erna zo moe de hele dag, kwam tot niets. Kan dat blijkbaar niet meer haha.
Wel een keertje wat gezwommen. Het gaat steeds beter met mijn (frozen) schouder, zo fijn. Liefst wil ik minimaal 2x per week zwemmen, lukt me vooralsnog niet. Volgende week hoop ik wel, zeker omdat dat dan mijn enige beweging zal zijn wrs, het wordt zo warm.
Qua eten vooralsnog conform planning dus tevreden. Mijn planning is niet mega streng dus dat scheelt. Partner doet mee deze ronde, dat is wel leuk.
Ninoea
28-06-2025 om 08:21
Ik was de hele week druk met het verhuizen van oudste. Ik sport altijd in de ochtend en nu ging dat daardoor niet. ‘‘s avonds stonden er al afspraken en was ik ook moe dus uiteindelijk heb ik deze week alleen op maandagochtend gesport.
En vandaag kan ik sporten qua tijd, maar ik ben sinds een paar dagen aan het kwakkelen. Ik heb fikse keelpijn en een hoofd vol snot en hoesten doet me zeer in de longen dus het is gewoon onverstandig om hard te gaan lopen nu of bootcamp. Maar wat vind ik dat stom!!!
Tuinplantje
29-06-2025 om 00:17
Oh Ninoea wat ontzettend herkenbaar!
Zo vervelend als je wel wil, maar het gewoon niet gaat. Zowel door gezondheid als door een volle agenda.
Ik heb laatst ook een hele week niet gesport, echt balen is dat.
Maargoed, toch maar steeds weer doen wat wel kan! 💪🏼Ik hoop morgen ergens een proefles te doen (in mijn zoektocht naar wat betere begeleiding).
Ninoea
29-06-2025 om 10:32
Ik ben nog steeds aan het snotteren. En nadeel van het weinige sporten is dat ik fysiek minder moe ben en slechter slaap. En ik ben verdrietig dat het nodig is dat onze oudste niet meer thuis woont. Het is voor iedereen het beste en ik voel ook opluchting. Maar het is zo anders dan ik voor ogen had. Ik moet hier van bijkomen en het moet nog op zijn plaats vallen. Hopelijk ben ik snel weer gezond en kan ik weer in mijn ritme van sporten stappen want dat werkt op meerdere fronten goed door: slaap, goede hormonen die me vrolijk maken, fijn gezelschap, me fit en sterk voelen. Allemaal dingen die ik gebruiken kan.
Ons tweede kind was gisteren logeren. Daardoor waren we gisteren maar met zijn viertjes. We zijn even uit eten geweest en daar heb ik wel echt even van genoten.
Schoondochter
29-06-2025 om 10:40
Ninoea schreef op 29-06-2025 om 10:32:
Ik ben nog steeds aan het snotteren. En nadeel van het weinige sporten is dat ik fysiek minder moe ben en slechter slaap. En ik ben verdrietig dat het nodig is dat onze oudste niet meer thuis woont. Het is voor iedereen het beste en ik voel ook opluchting. Maar het is zo anders dan ik voor ogen had. Ik moet hier van bijkomen en het moet nog op zijn plaats vallen. Hopelijk ben ik snel weer gezond en kan ik weer in mijn ritme van sporten stappen want dat werkt op meerdere fronten goed door: slaap, goede hormonen die me vrolijk maken, fijn gezelschap, me fit en sterk voelen. Allemaal dingen die ik gebruiken kan.
Ons tweede kind was gisteren logeren. Daardoor waren we gisteren maar met zijn viertjes. We zijn even uit eten geweest en daar heb ik wel echt even van genoten.

Ik hoop dat het snel beter gaat.
Ysenda
30-06-2025 om 08:40
ik heb een nieuw doel, eind augustus wil ik 75 kg wegen. Dat is ongeveer 3kg per maand proberen af te vallen.
Gaat mentaal lastig worden. We verhuizen met werk en krijgen dan een nieuwe manier van werken. Vind ik heel lastig.
Gister al goed bezig geweest, hardgelopen en vandaag begonnen in de sportschool.
Vooral het uit spanning snaaien en zinloos scrollen tot diep in de nacht vraagt aandacht en energie om te veranderen.
Vanmorgen gewogen: 81 kg.
Schoondochter
30-06-2025 om 08:44
succes, Ysenda. Dat is best veel, 3 kilo per week.
Ik had de knop om gezet en raakte toen weer even de weg kwijt. De komende dagen wordt vooral overleven, met de hitte lukt het mij niet gezond te eten. Alles wat erin gaat is mooi meegenomen, ook ijs of milkshakes. Vanaf donderdag weer daar de rem op. Vanochtend heb ik al wel een tijdje hardgelopen, dat was lekker op tijd en lekker koel.
Ysenda
30-06-2025 om 11:04
Schoondochter schreef op 30-06-2025 om 08:44:
succes, Ysenda. Dat is best veel, 3 kilo per week.
3 kilo per maand, per week zou ongezond zijn.
Ysenda
30-06-2025 om 11:08
Schoondochter schreef op 30-06-2025 om 08:44:
Ik had de knop om gezet en raakte toen weer even de weg kwijt. De komende dagen wordt vooral overleven, met de hitte lukt het mij niet gezond te eten. Alles wat erin gaat is mooi meegenomen, ook ijs of milkshakes. Vanaf donderdag weer daar de rem op. Vanochtend heb ik al wel een tijdje hardgelopen, dat was lekker op tijd en lekker koel.
wat grappig, ik ga juist gezonder eten met warm weer, meer fruit, meer groenten.
Ik heb voor de lunch nu loempia's gemaakt: rijstvel, rauwkost en zalm, met een dip van soja-saus
Dolfje
30-06-2025 om 11:26
Zomer of winter maakt bij mij echt niet uit qua eten. Zo hebben we zaterdag en gisteren een kom erwtensoep gegeten
Net terug van sporten met man, we hebben een vrije dag, had vanmorgen om 7:45 ook al gewandeld toen was het nog lekker buiten. Verder doe ik vandaag niet al teveel. Heb net de airco hier aan gezet