Jouw lijf
Ysenda
01-06-2025 om 09:46
Ninoea schreef op 01-06-2025 om 09:29:
[..]
Dat klinkt heerlijk: het lezen in de hangmat, maar ook je plannen van vandaag. Ga je samen met iemand wandelen? Specifieke route?
Ik werd wakker met een algemeen lamlendig gevoel. Lijk wat koortsig te zijn, spierpijn, hoofdpijn, wat duizelig. Niet zo fijn. Ik doe vandaag maar even heel rustig aan.
Ik wandel alleen. Ik loop nogal snel en maar weinig mensen vinden het een fijn tempo.
Ik ga een stuk van het Drenthe pad lopen. Zet mijn fiets op het eindpunt en ga met de bus naar het startpunt. Dan hoef ik me ook niet druk te maken over de bus aan het eind, die maar 1x per uur gaat.
Dorestad
01-06-2025 om 10:35
Ysenda schreef op 01-06-2025 om 09:46:
[..]
Ik wandel alleen. Ik loop nogal snel en maar weinig mensen vinden het een fijn tempo.
Ik ga een stuk van het Drenthe pad lopen. Zet mijn fiets op het eindpunt en ga met de bus naar het startpunt. Dan hoef ik me ook niet druk te maken over de bus aan het eind, die maar 1x per uur gaat.
Fijne wandeling gewenst. Welke etappe doe je?
FaithfulDuck87
01-06-2025 om 11:05
ik lig even stil met mijn gezonde leefstijl, we hebben 4 dagen feest in het dorp. Nou probeer ik natuurlijk wel er om te denken, maar dat lukt natuurlijk niet steeds. Is ook niet erg, want ook een feestje hoort erbij. Gisteren nog wel 20 km gefietst en vrijdag een rondje gelopen. En op de dansvloer gestaan. Maar ook een paar drankjes gehad, en een kroketje gegeten.
Rozi
01-06-2025 om 11:56
Dan heb je het niet slecht gedaan toch, met dansen en fietsen verbrand je ook calorieën. En ach een kroketje, je moet jezelf ook wat gunnen anders houd je het nooit vol toch?
Afgelopen week heb ik niet al te gezond gegeten, verse pasta van de AH. Blijken nogal veel calorieën in te zitten en een pizza.
Gisteren aan chatgpt gevraagd om een voedingsplan te maken voor inspiratie. Kwam oa een volkoren wrap met falafel, hummus en paprika en komkommer. (Als lunch)Ook een variatie met kip. Was echt verrassend lekker dus ga daarmee afwisselen. Was daar nooit zelf opgekomen.
FaithfulDuck87
01-06-2025 om 12:31
Rozi schreef op 01-06-2025 om 11:56:
Dan heb je het niet slecht gedaan toch, met dansen en fietsen verbrand je ook calorieën. En ach een kroketje, je moet jezelf ook wat gunnen anders houd je het nooit vol toch?
Afgelopen week heb ik niet al te gezond gegeten, verse pasta van de AH. Blijken nogal veel calorieën in te zitten en een pizza.
Gisteren aan chatgpt gevraagd om een voedingsplan te maken voor inspiratie. Kwam oa een volkoren wrap met falafel, hummus en paprika en komkommer. (Als lunch)Ook een variatie met kip. Was echt verrassend lekker dus ga daarmee afwisselen. Was daar nooit zelf opgekomen.
nee, en daarom schreef ik ook, moet zo nu en dan kunnen. Morgen weer in het gareel. Moet ik ook meteen weer met PT aan de slag.
Goed idee om dat even via chatgpt te doen! En mooi suggesties.
Ik bak ook wel eens een soort scrambeld eggs met wat groente erdoor. Dan iets van 3 eieren. Zit je ook helemaal vol van, en eet ik koud op. Maar zou je ook in een wrap kunnen doen.
Rozi
01-06-2025 om 14:16
Ja komen echt verrassende recepten uit. Je kunt bijv ook dingen vragen als je niet zeker weet of dat in een gezond voedingspatroon valt.
MMcGonagall
01-06-2025 om 15:07
Vandaag naar de sportschool geweest, maar het ging niet top. Ik ben de hele week al moe dus die heel zware training van donderdag, vrijdag een volgeplande dag, gisteren nog een eind gewandeld in de hitte. Dat trekt dit oude lijf niet meer 
Deze week is ook nog druk. Ken je dat, van die weken waarbij je op zondag al uitkijkt naar vrijdagmiddag als het achter de rug is? Ik werk t/m donderdagochtend en dan 2,5 week vakantie, maar heb voor 5 dagen werk in die 3,5 dag.
Goed, dat was het klaaguurtje.
Ies
01-06-2025 om 16:49
Hier ook klagen!
Ben vreselijk moe en ook erg gestrest, rust vinden/ nemen/ claimen/ mezelf gunnen wordt mijn hoofddoelstelling voor juni. Er zit wel een vakantie in dus moet/ kan wel lukken, hoewel mijn stressfactoren niet alleen op werk zitten.
Ik had voor mei weer op 15.000 stappen gemiddeld willen zitten maar dat zijn er 14.500 geworden. Moet ik toch tevreden mee zijn want dat is flink meer dan in het hele jaar tot dusverre.
Lekkers afslaan valt me zwaar maar lukt momenteel wel. Behalve als dochter bakt… maar het lukt me wel het bij 1 koek oid te houden. En dan momenteel mijn afspraak met mezelf om niet vaker dan 2 dagen per week toe te geven aan een uitzondering zoals dus koek of een wijntje.
Het lukt niet iedere dag genoeg groente te eten maar het gaat wel steeds beter, de meeste dagen lukt het wel.
Tuinplantje
01-06-2025 om 17:45
Ninoea wat een indrukwekkende lijst, wauw! Goed gedaan
En de klagers..ach dat hoort er bij, fijn dat het hier kan!
Hopelijk gaat t snel weer beter ![]()
Ik ga weer lekker. Niet gesnoept de laatste dagen en in de afgelopen 9 dagen 6x gesport (waarvan 2x maar n half uurtje maar toch). Is erg veel voor mijn doen, maar het gaat bijna vanzelf! Zo lekker om in die flow te zitten.
Rozi
01-06-2025 om 18:07
Tuinplantje: lekker is dat hè? Ik vind onze sportclub ook echt een hele fijne sfeer hebben wat ook meespeelt. Ik merk dat m’n conditie al veel vooruit gaat, apart is dat. Houd het langer vol op de apparaten. Loopband, roeien enz. Werkt ook wel motiverend!
Trail
01-06-2025 om 18:54
Lees al jullie berichten. Degenen die als een speer gaan en degenen die hard aan het knokken zijn. Ieder zn eigen proces. En heb bewondering voor jullie.
Hier vandaag de hele dag gewerkt en na afloop ging ik even een half uurtje hardlopen met een vriendin, want ik had de hele dag nog niet bewogen. Zij bedankte me want anders zou ze niet gegaan zijn. Ik was ook juist heel blij met haar. Want ondanks dat het mijn voorstel was, was ze wel mijn stok achter de deur om door te zetten.
Vanavond lekker een mooie film kijken met een buurvrouw.
Mijn juni doelen:
-Meer tijd aan eten besteden. Zowel de tijd nemen om voor te bereiden. Als bewust even een lunchpauze etc in te plannen. Even aan tafel gaan ipv alles tussendoor weg eten.
-Regelmaat houden in bewegen
-Niet te veel moeten van mijzelf.
Due-scimmie
01-06-2025 om 18:57
Ik ga proberen weer mee te lezen. De klad is er ingekomen en er zitten weer wat kilo's aan die vorig jaar kwijt was.
Ysenda
01-06-2025 om 20:05
Dorestad schreef op 01-06-2025 om 10:35:
[..]
Fijne wandeling gewenst. Welke etappe doe je?
Ik heb Beilen - Hooghalen gedaan. Daarna naar Smilde gefietst voor de supermarkt, en vervolgens naar de camping.
Dorestad
01-06-2025 om 21:16
Ysenda schreef op 01-06-2025 om 20:05:
[..]
Ik heb Beilen - Hooghalen gedaan. Daarna naar Smilde gefietst voor de supermarkt, en vervolgens naar de camping.
Flink bezig. Wij liepen vandaag 20 km bij Gasteren/Anderen. Balloërveld, Drentse Aa. Heerlijk wandelweer
ToetieToover
02-06-2025 om 07:12
Ik ben benieuwd naar dat aantal trappen van Ninoea, is dat zo’n trap in een bos of in je huis? Ik ga thuis of op kantoor namelijk altijd op een andere verdieping naar het toilet als dat kan. Traplopen is dan zowat mijn enige beweging tijdens mijn werkuren.
Voor mij ligt de focus deze maand op voldoende slaap, in mei sliep ik gemiddeld 6 en een half uur en dat is te weinig. Het lukt mij niet om uit te slapen en soms sta ik om 5 uur al naast mijn bed. Zonder wekker hè. Ik zal dus echt eerder moeten gaan slapen. Qua slaperigheid lukt dat wel, maar ik wil dan simpelweg nog van alles doen. Wat niet handig is want ik ben er toch te moe voor!
Slaap is een belangrijk onderdeel voor mij van een gezonde levensstijl. Volgens mij gaat het op werkdagen mis, dan wil ik nog teveel buiten mijn werkuren. Maar een deel daarvan kan wel een tandje minder.
Juni is pas een nachtje oud en de eerste jawel, 6 en een half uur slaap zit weer in mijn systeem