Jouw lijf
Ysenda
26-05-2025 om 07:16
MMcGonagall schreef op 25-05-2025 om 16:42:
[..]
Ook geprobeerd een stukje te rennen op de loopband. Dat hield ik altijd maar kort vol, maar toen kreeg ik van iemand de tip om de snelheid zo te zetten dat je het even vol kunt houden. Dat is dus 6,5 km/u (met mijn beentjes moet je dan toch ‘rennen’). Helaas klonk het alsof er een olifant op die band liep, dus na 2 minuutjes vond ik het wel klaar voor vandaag. Alsnog niet mijn ding.
Als het klinkt alsof er een olifant loopt kan het zijn dat je looptechniek niet goed is of dat je loopt op schoenen zonder demping.
Zonder demping is heel goed voor krachtsport maar niet goed voor hardlopen. Ik wissel dan van schoenen.
Mijn lunges doe ik wel op de band, anders moet je steeds onderbreken om om te draaien.
Schoondochter
26-05-2025 om 07:27
ik ben even stil geweest hier. Ik ben begin deze maand aan een nieuwe baan begonnen en ben er ongelukkig mee. Door het inwerktraject is mijn hele ritme van slag, en door de emoties eet ik slecht. Ik ben ruim drie kilo aangekomen in drie weken. Vanaf deze week kan ik weer in een normaler ritme gaan werken (niet meer elke dag anderhalf uur reistijd enkele reis). Dus ik ga weer meeschrijven en mijn best doen.
Ninoea
26-05-2025 om 10:30
Fijn dat je weer meeschrijft. Hopelijk valt het uiteindelijk wel bij de nieuwe werkgever en was het alleen het inwerktraject wat niet fijn beviel.
Ninoea
26-05-2025 om 10:30
Ik had vanochtend geen greintje zin om naar bootcamp te gaan, maar ben toch gegaan. Het was uiteindelijk heel leuk.
Schoondochter
26-05-2025 om 10:38
Ninoea schreef op 26-05-2025 om 10:30:
Ik had vanochtend geen greintje zin om naar bootcamp te gaan, maar ben toch gegaan. Het was uiteindelijk heel leuk.
Knap dat je toch gedaan bent!
Trail
26-05-2025 om 17:18
Knap ninoea! Goed dat je gegaan bent.
Vanochtend uit mijn werk taart gegeten met mijn buren. Redelijk pure ingrediënten en ik kon mij inhouden met 1 stuk.
Lekker met de hond uitgewaaid vanmiddag buiten. Stappen zetten haha. En straks met familie uiteten. Dat was jaren geleden en maakt mij blij.
Ysenda
26-05-2025 om 18:09
Samen trainen met je PT is heel goed voor je motivatie om net een stapje meer te doen, maar de spierpijn 2 dagen later is er ook naar. 💪
Vandaag heb ik weer 1500m gezwommen, het was erg druk in het zwembad en dan is het toch minder fijn. Zeker als de mensen uit de langzamere banen naar de snelle opschuiven maar daar het tempo niet bij kunnen houden en eigenlijk in de weg liggen. En dan gaan discussiëren met het personeel dat ze vriendelijk vraagt terug te gaan naar de voor hun passende baan.
Morgenochtend wil ik naar de sportschool voor een upper body training en dan woensdag weer een rondje van 8 km hardlopen.
Morgen wordt wel een heel dubbele dag, in de middag gaan we oude poes laten inslapen en 's avonds gaan we nieuwe poes knuffelen. Die is dan bijna 8 weken oud, hoe schattig kun je het krijgen.
Dolfje
26-05-2025 om 19:16
Ik voelde me de hele dag echt ruk, buikpijn en misselijk. Pas eigenlijk halverwege de middag ging het wel weer. Ook iets rustiger in mijn hoofd. Net nog even naar de supermarkt gelopen en nu bijna 10.000 stappen. Vind het voor vandaag wel goed. Woensdagmorgen wil ik wat egym gaan doen weer.
Schoondochter
26-05-2025 om 21:15
sterkte morgen Ysenda. En veel plezier later op de dag!
Ik heb vandaag netjes gegeten, en een lekker stuk gewandeld. Morgen ga ik weer naar de sportschool, ik merk dat ik er zin in heb. Leuk.
Ies
27-05-2025 om 02:04
Sterkte Ysenda!
Hier gaat het goed, iig met eten en bewegen. Verder gaat het niet zo goed, dus ben wel blij met mezelf dat ik mijn voornemens toch vasthou. En het doet me wel goed, daar heb ik iig vat op.
Nu een week strenger bezig en hoewel er wel lastige momenten zijn door de stress went het toch wel. Ik mag van mezelf 2 dagen per week minder strikt en mag die ook opsparen. (Binnenkort vakantie en daarvoor zou het wel leuk zijn) Deze eerste week 1 dag gebruikt dus tevreden. Ik heb toen bij een bezoek wat wijn gehad en wat minder gezonde snackjes.
Het verder gewoon gezond gehouden. Veel groente, veel fruit, veel vezels.
En mijn 15.000 stappen. Ben erg blij dat mijn schouderklachten nog steeds minder lijken te worden, zwemmen gaat steeds beter. Ik durf nog geen borstcrawl te doen maar schoolslag is ook al heel fijn.
Ik moet wel een plannetje maken voor de komende maanden om mijn beweging vast te houden, ik ga het nl erg druk krijgen en veel werken. Op een werkdag kom ik niet aan zoveel stappen. Is wel een mooie stok achter de deur om wat intensiever te gaan bewegen. Maar zie daar ivm mijn lichamelijke klachten ook wel tegenop.