Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2025

Mij dietiste is erg nuchter over Ozempic: als ik tegen jou zeg dat je 1200 calorien per dag mag, ga je heel hard afvallen. 
De realiteit: je valt heel veel spiermassa af, omdat het te hard gaat. Je hongergevoel staat uit, dus je teert volledig op je resultaten. De korte termijnresultaten zijn echt prachtig. Maar met een lichaam met te weinig spiermassa is je verbranding zo laag, dat  je altijd afhankelijk bent van ozempic. En dat is prima voor mensen met dmII. Maar probeer het alsjeblieft zonder, met behoud van je spieren.

Ysenda

Ysenda

24-05-2025 om 17:10 Topicstarter

gister na het gesprek met de dierenarts die bevestigde dat inslapen beter is maar niet vrijdag al noodzakelijk was heb ik eten even los gelaten. Chips en chocola. 
Maar vandaag gewoon weer aan mijn planning houden.
Poes leeft nu op kittenpudding. Die mag deze laatste dagen van zijn dieet af. Dinsdag als zoon weer thuis is gaat het gebeuren.
Vandaag na de training lekker aangerommeld. Vanavond lekker met thee en een boek en poes op de bank.

Sterkte Ysenda!

Citroengraag schreef op 24-05-2025 om 17:08:

Mij dietiste is erg nuchter over Ozempic: als ik tegen jou zeg dat je 1200 calorien per dag mag, ga je heel hard afvallen.
De realiteit: je valt heel veel spiermassa af, omdat het te hard gaat. Je hongergevoel staat uit, dus je teert volledig op je resultaten. De korte termijnresultaten zijn echt prachtig. Maar met een lichaam met te weinig spiermassa is je verbranding zo laag, dat je altijd afhankelijk bent van ozempic. En dat is prima voor mensen met dmII. Maar probeer het alsjeblieft zonder, met behoud van je spieren.

Klinkt heel logisch inderdaad. En toch zou ik wel eens een tijdje willen ervaren om niet constant honger te hebben. Zelfs midden in de nacht.  Nu geef ik daar op die momenten niet aan toe maar overdag is dat wel moeilijk.

Het een hoeft het ander natuurlijk niet uit te sluiten. Vriendin van me gebruikt inderdaad medicatie maar sport consequent onder begeleiding drie keer per week, registreert wat ze eet en laat dat periodiek checken door een voedingsdeskundige. De medicatie zorgt dat de hongerklop minder is en het beter te handelen is. Hetzelfde geldt natuurlijk ook voor normaal afvallen. Hele volksstammen zijn afgevallen door weinig inname, veel cardio en spierverlies.

Vanochtend een klein rondje hardgelopen met een vriendin. Zij was erg gestresst, maar ik voelde mij wel oké gelukkig.
Boodschappen gehaald, waaronder ook maar weer eens langs de biologische winkel voor het eerst in weken. En ik merk dat ik veel van hun verse producten eigenlijk veel lekkerder vind dan de bewerkte suikertroep die ik steeds koop bij Albert Heijn. Dat koop ik puur uit een soort verslaving.
Lekker ook even een boek uitgelezen en wat klusjes gedaan thuis. Een lekker rommelig rustdagje, met wel wat beweging en buitenlucht ondanks de regen gelukkig.

sterkte Ysenda. Ziekte of oude huisdieren vind ik altijd erg heftig. 

knap dat zoveel van jullie aan het hardlopen zijn. Het weer nodigt nu niet echt uit hè.  
Ik heb vanochtend een yoga les gedaan. Online deze keer, ging prima. 
dinsdag weer yoga maar dan in de studio. 
En ik ben aan het opruimen geslagen. Oude tijdschriften enzo weg. Kasten opruimen. 
Heb als eerste al mijn dieetboeken in de container gegooid. Waarom had ik daar zoveel van 🤔

Vanmorgen toch met man mee naar de sportschool gegaan, gisteren vrij weinig gedaan en was duf en moe. Nu voel ik me redelijk ( op koppijn na) heb even 10 minuten op de crosstrainer gestaan en toen wat buikspieroefeningen en half uurtje rustig gewandeld op de loopband. Wel veel te veel lopen snaaien dit weekend maar dat komt wel weer goed na de vakantie. Nu nog beter slapen. 

Ysenda

Ysenda

25-05-2025 om 15:01 Topicstarter

Het wordt wel van dal naar piek hier.
Ik kan nu al bijna niet lopen van de spierpijn en morgen is pas dag 2.

Heel toevallig raakte ik aan de praat net iemand en vlak voor Pinksteren komt een klein katertje ons huishouden versterken. 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

25-05-2025 om 15:27

Ik heb net mijn rondje van 5,5 km gelopen en heb vandaag tijd even bijgehouden. 1 uur en 10 minuten. Nagaande dat ik voor mijn operatie een half uur lopen al erg lang vond en ik mss 1,5 km liep, is dat een enorme verbetering. Het waaide hard en ik liep bij het water langs. Erg lekker.

Ysenda schreef op 25-05-2025 om 15:01:

Het wordt wel van dal naar piek hier.
Ik kan nu al bijna niet lopen van de spierpijn en morgen is pas dag 2.

Heel toevallig raakte ik aan de praat net iemand en vlak voor Pinksteren komt een klein katertje ons huishouden versterken.

Wat leuk! Hopelijk brengt dat ook een beetje troost.

Ik kom net uit de sportschool. Ik had gehoopt op wat rust omdat ik wat dingen wilde uitproberen, dat durf ik dan toch niet zo goed met veel publiek. Helaas was het razend druk en ook allemaal groepjes jongens die met gewichten liepen te smijten. Toch maar die dead hang uitgeprobeerd, 35 seconden viel me nog best wel mee. Ook geprobeerd een stukje te rennen op de loopband. Dat hield ik altijd maar kort vol, maar toen kreeg ik van iemand de tip om de snelheid zo te zetten dat je het even vol kunt houden. Dat is dus 6,5 km/u (met mijn beentjes moet je dan toch ‘rennen’). Helaas klonk het alsof er een olifant op die band liep, dus na 2 minuutjes vond ik het wel klaar voor vandaag. Alsnog niet mijn ding.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

25-05-2025 om 18:07

Friezinnetje schreef op 25-05-2025 om 15:27:

Ik heb net mijn rondje van 5,5 km gelopen en heb vandaag tijd even bijgehouden. 1 uur en 10 minuten. Nagaande dat ik voor mijn operatie een half uur lopen al erg lang vond en ik mss 1,5 km liep, is dat een enorme verbetering. Het waaide hard en ik liep bij het water langs. Erg lekker.

ga zo nog even met een vriendin een rondje lopen, even kijken hoe ver we gaan. 

Hier waaide het ook flink tijdens mijn rondje golf, geeft weer een extra dimensie aan het spel. 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

25-05-2025 om 20:27

Friezinnetje schreef op 25-05-2025 om 18:07:

[..]

ga zo nog even met een vriendin een rondje lopen, even kijken hoe ver we gaan.

nog een rondje van ong 3,5 km gelopen, dus totaal vandaag 9 km gelopen

Hier vanochtend 12 km hardgelopen met een vriendin voor ik naar mijn werk ging. Ik zag er tegenop om te gaan, dus het was heel motiverend dat ze me mee op sleeptouw nam. Gezond aan het eten vandaag en zojuist een mooi boeddhistisch boek uitgelezen.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.