Jouw lijf
Trail
29-04-2025 om 23:00
Minors wat goed geregeld van dat koken!
Hier had ik woensdags examen stress. Gevoel dat ik het niet ging halen. Als een gek aan het leren. En eigenlijk de wetenschap: het wordt er niet beter van. Mijzelf gedwongen om toch even een uurtje hard te lopen, deed heel goed!!! En ‘s avonds stond een zeilwedstrijdje, daar kon ik sowieso niet onderuit komen, en was een fijne afleiding.
Donderdag daadwerkelijk voor mijn examen gezakt. Direct daarna naar pilates les. Dacht even over skippen, maar gaf toch een fijne ontspanning. Wil dat erin houden. Daarna met een balend, maar geen vreselijk negatief gevoel, naar mijn werk vertrokken.
En dat examen nog maar een herkansing van doen.
Zie jullie over bootcamp en lijkt me ook zo fijn, maar mis gewoon nog meer vrije tijd.
Ninoea
30-04-2025 om 07:58
Balen dat je je examen niet hebt gehaald! Wat fijn dat je daarna bent gaan hardlopen en later ook nog zeilen; uit je hoofd en bezig zijn doet zo goed!! Bootcamp is inderdaad ook fijn. Lekker buiten sporten en aan je kracht en uithoudingsvermogen en souplesse werken. Ik vind dat idd heel prettig. Ik vertrek zo dadelijk ook weer.
Ies
30-04-2025 om 13:09
Wat een resultaat Friezinnetje!
En Tuinfluiter ook!
Trail, balen van je examen. Wat doe jij altijd leuke dingen.
Hier vandaag nog een etentje en vanaf morgen wil ik wat strikter aan de gang. Hoewel het met eten en beweging al best redelijk gaat. In april 14.000 stappen gemiddeld.
Ninoea
30-04-2025 om 13:23
Ja Friezinnetje, inderdaad een heel resultaat! Zal je vast blij mee zijn. Fijn ook dat het lukt om lekker actief te blijven.
Bootcamp vanochtend was heel stevig; maar wel echt heel erg leuk!!!
JtM
01-05-2025 om 10:59
Hier een slechte week qua eten. Dinsdag werd ik wakker met flinke koorts, heel de dag in bed gelegen en woensdag ook. Vriend en zoon eten makkelijk (lees: ongezond). Waar ik normaal niet kan eten als ik ziek ben was daar deze keer geen sprake van. Dus heb enigszins met ze meegegeten. Weegschaal was dus niet al te lief voor me. Beweging was 0.
Vandaag gaat het gelukkig een stukje beter. Ik probeer weer wat normaler te eten
Sporten sla ik maar een weekje over... dat pakken we weer op als ik helemaal fit ben.
Dorestad
01-05-2025 om 13:58
wat zal ik er van zeggen. 15 jaar geleden woog ik nog ongeveer 100 kilo. Gisteren gaf de weegschaal 56.9 kg af. Meer dan 40% minder. Jarenlang heb ik veel moeite moeten doen om rond de 62-64 kilo te blijven. En nu gaat het "vanzelf ". Feit is dat ik met name spiermassa kwijt ben geraakt. En dat ik fysiek veel minder sterk ben dan vorig jaar. Ik moet weer paar kilo groeien.
Gisteren 10 km gelopen, tempo is lager dan in de jaren hiervoor. Vanmorgen 3 kwartier getraind met fysio. Pure krachttraining. Ik ben echt moe ervan. Morgen de reguliere bootcamp.
Fitnessbankje en alle gewichten en toeters en bellen staan nu in de kamer. Iedereen in dit gezin oefent.
Nikki1973
01-05-2025 om 14:40
Dorestad schreef op 01-05-2025 om 13:58:
wat zal ik er van zeggen. 15 jaar geleden woog ik nog ongeveer 100 kilo. Gisteren gaf de weegschaal 56.9 kg af. Meer dan 40% minder. Jarenlang heb ik veel moeite moeten doen om rond de 62-64 kilo te blijven. En nu gaat het "vanzelf ". Feit is dat ik met name spiermassa kwijt ben geraakt. En dat ik fysiek veel minder sterk ben dan vorig jaar. Ik moet weer paar kilo groeien.
Jee, dat is wel een groot verschil zeg. Hoe voelt dat?
Merken jullie ook dat het mooie weer heel erg helpt om buiten te zijn en te bewegen? Ik heb mezelf een nieuwe fiets cadeau gedaan, aperitief model en een hele leuke kleur.
Deze week al een rondje gedaan en morgen weer. Dit weekend samen met vriend stuk fietsen.
Verder ben ik aan het uitzoeken of het helpt om glutenarm te eten ivm darmklachten. Ik heb geen coeliakie maar er zou nog wel een intolerantie kunnen zijn. Heel gek maar ik snoep daardoor minder.
de glutenvrije producten in de supermarkt zijn erg duur. Ik hou het daarom eerst maar bij crackers. Schaf nog geen speciale koekjes of andere dingen aan
Volgende week eens kijken wat de weegschaal hiervan vindt.
Ies
01-05-2025 om 14:59
Dorestad schreef op 01-05-2025 om 13:58:
Gisteren 10 km gelopen, tempo is lager dan in de jaren hiervoor. Vanmorgen 3 kwartier getraind met fysio. Pure krachttraining. Ik ben echt moe ervan. Morgen de reguliere bootcamp.
Fitnessbankje en alle gewichten en toeters en bellen staan nu in de kamer. Iedereen in dit gezin oefent.
Oh Dorestad, ben je niet ziek ofzo? Overtraind? Of kun je het zelf goed plaatsen?
Pas goed op jezelf!
Ies
01-05-2025 om 15:03
JtM, beterschap.
Nikki, bij mij helpt het ‘mooie’ weer juist niet.
Vroeger was ik er dol op en kon er goed tegen. Nu daalt mijn energielevel boven de 20 graden en boven de 25 voel ik me zelfs wat ziek.
Ik ‘vergeet’ dat altijd een beetje en probeer het ook te negeren. Maar vandaag merkte ik weer dat wandelen in de hitte me geen goed doet.
Het liefst zou ik helemaal niks doen met dit weer. Maar daar heb ik het meestal veel te druk voor. Vandaag is sowieso erg druk
Dolfje
01-05-2025 om 15:05
Ik ben net klaar met sporten, derde keer deze week en dinsdagavond gewandeld. Dat gaat dus goed. Nu het eten nog. Dat blijft een ding.
Dorestad
01-05-2025 om 15:06
Ik kan het heel goed plaatsen. Vorig jaar overtraind mer 5-6x per week krachttraining. Hamstrings geblesseerd en tenniselleboog. Daarnaast rouw en zeer intensieve mantelzorg voor familielid met verstandelijke beperking en ASS. Familielid heeft sinds kort WLZ indicatie en zal binnen een jaar gaan wonen in een setting waar 24 uur per dag begeleiding is. Tot die tijd kost het me elke dag tijd en energie. Want degene woont nu zelfstandig. In koopwoning. Dus daar wacht me nog wel een klusje.
Bij echte stress en rouw stop ik met eten. Mijn moeder ook....zij is in 4 maanden 12 kg afgevallen, ze weegt nu slechts 53 kg.
Nikki1973
01-05-2025 om 16:31
Ies schreef op 01-05-2025 om 15:03:
JtM, beterschap.
Nikki, bij mij helpt het ‘mooie’ weer juist niet.
Vroeger was ik er dol op en kon er goed tegen. Nu daalt mijn energielevel boven de 20 graden en boven de 25 voel ik me zelfs wat ziek.
Ik ‘vergeet’ dat altijd een beetje en probeer het ook te negeren. Maar vandaag merkte ik weer dat wandelen in de hitte me geen goed doet.
Het liefst zou ik helemaal niks doen met dit weer. Maar daar heb ik het meestal veel te druk voor. Vandaag is sowieso erg druk![]()
Nee in de hitte wandelen is ook geen goed idee. Wat naar voor je dat je je wat ziek voelt door de warmte.
Misschien beter in de vroege ochtend of wat later op de avond?
En dit weekend wordt het in ieder geval minder warm. Hoop dat je je dan beter voelt.
Vf_Watervrouw
01-05-2025 om 19:24
Wandelmaatje is op vakantie en ben niet per se fan van zomerse temperaturen. Toevallig paar wandeldoelen gehad die de gemiste lunchwandelingen nog wat compenseerden.
Een intensieve werkdag leidde maandag tot zwichten voor zak chocopindas, maar ben nu weer terug in de modus snoep/cherrytomaatjes.
Tuinplantje
01-05-2025 om 22:23
Er lijkt weer ongeveer een halve kilo af te zijn tov vorige week (ach..momentopname), maar het is meer geluk dan wijsheid. Oké, dat enorme schransen is gestopt maar ik kan niet zeggen dat ik erg gezond gegeten heb deze week. Druk geweest, geen tijd om te sporten, makkelijk gekookt of zelfs nieteens gekookt maar broodjes gegeten... niet best.
De komende dagen zien er ook een beetje zo uit.
Volgende week weer wat meer rust, ook om gezonder te eten. En tijd om te sporten 👍
Trail
01-05-2025 om 22:49
Afgelopen vrijdag met een vriendin hardgelopen. Ze is meer dan een jaar geblesseerd geweest en nu opgebouwd naar de 5 km. Wil vanaf nu regelmatig samen lopen erin gaan proberen te houden. Fijn voor mijn motivatie.
Daarna gewerkt, en ik las dat er gezegd werd: wat doe je leuke dingen. Maar dat red ik alleen maar qua tijd omdat ik parttime werk haha