Jouw lijf
Tuinplantje
20-04-2025 om 21:36
Wat wordt er veel geschreven hier, fijn om te lezen. Heb qua bewegen slechte dagen achter de rug, maar ik was ook eigenlijk heel erg toe aan een rustig weekend. Vandaag wel drie kwartier flink gefietst (het is hier niet vlak en heb een aardig tempo aan kunnen houden)
Morgen ga ik in ieder geval 1,5 uur sporten, daar ben ik ook echt weer aan toe.
Met eten gaat het vrij goed, of eigenlijk misschien niet want ik heb erg weinig gegeten vandaag... Morgen weer even een betere balans! Meer bewegen en ook meer eten want uithongeren is ook weer een slecht idee![]()
Ik merk dat mijn kleding bij mijn buik losser zit dan normaal. Ik had net een paar broeken kapot/versleten, dus eigenlijk toe aan nieuwe. Maar ik stel het nog even uit, kijken of er nog een beetje van die buikomvang af kan....
Al met al toch tevreden. ![]()
Trail
20-04-2025 om 21:55
Hier vorige week boven gemiddeld veel gewerkt. Daardoor eigenlijk niet meer toegekomen aan meelezen en schrijven met jullie.
Maandag had ik een examen waarvoor ik geslaagd ben en daarna door naar mijn werk. Geen beweging dus. Wel een mentale last minder.
Dinsdag ochtend uit mijn werk gekomen. Met de buren overlegd over de gezamenlijke tuin. Rondje hardgelopen met een vriendin. Met pony in de bak gereden. En ‘s avonds nog theorie cursus bij de zeilvereniging. Hele volle dag.
Woensdag ging ik naar hot pilates en die viel helemaal verkeerd. Was moe en kon alleen maar huilen. Daarna naar mijn werk en dat ging gelukkig wel.
Donderdag ochtend uit mijn werk gekomen en ‘s middags weer een nieuwe dienst ingegaan. Gekkenwerk.
Vrijdag uit mijn werk gekomen en daarna de hele dag bezig geweest om voor mijn buren te koken. Voelde eigenlijk een beetje als een te grote opgave. Niet echt voor herhaling vatbaar voorlopig.
Zaterdag voor het eerst dit jaar getraind met mijn wedstrijdteam en dat voelde heel fijn. Helaas wel flinke hoofdpijn gehad. Dat lag niet aan het zeilen.
Zondag ook nog hoofdpijn dus rustig aan. Niet gesport. Wel rustig onze recreatieve boot opgetuigd. En savonds heb ik heerlijk een film met mijn buren gekeken.
Vf_Watervrouw
21-04-2025 om 21:37
Deels heel rustig (thuis) en deels heel gezellig (op bezoek)
Bewegen onder mijn gemiddelde, paasbrood en paaseitjes waren lekker.
FaithfulDuck87
21-04-2025 om 22:00
Trail schreef op 21-04-2025 om 18:04:
zijn jullie een beetje de Pasen doorgekomen?
ja prima, Pasen niet gevierd hier. Gisteren een eigengemaakte kleine quiche gegeten met wat chocoladeproteinepudding na.
Vandaag een pizza gemaakt op een mininaanbroodje. Tussendoor weinig gesnoept, alleen een kleine fruitslofje gegeten. Verder veel gelopen
rionyriony
22-04-2025 om 11:58
Ik had bijzonder grote en machtige toetjes met Pasen maar de weegschaal gaf vanmorgen nog nét binnen mijn gewenste max gewicht aan, dus een balansdagje vandaag en het leed is weer geleden.
Leuk is anders en of het het waard was? Enfin; morgen is alles weer "gewoon". Even wat minder vandaag.
En oh ja, ik heb kaliumzout gekocht. Potassium. Er werd vrij vaak op het internet beweerd dat het bloeddrukverlagend zou werken maar ik heb nog nooit een duidelijk verband ontdekt. Bij mij niet in ieder geval; er is wel verband met natriumzout. Smaakt best redelijk goed.
vrouw92
22-04-2025 om 12:35
Prima pasen.. Geen gekke dingen gegeten. Bij het ontbijt 2 mini stolletjes gekocht. Verder bij mijn ouders gegeten en dat was een gezonde maaltijd. Helemaal prima dus! Weegschaal was -0,1, omdat ik ook lekker bewogen heb.
FaithfulDuck87
22-04-2025 om 21:55
vanavond nog met mijn zusje rondje van 5-6 km gelopen. Heerlijk weertje, zonnetje erbij en geen wind.
Dolfje
23-04-2025 om 08:05
Ik ben de Paasdagen redelijk doorgekomen..Wel veel gesnoept en gegeten maar ook veel bewogen. Zat een pondje bij gisteren. Donderdag, vrijdag en zaterdag en zondag naar de sportschool geweest. Zaterdag zo'n 30 km gefietst en maandag zo'n 5/6 km gewandeld en her en der nog wat korte wandelingen door het park.
Nu weer terug in het gareel maar ga morgenavond uit eten. Ga zo egym doen, hopelijk is er een trainer want ik wil een ander programma.
Bailey26
23-04-2025 om 08:34
Ik kom ook weer aanhaken. Deze maand gebruik ik vooral om weer in het ritme te komen. Werk loopt weer en vanavond start ik weer met sporten. Eten verschuift weer richting normaal.
De eerste 2 kilo (vocht) is er weer af. Maar dat was wel voor de pasen. Pasen is opzich ook wel redelijk gegaan. Maar toch iets meer gegeten als normaal.
Vrijdag ga ik weer op de weegschaal staan.
Tuinfluiter
23-04-2025 om 08:57
Paasdagen gingen best netjes qua eten alleen eerste paasdag wat uitgebreider met eters. Wel minder bewogen dan normaal en dat ga ik vandaag weer goed oppakken.
Morgen een twee daags wandel uitstapje bewegen moet wel lukken maar we gaan ook uitgebreid uit eten. Vanaf zaterdag wil ik weer in een goed eet en beweeg ritme.
rionyriony
23-04-2025 om 08:57
Vanmorgen gaf het getal op mijn weegschaal weer een gewone middelmaat aan alsof er nooit tiramisú was geweest. En ik had een enorme bak gemaakt.
De rollades waren erg goed, vooral een ervan was erg mals (omdat hij erg dik was), dus daar had ik veel succes mee en ik heb het restje ingevroren. De toetjes waren helemaal op, de ijstaart nog steeds niet aangesproken. Schuift door naar Pinksteren. 
QuarterlyDinosaur18
23-04-2025 om 09:00
Pasen ging redelijk qua eten. Gisteren ging wat minder, heen en weer gereisd en tussendoor snacks genomen. Ook op een crematie veel zoets gegeten. Vandaag weer normaal.
Schoondochter
23-04-2025 om 09:27
Veel mensen met voornemens voor vandaag of binnenkort, gezellig.
Gisteren is het mij geluk me netjes te gedragen, wel lekkerbekjes gehad met avondeten en pas achteraf de kcal opgezocht en dat was wel eventjes bijkomen, haha.
Vanmiddag ga ik weer een rondje hardlopen en ik probeer heel hard daarna niet uit de bocht te vliegen met eten. Blijft een uitdaging.
Tuinplantje
23-04-2025 om 10:45
Ik doe ook mee met het goede voornemen om weer terug te komen in normaal eten en sporten. Afgelopen weekend eigenlijk te weinig gegeten, dat was niet goed. Maandag dan weer pizza gegeten (ik was op bezoek en er werd besloten af te halen) en over gister zullen we het helemaal niet hebben 🙈
Vandaag weer normaal eten en vanavond nog even sporten. Morgen sta ik weer op de weegschaal.