Jouw lijf
Ninoea
08-03-2025 om 17:35
ik heb vanochtend hardgelopen met de loopgroep die 14 km loopt. De groep van vorige week was de groep van 11 km. Ik wilde liever bij deze groep aansluiten maar het verschil tussen 11 en 14 is meer dan 10% en meestal houd je zo’n 10% stijging aan. Maar ik had deze week qua totaalvolume juist minder getraind dus daarom durfde ik het qua volume wel aan. Het ging echt heerlijk. Tempo van de groep was heel prettig en constant. Allemaal doelstelling om in zone 2 te blijven lopen. Prachtige route door het bos. Het was ook prachtig weer. Ik liep in korte broek en tshirt en dat was gewoon prima te doen. En ik heb het hem dus gewoon geflikt: 14,5 km!!!!!
Dorestad
08-03-2025 om 20:56
Ninoea, 14.5, kanjer. Wat ontzettend knap van je!
Hier gisteren een pittige maar heel fijne bootcamp. Daarnaast nog 7 km gelopen. Voor de rest van de dag beurtelings een oversture ouder en een oversture zus aan de telefoon gehad en ze eigenlijk in totaal een paar uur laten praten.
Vandaag een drukke dag. Er is 40 meter schutting geplaatst. Mijn gezin heeft afgelopen najaar een kapschuur bij mijn broer afgebroken. De schuur was slechts een paar jaar oud en al dat zeer robuuste hout kregen wij. Vorig weekend heeft de jeugd onze schutting gesloopt. Vanmorgen op tijd stond de klusploeg klaar. Fijn dat in de familie er gewoon ook groot materieel is. Ik heb nu een zeldzaam robuuste schutting. Die waarschijnlijk mij wel gaat overleven. Ik was voor de catering. We konden tot aan het avondeten buiten pauzeren.
Mijn ouder was met taxi hier gekomen, we hebben ook nog 6.5 km door het veld gelopen (85 jaar.. ) Ik heb zo'n 16000 stappen gelopen vandaag.
Tuinplantje
08-03-2025 om 23:31
Wauw, 14 km hardlopen!!
Ik heb vandaag de elektrische bakfiets gepakt waar ik normaal snel de auto had gepakt.
En wat stukjes in de buurt gewandeld, terwijl de kinderen fietsten.
S avonds me bijna vergrepen aan een zak pinda's, ik had al te veel op hoor maar gelukkig kreeg ik een helder moment en heb de rest terug in de kast gezet...
Morgen weer een dag.
Ninoea
09-03-2025 om 08:33
Goed gedaan @tuinplantje. Fietsen is gezonder dan de auto en je bent toch maar mooi gestopt met snoepen van de pinda’s.
Ninoea
09-03-2025 om 08:39
Dorestad fijn dat je er voor je ouder en zus kan zijn tijdens die gesprekken wn dat ze op je kunnen leunen en bij je kunnen uithuilen. Kun jij je gevoelens ook wel goed kwijt en is het wederkerig of kun je het bij een ander kwijt? Jij hebt ook dat grote verlies.
Mooi zo’n robuuste schutting en hoe jullie dat samen kunnen oppakken in de buitenlucht. Fantastisch!
Ik had gisterenmiddag een middagje in een trampolinepark. Onze oudste was uitgenodigd op een feestje. Al die meiden helemaal enthousiast want zo vaak lukt dat niet. Ze zijn allemaal lvb. Ze heeft het fantastisch gehad maar was uitgeput. Verder kwam een vriendje van onze jongste zoon op bezoek en heeft mijn zoontje samen met hem hamburgerwraps klaargemaakt. Was gezellig.
Vandaag een rustdag qua sport. Bootcamp van vandaag geannuleerd. Die doe ik morgen wel.
Auwereel
09-03-2025 om 16:58
Wat een lekker fietsweer vandaag! De eerste grotere tocht van het jaar, 30 km zonder ondersteuning. Maar omdat het niet koud was en er weinig wind stond, kostte me dat geen moeite.
ToetieToover
09-03-2025 om 17:07
Tuinplantje schreef op 08-03-2025 om 23:31:
Wauw, 14 km hardlopen!!
Ik heb vandaag de elektrische bakfiets gepakt waar ik normaal snel de auto had gepakt.
En wat stukjes in de buurt gewandeld, terwijl de kinderen fietsten.
S avonds me bijna vergrepen aan een zak pinda's, ik had al te veel op hoor maar gelukkig kreeg ik een helder moment en heb de rest terug in de kast gezet...
Morgen weer een dag.![]()
Wat goed van je, “beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald” zei mijn oma altijd. En welkom hier.
Ik lees meer dan ik schrijf. Vandaag al helemaal niets vrolijks te melden: ik heb mijn tweede mooi-weer-baaldag omdat ik vanwege de hooikoorts binnen zit. Ik durfde alleen tussen 7 en 9 buiten met mondkapje en heb het toch maar gedaan, alle blikken trotserend. Ik wil een sticker met ‘hooikoorts mondkapje’ ofzo denk ik 😷 🥴 en nu zit ik op randje oogontsteking ondanks zo’n halfronde fietszonnebril. Misschien volgende keer een duikbril?
Dorestad
09-03-2025 om 22:13
Ninoea, dat komt helemaal goed. Naast mijn lieve man heb ik een paar onwijs goede vrienden waarbij er over en weer vertrouwen en openheid is. Maar laat mij ook maar gewoon wandelen in de natuur en mijn gedachten laten gaan...
Vandaag hebben wij een heerlijke wandeling vanuit huis gemaakt, 10 km. De reeën gezien.
Morgen wil ik een volgend deel van "mijn " wandelnetwerk inspecteren en schoonmaken. Ik hoop zeker 14 km te kunnen doen.
Trail
09-03-2025 om 23:21
Ik ben vrijdag ochtend uit mijn werk naar stal gegaan en had weer geen rust om te rijden. Wel even geknuffeld. Opzich ook prima voor de paarden. En aankomende week ga ik proberen weer bewust tijd voor paardrijden in te plannen. Heb wel lekker even geschaatst in de zon. Wintersport gevoel. Sommige mensen gingen zelfs in korte broek de baan op. ‘s avonds nog wat klusjes thuis gedaan.
Zaterdag 21 km gerend. Voor het eerst zo’n afstand op een wedstrijd voor mij. Heerlijk uiteten geweest daarna. Mogelijk waren dat wel meer calorieeen dan ik eraf gelopen heb haha.
Vandaag absoluut niet bewogen. Ben wel even naar een museum geweest en werd daar vrolijk van. Vanavond een mooie film met mijn buurvrouw gekeken.
Aankomende week vrijwel geen werk ingepland. Voelde mij vrij moe daar. Benieuwd hoe het uitpakt nu ik een paar dagen lekker kan ontspannen.
Ninoea
10-03-2025 om 11:23
21 km hardgelopen joh!!
Ik vind mezelf al zo stoer met die 14,5 km maar eigenlijk was het wel wat veel. Ik had pijn in mijn linkervoet. Ik denk dat mijn schoenen toch niet helemaal optimaal zijn.
Gisteren heb ik de bootcamp overgeslagen. We zijn naar geofort gegaan en hebben daarna met de kinderen pannenkoeken gegeten.
Vanochtend alweer gefietst en een bootcamptraining gedaan. Vandaag een dag met huishouden en mdo voor pleegkind.
Ninoea
10-03-2025 om 11:24
Dorestad schreef op 09-03-2025 om 22:13:
Ninoea, dat komt helemaal goed. Naast mijn lieve man heb ik een paar onwijs goede vrienden waarbij er over en weer vertrouwen en openheid is. Maar laat mij ook maar gewoon wandelen in de natuur en mijn gedachten laten gaan...
Vandaag hebben wij een heerlijke wandeling vanuit huis gemaakt, 10 km. De reeën gezien.
Morgen wil ik een volgend deel van "mijn " wandelnetwerk inspecteren en schoonmaken. Ik hoop zeker 14 km te kunnen doen.
Fijn!!
Schoondochter
10-03-2025 om 12:14
Wat zijn er veel mensen goed bezig hier, leuk!
Ik heb alles ook weer opgepakt en hoewel het bij lange na geen 14,5, laat staan 21 kilometer is, gaat het hardlopen echt heel lekker. Leuk te zien hoe het met sprongen vooruit gaat. Wel moest ik even opletten dat ik iets rustiger moet lopen, en het effect daarvan was echt heel groot. Bijzonder te zien.
Eten gaat wat minder goed als ik hardloop maar dat is ook ok. Zolang ik niet echt aankom ben ik nu blijer met meer conditie dan minder ik.
Ies
10-03-2025 om 13:08
Hier gaat het nog steeds wat minder dan voor mijn griep.
Nog weinig energie, maar ontlastingspatroon is ook nog verre van ideaal. En flink wat drukte en stress.
Ik eet weer redelijk gezond maar zeker groente mag meer en in bepaalde sociale situaties ga ik toch voor de bijl met bijv zoetigheid. Ik heb zelfs weer af en toe gerookt 😫
Nouja, baby steps dan maar pppffftt. Met roken nu weer enkele dagen gestopt, hopelijk nu voor echt lang/ voor altijd.
Met zoetigheid (en ander ongezond voer) gestopt vanaf vandaag 😊 iig voor een poos is het plan.
Voorlopig moet ik erg veel werken, icm mijn lage energie level wil ik nog niet te hoge verwachtingen hebben van mijn eten verder, bijv groente intake. Of van bewegen, dat schiet ook niet op. Zit nu op 11.000 stappen gemiddeld.
Nouja, verlies maar nemen en door.
Wens blijft om te focussen op ontspanning, tot dusverre nog niet zo’n succes.
Ninoea
10-03-2025 om 13:31
11.000 stappen is wel heel netjes @les. Vervelend dat niet alles lukt, maar je bent herstellende van de griep en dat heeft gewoon tijd nodig. Rot is dat! Knap dat je alweer gestopt bent met het roken. Snap dat je meer en grotere stappen wil nemen, maar je maakt best mooie stappen.
JtM
10-03-2025 om 13:32
Wat lees ik hier een hoop fijne weekend verhalen
Ik heb eigenlijk 2 weken al geen fijne weken qua eten. Vorige week was het ook weer helemaal prut. Sporten is er niet van gekomen ivm vakantie zoon. Wel iedere dag mijn actief verbrande kcal doel behaald. Maar ja, als je dan toch meer eet dan je verbruikt schiet het niet op 
We proberen er deze week maar weer tegenaan te gaan. In ieder geval 2x sporten, ik hoop eigenlijk toch wel 3 of 4x te kunnen gaan deze week. Ook weer strak mijn eetvenster aanhouden (ik eet tussen 12 - 20u). Ik merk wel na mijn ontbijt/lunch ik zoveel zin heb in iets zoets. Hebben meer mensen daar last van?
Hoe gaan jullie daarmee om?