Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2025

hi, ben er ook nog. Probeer bij te lezen maar dat lukt niet heel goed hoor. Jullie schrijven veel. Ik zie wel dat er veel gesport en gewandeld wordt. Hartstikke knap dat jullie daar de motivatie voor hebben. Wandelen of fietsen lukt me ook nog wel, maar sportschool of bootcamp niet 😬
Wij hebben vorige week een stedentripje gedaan en dan lopen we ook veel,  tussen de 20-25 km per dag. Mijn Apple Watch was trots op me🤣
Vanaf vandaag de eetmeter weer goed bij houden. Puur om bij te houden wat ik qua cal binnenkrijg. Om af te vallen max 1777.
succes allemaal!

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

24-02-2025 om 16:11

straks naar Pt.  Hoop dat het beter gaat dan vorige week.  Heb er nu ook niet veel zin in  maar ja. Zodra ik mezelf een schop onder de kont kan geven, ben ik lenig genoeg om te gaan stoppen 

Bij mij gaat het ook niet lekker nu. Ik ben ongesteld, ben wat ziek vandaag en heb daarom als troost chips gehaald en gegeten. Morgen maar weer netjes eten, maar dat vind ik lastig als ik me gewoon echt niet lekker voel. 

Jorni schreef op 24-02-2025 om 16:18:

Bij mij gaat het ook niet lekker nu. Ik ben ongesteld, ben wat ziek vandaag en heb daarom als troost chips gehaald en gegeten. Morgen maar weer netjes eten, maar dat vind ik lastig als ik me gewoon echt niet lekker voel.

Beterschap. Hoop dat je van de chips hebt genoten, dan was het nog de moeite.

Ik heb eigenlijk nooit dat ik geen eten wil als ik ziek ben.  Ik lust altijd wel wat.

Ik had vanmorgen een telefonische wandelafspraak. Vriend van mij is weer ruim een maand in één van zijn andere huizen in Italië en hij loopt daar dan in de heuvels.  We bellen dan met elkaar.  Hij moet zorgen dat ik letterlijk in beweging kom. Ik moet zorgen dat zijn hart niet op hol slaat door een gesprek met hem te voeren.  Met véél tegenzin ben ik dus om 9 uur in de miezer gaan lopen.  Bijna 9 km gelopen.  En achteraf viel het dus wel mee,  het meeste water viel langs me

QuarterlyDinosaur18

QuarterlyDinosaur18

24-02-2025 om 18:08

Het is soms lastig om iedereen bij te houden. Dat degenen die ziek zijn geweest nog meer opknappen.

Dit weekend was niet zo heel verantwoord qua eten. Een paar nachten slecht geslapen en dan heb ik wat minder weerstand, grijp dan eerder naar ongezonder voedsel.

Vandaag in de regen gewandeld in de pauze, ik ben er geen fan van maar wel goed om te doen.
En het wordt wat eentonig maar ik had weer 2 dagen spierpijn. Ditmaal van de reformer Pilates die ik uitprobeerde. Elke keer worden andere spieren aan het werk gezet dus de spierpijn is steeds op andere plekken.
De nacht ervoor had ik ‘s nachts mijn heup verdraaid. Ik weet niet hoe het kwam maar het voelde een beetje eng aan, alsof je door je rug gaat maar dan heup. Ik was een beetje huiverig voor de Pilates en informeerde vooraf de instructeur. Door de pijn in heup voelde ik me een beetje wiebelig en onzeker op dat apparaat. Een bepaalde oefening durfde ik niet. Halverwege voelde ik me wel zeker genoeg en lukte alle oefeningen. Reformer Pilates vind ik leuk, wel erg duur. Ik heb nu nog 3 lessen voor een introductieprijs. Daarna heb ik een andere school gevonden die wat goedkoper is. Het plan is om 1x in de week reformer Pilates te doen en 1x Pilates sculpt (met gewichten). Als ik wat minder spierpijn heb wil ik er nog een 3e keer in de week iets aan toevoegen (YouTube yoga of work out). Daarnaast gemiddeld 10.000 stappen per dag. 
De heup heeft zich gelukkig weer hersteld na een paar dagen.

QuarterlyDinosaur18

QuarterlyDinosaur18

24-02-2025 om 18:11

Jorni schreef op 24-02-2025 om 16:18:

Ook ik hoop dat je ervan hebt genoten. Tijdens ongesteldheid heb ik altijd een dag dat ik een beetje mag snoepen als die behoefte er is. Voel me er dan ook niet slecht over. Daarna weer wat gezondere eetgewoontes oppakken en het is prima.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

24-02-2025 om 19:12

Friezinnetje schreef op 24-02-2025 om 16:11:

straks naar Pt. Hoop dat het beter gaat dan vorige week. Heb er nu ook niet veel zin in maar ja. Zodra ik mezelf een schop onder de kont kan geven, ben ik lenig genoeg om te gaan stoppen

Gegaan en het ging veel beter dan vorige week. Lekker getraind en ook PT was erg tevreden

Ja de chips waren wel echt heel lekker. Ik heb er zeker van genoten. Vanaf morgen weer netjes en gezond leven.

Nikki1973 schreef op 24-02-2025 om 16:43:

[..]

Ik heb eigenlijk nooit dat ik geen eten wil als ik ziek ben. Ik lust altijd wel wat.

ik ook, behalve bij buikgriep en narcose zijn er momenten dat ik niet kan eten.

Dit weekend van het plan af gestapt met uit eten en borrels,was heerlijk en gezellig. Wel best wat bewogen. Vandaag weer netjes gegeten en na het eten zo'n 45 minuten gewandeld.  

Morgen halve dag werken en dan eind van de middag naar de fysio voor mijn heup. Wil woensdag en vrijdag naar de sportschool.

Jorni schreef op 24-02-2025 om 19:23:

Ja de chips waren wel echt heel lekker. Ik heb er zeker van genoten. Vanaf morgen weer netjes en gezond leven.

Dan heb je er in ieder geval van genoten en was het in die zin de moeite. 
morgen is er weer een dag! 

Nikki1973 schreef op 24-02-2025 om 20:21:

[..]

Dan heb je er in ieder geval van genoten en was het in die zin de moeite.
morgen is er weer een dag!

Absoluut. Daar gaan we weer voor.

Wat me wel opvalt dat is dat ik tegenwoordig met 2 kg meer gewicht veel meer moeite heb om dat gewicht niet te overstijgen dan vorig jaar toen ik twee kilo minder woog. 

Toen gebeurde het pakweg twee keer per jaar dat ik het maximale gewicht aantikte. Nu al vier keer binnen een paar maanden. Om niks.

QuarterlyDinosaur18

QuarterlyDinosaur18

25-02-2025 om 18:35

rionyriony schreef op 25-02-2025 om 18:09:

Wat me wel opvalt dat is dat ik tegenwoordig met 2 kg meer gewicht veel meer moeite heb om dat gewicht niet te overstijgen dan vorig jaar toen ik twee kilo minder woog.

Toen gebeurde het pakweg twee keer per jaar dat ik het maximale gewicht aantikte. Nu al vier keer binnen een paar maanden. Om niks.

Misschien leeftijd? Ik heb sinds anderhalf  jaar dat ik echt veel moeite moet doen om op gewicht te blijven, perimenopause. Het lukt nu om stabiel te blijven en ietsje te dalen maar er hoeft maar iets te gebeuren en ik ga naar mijn maximale gewicht.

Zijn er meer forummers hier in aanloop of in de overgang of hoe heb je het zelf ervaren? 

Het is een stukje acceptatie dat ik ouder word en daarnaast wil ik er wel wat aan doen om zo fit mogelijk ouder te worden. Van de week heb ik toch maar jeans een maatje groter gekocht, die ik had zitten echt niet meer lekker.

Vandaag weer reformer Pilates gedaan. Lekker pittig en verwacht morgen spierpijn voor de verandering. Wél is iedereen daar weer minimaal 10 jaar jonger dan ik. Nou ja, dat is dan maar zo.

Ik ben vanmiddag bij de fysio geweest voor een epte behandeling. Was van plan morgen te sporten maar dat werd afgeraden..Mag wel wandelen dus dat ga ik maar doen dan.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.