Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2025

JtM

JtM

21-02-2025 om 18:36

Ik heb vanochtend ook zo lekker gesport in de sportschool! M'n motivatie ging zowat door het dak zo fijn was het. Begin nu langzaam wat spierpijn te voelen geloof ik. Heb m'n stappen en actief verbrande kcal doel al behaald maar ga zo nog even een rondje lopen.

Morgenochtend wedstrijd van zoon, smiddags een verjaardag van schoonmoeder en savonds uit eten met vriend. Morgen zal qua eten een niet al te beste dag worden. Hopelijk vind ik wel de tijd tussendoor om mijn stappendoel en actief verbrande kcal doel te halen.
Zondag had ik eigenlijk een katerdag gepland maar zoon mag afzwemmen, en als ik dan toch al het huis uit ben (geweest) vind ik dat ik prima kan gaan sporten ook. Eens even zien hoe dat gaat lopen.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

21-02-2025 om 18:55

vanmiddag een lekker rondje gelopen. Was na een klein half uur echt ontzettend moe. Heb tussendoor even bij mijn zusje gezeten en toen naar huis gelopen. Heel vreemd, heb ik nog niet eerder zo gehad

Friezinnetje schreef op 21-02-2025 om 18:55:

vanmiddag een lekker rondje gelopen. Was na een klein half uur echt ontzettend moe. Heb tussendoor even bij mijn zusje gezeten en toen naar huis gelopen. Heel vreemd, heb ik nog niet eerder zo gehad

Dit heb ik als ik ziek aan het worden ben. Ik duim voor je dat het nu goed gaat met je!

Ik ben nog steeds ziek, en er helemaal klaar mee. Maar heb de puf nog niet om van de bank te komen. Misschien morgen, als ik niet hoef te werken.

Vanochtend voor de tweede keer op pad gegaan met de loopgroep en dat was erg leuk. Hier wil ik wel lid van worden. Dat gaat me enorm helpen om consistent door te gaan met hardlopen. Vanochtend een duurloop van 11 km gedaan. Dat ging prima.

Gisteren heerlijk gefietst, tuinpad geveegd, even de wintermodder en bladerpulp weg, maar toen werd ik niet helemaal lekker van de inspanning. 
Vandaag werd ik verrot wakker… Soms haat ik mijn lijf! 

Ysenda

Ysenda

22-02-2025 om 20:25 Topicstarter

MMcGonagall schreef op 15-02-2025 om 19:06:

Ik had vandaag spring rolls gemaakt met o.a. warmgerookte zalm, edamame bonen en avocado. Van de avocado wist ik wel dat die ging aantikken qua calorieën, maar in die rijstvellen verwacht je toch geen 289 kcal in vier stuks? Of 70 gram sojabonen, 292!
Nou ja, vandaag dus ondanks mijn goede gedrag zwaar over mijn ‘budget’ gegaan. Ik had vanmiddag ook al een sesamcracker op.

Beetje laat en waarschijnlijk kom ik 'm zo ook nog tegen.

70 g soja/edamame bonen is 87kcal geen 292.

Ysenda

Ysenda

22-02-2025 om 20:37 Topicstarter

ik kan kort zijn: de dip duurt voort.
Vandaag wel voor het eerst sinds een maand mezelf naar de sportschool gesleept. 
PT is op vakantie, die training mis ik daarom. Dus ben blij dat het vandaag gelukt is.

Eten 's avonds gaat goed. Zoon bedenkt de menu's mbv chatgpt. Daar komen heel verrassende dingen uit.

Ysenda schreef op 22-02-2025 om 20:25:

[..]

Beetje laat en waarschijnlijk kom ik 'm zo ook nog tegen.

70 g soja/edamame bonen is 87kcal geen 292.

Ja, ik had inmiddels ook al verder onderzoek gedaan. Het stond fout in mijn Voedingsmeter app. Die trouwens verder ook wel erg belerend is (Voedingscentrum). Morgen weer wegen. Ik ben benieuwd. Gisteren uit eten geweest dus ik zat rond de 2000 calorieën. Als het goed is, heeft een zo’n uitschieter niet direct een groot effect.

Ysenda

Ysenda

23-02-2025 om 08:29 Topicstarter

MMcGonagall schreef op 22-02-2025 om 21:15:

[..]

Ja, ik had inmiddels ook al verder onderzoek gedaan. Het stond fout in mijn Voedingsmeter app. Die trouwens verder ook wel erg belerend is (Voedingscentrum). Morgen weer wegen. Ik ben benieuwd. Gisteren uit eten geweest dus ik zat rond de 2000 calorieën. Als het goed is, heeft een zo’n uitschieter niet direct een groot effect.

Ik gebruik die app alleen om de intake in te stoppen. 

Alle adviezen negeer ik. Ik heb mijn eigen aanstaande diëtist in huis. De rest van mijn leven gratis consulten. Gelukkig wel een die op gezette tijden graag een bezoek brengt aan een fastfood keten haha.

Ysenda

Ysenda

23-02-2025 om 08:31 Topicstarter

ik ben vanmorgen goed begonnen.
Over een maand moet ik 4km hardlopen.
Rond het hotel waar ik nu ben is een wandelroute van 4km, heel handig met pijltjes uitgezet. 
34 minuten, vrijwel zonder stoppen, alleen voor de wildroosters en de hekjes. 
Dus ik ben tevreden.

Straks naar de film, nog een verjaardag, dus dut wordt verder ook een leuke dag.

twee keer tekst getypt, twee keer weg.
Klaar mee.
Wo avond tot vanochtend op retraite geweest. Ziek geweest daar (meerderen hadden daar last van). Wel lekker en gezond gegeten. Vrijwel niet bewogen. Nu redelijk aangesterkt. Alleen een film gekeken en verder even niks vandaag. 

Ies

Ies

23-02-2025 om 23:04

Beterschap trail. 
Heerlijk lijkt me dat zo’n retraite. 

Hier begin ik weer een klein beetje levend te worden. Vandaag bijna 15.000 stappen. (Was vorig jaar mijn gemiddelde maar nu fors omlaag door griep) 
Het gaat nog niet geweldig maar ik weet niet of het nog door de griep komt. Ik slaap ook bagger en voel me mentaal/ emotioneel  nogal heuh voor verbetering  vatbaar. 
Maar goed. Het miepen door de griep is nu wel voorbij wmb. Morgen dus weer helemaal gezond (eten) volgens plan. (Met maar heel af en toe wat uitzonderingen, zo gaan we binnenkort uiteten bijv) 
Schade qua gewicht: 1,5 kg en maar liefst 3 cm buikomtrek. 
Maar goed, dat ik lastig tot rust kan komen na nota bene zoveel bedrust vind ik veel erger en vind ik urgenter om mee aan de slag te gaan. 

Weekendje weg geweest niet alle maaltijden waren even verstandig maar wel heel veel gewandeld. Heb nu ook spierpijn in mijn benen de ochtend ga ik rustig aan wat klusjes in huis doen en ik hoop dat vanmiddag een wandelingetje lukt.
Ga zo ook weer een gezond weekmenu bedenken.

JtM

JtM

24-02-2025 om 11:37

Dit weekend was qua eten en beweging niet om over naar huis te schrijven. Zaterdagavond ben ik uit eten geweest met vriend en heerlijke sushi gegeten. Cocktails gedronken, daarna over op de wijn en lag ik 's nachts in bed. Zondag niet helemaal fit dus. Zoon mocht afzwemmen voor zijn diploma en omdat hij het had gehaald mocht hij kiezen waar we 's avonds gingen eten, dat werd de Mac. 
Zondag ook maar weinig bewogen, had er echt geen zin in.

De weegschaal was dus vanochtend begrijpelijk niet lief voor me. Deze week er maar weer tegenaan, al is het weekend weer twijfelachtig. Ik ga zaterdag met een vriendin een dagje uit, en we weten nog niet wat we met avondeten doen. Zondag even carnaval vieren en ook dan staat het avondeten op losse schroeven. 

Ik ben voor het eerst weer naar de sportschool geweest, viel me nog wel wat tegen met hoesten zoals ik dat in rust niet meer deed. Heb het dus kort gehouden, na 35 minuutjes was het mooi geweest. Ben wel blij dat ik weer geweest ben en weer ritme op kan bouwen. Straks nog de regenjas aan en lekker erop uit.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.