Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2025

Weegschaalgewicht bleek vier onsjes afgenomen deze ochtend dus ik mag weer met mate mijn lunch aanvallen. Ik zal de chocola maar vast voorverdelen en voortaan niet meer dan eentje (10 gram) ervan nemen. Die is trouwens weer een dubbeltje duurder geworden vanwege de schaarste op de cacaomarkt. Is nu 40% duurder dan vorig jaar.

Ik ben uitgaan en alcohol niet meer gewend...lagen veel te laat in bed ook.
Wel nu al 3500 stappen gezet
Verder zal er qua beweging vandaag niet veel bijkomen , straks even frisse neus halen maar eerst een tosti.

Ja lekker dat de dagen weer langer worden. Ik wandel vaak en zie de natuur al echt veranderen elke keer zie ik weer meer bloeiende plantjes. Daar word ik vrolijk van en als je goed in je vel zit is het veel makkelijker om minder te eten.
Ik ben zo'n 6 kg afgevallen en mijn kleding zit lekkerder mijn bh sluit ik nu op een kleinere stand en een broek die niet meer paste gaat weer dicht. Ben dus best tevreden.
Gisteren heb ik een mooie wandeling gemaakt en vanmiddag ga ik een rondje golfen en dan loop ik ook een aardig stukje.

Vrijdag met een oud-collega gaan lunchen. We wilden eigenlijk ook nog wandelen, maar het was geen fijn wandelweer. Toen hebben we het landhuis bezocht van het landgoed, waar we hebben geluncht. Veel trappen op en af, dus wel wat lichaamsbeweging gehad en nu last van mijn heup.

Vandaag vieren we de verjaardag van mijn partner. Gisteren de stad in gegaan en overheerlijke Italiaanse hapjes gekocht. Man heeft er nog een zeer gevulde soep bij gemaakt. Tot slot een slagroomtaart gekocht bij een hele goeie banketbakker. Vandaag ga ik dus genieten en wat minder letten op wat ik allemaal naar binnen schuif. Misschien straks nog even een wandelingetje (afhankelijk van heup).

Ik lees af en toe mee. Weegschaal hier was vanochtend positief. We zijn aan het verbouwen en huis is nu gewoon behoorlijk koud. Verbrand volgens mij gewoon extra calorieën met op temperatuur blijven.

Wordt deze week geopereerd ivm carpaal tunnel syndroom en mag dan tot 6 weken niet sporten dus ben van plan veel te gaan wandelen dan maar. 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

16-02-2025 om 11:24

ik wil vanmiddag een rondje lopen. Vanmorgen op de weegschaal geweest en ik zit al onder de 98 kilo. Totaal nu 35,3 kilo kwijt sinds ik gestart ben met mijn traject

De hardloopwedstrijd in het bos zit erop. Ik deed mee aan de 10 km. Het waren twee dezelfde lussen van 5km. Dat wist ik niet van te voren. Pittig parcours met flink wat klim. In totaal 180 m. Direct na de start een heel stijle klim, in het midden een nogal technisch stukje dat vals plat is met veel bochtjes en ongelijke grond, en vlak voor het eind een heel lange klim. En dat dus twee keer. Maar hé ik heb het gefikst om die 10.2 km te behalen in 1:07:30 dus ik ben dik tevreden!

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

16-02-2025 om 15:47

heel knap Ninoea

Picunia, gefeliciteerd!

Sterkte met de operatie, Due-scimmie!

Wow, Friezinnetje, dat is echt bizar veel! Ken je jezelf nog terug als je in de spiegel kijkt?

Ninoea, mooie tijd! En dat met zo'n hoogteverschil! 

Ik heb vandaag gezwommen met de kinderen, maar daar zat weinig beweging bij. Gelukkig was het wel gezellig. Gewicht gaat nu weer heel langzaam naar beneden en dat is prima. Ik hoef niet snel te gaan. Man heeft wat extra gaatjes in mijn riemen geslagen tegen het afzakken.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

16-02-2025 om 18:16

MissDalhousie schreef op 16-02-2025 om 18:13:

Picunia, gefeliciteerd!

Sterkte met de operatie, Due-scimmie!

Wow, Friezinnetje, dat is echt bizar veel! Ken je jezelf nog terug als je in de spiegel kijkt?

Ninoea, mooie tijd! En dat met zo'n hoogteverschil!

Ik heb vandaag gezwommen met de kinderen, maar daar zat weinig beweging bij. Gelukkig was het wel gezellig. Gewicht gaat nu weer heel langzaam naar beneden en dat is prima. Ik hoef niet snel te gaan. Man heeft wat extra gaatjes in mijn riemen geslagen tegen het afzakken.

nou niet altijd. Maar ik kan er wel aan wennen  

Knap ninoea!

Vanochtend thuis wat klusjes gedaan.

Begin van de middag 13 km hardgelopen met een vriendin, voelde als een intensieve training, wel genoten van de mooie natuur.
Daarna even een stukje buiten gereden met jonge pony. Vooral mentaal een inspanning, fysiek niet echt. Het was behoorlijk koud bij de paarden, kijk uit naar zomer ritjes.

Vanavond lekker een boekje aan het lezen op de bank. En mijn eten gaat echt prima vandaag.

Due-scimmie schreef op 16-02-2025 om 10:25:

Ik lees af en toe mee. Weegschaal hier was vanochtend positief. We zijn aan het verbouwen en huis is nu gewoon behoorlijk koud. Verbrand volgens mij gewoon extra calorieën met op temperatuur blijven.

Wordt deze week geopereerd ivm carpaal tunnel syndroom en mag dan tot 6 weken niet sporten dus ben van plan veel te gaan wandelen dan maar.

Heel veel sterkte met jouw operatie! Mooi dat weegschaal positief was. Dat werkt zeer motiverend denk ik.

Ik ben na zaterdag op stap en veel te laat naar bed en gisteren de hele dag honger en teveel gegeten vandaag maar even niet op de weegschaal gaan staan  Man wel en daar zat 1,1 kilo bij wat natuurlijk voornamelijk vocht is.
Ik heb mijn sportkleding aan en ga zo een uurtje cardio doen voor ik later vanochtend naar mijn werk ga. Deze week weer goed mijn best doen en zaterdag uit eten want dan is man jarig. Overdag komen zijn ouders een gebakje eten. 

JtM

JtM

17-02-2025 om 11:12

Ik merk ook zeker dat de dagen langer licht zijn Jorni, zo fijn! ’s Ochtends hoor ik de vogeltjes ook weer fluiten, we gaan (gelukkig) weer richting de lente.

Wat fijn tuinfluiter dat je kleren lekkerder zit! Met golfen zal je ook best wat kcal verbranden vermoed ik. Het was er gisteren in ieder geval lekker weer voor.

Nog gefeliciteerd met partner Picunia. Hebben jullie een gezellige verjaardag gehad?

Succes met de operatie Due. Wel fijn die extra kcal verbranden zonder er zelf extra moeite voor te hoeven doen. Al kan ik me voorstellen dat je liever in een aangenaam warm huis zit.

Wauw Friezinnetje, dat is veel! Wat goed!

Super knap Ninoea! Ik doe het je niet na.

Ook al zo’n fanatieke hardloper, 13km is niet niks! Knap hoor Trail.

JtM

JtM

17-02-2025 om 11:15

Gisteren best een prima dag gehad, 's ochtends een stukje gewandeld, 's middags wezen sporten en met die 2 activiteiten had ik al 'genoeg' kcal verbrand om mijn doel te behalen. Qua eten had ik eigenlijk verwacht niet zo'n top dag te hebben, ik had zo'n honger/trek de hele dag door. Ik had zelf het gevoel dat ik mezelf aardig aan het volproppen was in mijn tijdvenster, maar toen ik vanochtend op de weegschaal stond was deze best lief voor me.

Nu wachten tot het 12u is en ik mag eten, begin langzaamaan wel honger te krijgen. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.