Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2025

Vanochtend uit mijn werk naar yin yoga gegaan. De verwarming in de zaal stond uit en ik was tot op het bot koud.

Begin van de middag een heel rustig rondje hardgelopen. Een half uurtje buiten gereden met een vriendin en de pony’s.En na het eten een prachtige film gekeken met mijn buren.

Voldaan mijn bed in.

Trail schreef op 14-02-2025 om 21:53:

Vanochtend uit mijn werk naar yin yoga gegaan. De verwarming in de zaal stond uit en ik was tot op het bot koud.

Wat stom! Bij yin yoga is het juist belangrijk dat je er comfortabel bij ligt. Lukte het wel om voldoende te ontspannen?

Gisteren niets aan sport gedaan. Wel lekker uit eten geweest bij een all you can eat tapasrestaurant, want de kinderen gingen mee. Weinig gezonde opties, wel veel lekkere hapjes op. Vanmiddag ga ik nog trainen in de dojo.

Ik merk dat ik meer behoefte krijg aan cardiotraining. Kracht, snelheid en stabiliteit loopt nu lekker, maar bij conditie is er nog flinke ruimte voor verbetering. Nu nog uitzoeken hoe en wat.

Hier ging het 2 dagen goed, daarna helaas niet meer. Ik zit echt in een flinke terugval. Lichamelijk en mentaal. Ik kan mijn sportritme maar niet vinden en als ik sport, lig ik er gelijk een week af. Ik ken dat helemaal niet meer van mezelf. Ik lijk onverzadigbaar wat niet fijn is. Het is deze week vakantie en door die terugval zie ik daar behoorlijk tegenop. Gelukkig een afspraak bij de osteopaat gemaakt, want in december voor het laatste geweest en mijn lichaam zit nu weer helemaal op slot. 
Echt even flink balen dus...

Kizomba schreef op 14-02-2025 om 18:48:

[..]

Echt hè, hoe vaak mijn moeder wel niet zegt 'vroeger had je een klein buurtwinkeltje en nu is de keuzelijst oneindig'. Nog niet gesproken over het oneindige aantal (fastfood)restaurants, toko's, snoepwinkels etc. En dan sociale media vol met kookfilmpjes.

En hier thuis een partner die steeds van alles in huis haalt. Het liefste heb ik het niet in huis. Kan ik het ook niet pakken.

Ik zou dan tegen partner zeggen dat hij dat niet meer moet doen. Dat scheelt al zoveel. Je moet elkaar wel steunen als partners en hij heeft toch ook liever een gezonde vrouw die niet te veel troep eet. Ik zou op mijn strepen gaan staan bij hem op dat punt. Als hier troep in huis zou zijn dan zou het ook keihard op gaan. Is het er niet dan missen we het ook niet en het is nog gezonder ook.

Kind heeft mijn auto mee voor een Valentijnsweekend dus ik moet weer lopen naar de sportschool. Is een kwartier, keer twee dus, maar ik heb er helemaal geen zin in.
Ik heb wel haar fietssleutel maar mevrouw was even vergeten dat haar fiets nog op het station staat

MMcGonagall schreef op 15-02-2025 om 10:53:

Kind heeft mijn auto mee voor een Valentijnsweekend dus ik moet weer lopen naar de sportschool. Is een kwartier, keer twee dus, maar ik heb er helemaal geen zin in.
Ik heb wel haar fietssleutel maar mevrouw was even vergeten dat haar fiets nog op het station staat

Ik loop dat altijd naar de sportschool. Helpt omdenken? Je doet je warming up en cooling down buiten door te lopen?

Jorni schreef op 15-02-2025 om 10:52:

[..]

Ik zou dan tegen partner zeggen dat hij dat niet meer moet doen. Dat scheelt al zoveel. Je moet elkaar wel steunen als partners en hij heeft toch ook liever een gezonde vrouw die niet te veel troep eet. Ik zou op mijn strepen gaan staan bij hem op dat punt. Als hier troep in huis zou zijn dan zou het ook keihard op gaan. Is het er niet dan missen we het ook niet en het is nog gezonder ook.

Is soms best lastig ik doe mijn best om af te vallen en mijn man wil gewoon op gewicht blijven. Doordat de meeste avondmaaltijden nu erg gezond zijn valt hij af als hij geen tussendoortjes eet. Bij ons is dus naast veel gezond spul ook chocolade en erg lekkere vol vette kaas in huis. Ik moet dan zelf gewoon de discipline hebben om er verstandig mee om te gaan.

Verder is hij wel steunend en altijd bereid om mee te gaan wandelen.

Nog een balansdagje erbij; de weegschaal was genadeloos vanmorgen en bleef gewoon op hetzelfde getal staan. De ochtend was streng maar was snel voorbij. Pas om twaalf uur dacht ik eraan. 

Nou, ik hoop dat dit genoeg is.               

ik ben even in de zelfzorgmodus, heb een oorontsteking en ben er helemaal naar van. Dus geen sport of hardlopen, en wel lekker eten. Heb koorts en heb geen zin om mezelf te begrenzen qua eten vandaag. 

Ik ga straks wel even (rustig) een blokje om.

JtM

JtM

15-02-2025 om 13:56

Jorni schreef op 15-02-2025 om 10:52:

[..]

Wij missen het dan wel echt als we het niet in huis hebben. Ook niet eenvoudig en het komt voor dat we toch zwichten en eens van ons naar de winkel gaat om iets te halen.

Gisteravond ging vriend met lekkere trek naar de winkel. Kwam terug met chips. Helaas was het avondeten ook niet om over naar huis te schrijven dus maar besloten om gisteren als een cheatday te beschouwen.

Ik liep vanochtend om 6.50 uur buiten om 'mijn' 4km rondje te wandelen. Daarna klaar gemaakt voor de voetbal van zoon, en dus weer dik een uur buiten geweest. Gezien mijn IF poging pas rond 12u gegeten, had tegen die tijd ook wel flinke honger. Net ook nog een rondje gelopen en zit nu op bijna 16K stappen en heb ook mijn actief verbrande kcal gehaald. Er is geen chips oid meer in huis dus er valt vanavond weinig te snaaien

Tuinfluiter schreef op 15-02-2025 om 12:31:

[..]

Is soms best lastig ik doe mijn best om af te vallen en mijn man wil gewoon op gewicht blijven. Doordat de meeste avondmaaltijden nu erg gezond zijn valt hij af als hij geen tussendoortjes eet. Bij ons is dus naast veel gezond spul ook chocolade en erg lekkere vol vette kaas in huis. Ik moet dan zelf gewoon de discipline hebben om er verstandig mee om te gaan.

Hij kan dan toch ook extra veel gezonde tussendoortjes halen voor zichzelf en dat opeten zodat hij niet afvalt en jij ook niet in de verleiding komt. Ook al wordt hij er niet dik van, snoep is net zo goed ook niet gezond voor hem. Allebei lekker gezonder leven en beiden winnen jullie er wat mee. Hij blijft op gewicht, jij valt lekker af en allebei leven jullie gezonder. Een kat op het spek binden is denk ik nooit goed. Je kan niet altijd sterk en gediscipineerd zijn als het zo voor je ligt. Dat is menselijk. 

Maar goed iedereen doet het natuurlijk op zijn eigen manier. Fijn dat hij wel met je mee wil wandelen.

JtM schreef op 15-02-2025 om 13:56:

[..]

Wij missen het dan wel echt als we het niet in huis hebben. Ook niet eenvoudig en het komt voor dat we toch zwichten en eens van ons naar de winkel gaat om iets te halen.

Gisteravond ging vriend met lekkere trek naar de winkel. Kwam terug met chips. Helaas was het avondeten ook niet om over naar huis te schrijven dus maar besloten om gisteren als een cheatday te beschouwen.

Ik liep vanochtend om 6.50 uur buiten om 'mijn' 4km rondje te wandelen. Daarna klaar gemaakt voor de voetbal van zoon, en dus weer dik een uur buiten geweest. Gezien mijn IF poging pas rond 12u gegeten, had tegen die tijd ook wel flinke honger. Net ook nog een rondje gelopen en zit nu op bijna 16K stappen en heb ook mijn actief verbrande kcal gehaald. Er is geen chips oid meer in huis dus er valt vanavond weinig te snaaien

Ik snap het, het is ook niet altijd makkelijk en soms heb je er gewoon zin in. De winkel is dan zo bezocht.

Schoondochter schreef op 15-02-2025 om 13:38:

ik ben even in de zelfzorgmodus, heb een oorontsteking en ben er helemaal naar van. Dus geen sport of hardlopen, en wel lekker eten. Heb koorts en heb geen zin om mezelf te begrenzen qua eten vandaag.

Ik ga straks wel even (rustig) een blokje om.

Veel beterschap! Oorpijn is echt naar. 

Tuinfluiter schreef op 15-02-2025 om 12:31:

[..]

Je kunt ook zonder zooi op gewicht blijven. Mijn vriend mag 3000 calorieën per dag, maar er gaat niets onverantwoords in. Dat is ook wel eens frustrerend, wil je iets lekkers dan heb je keuze uit rauwe noten, dadels of ander fruit.

Noten en fruit zijn toch ook heerlijk. Helaas veel kcal in noten maar wel heerlijk. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.