Jouw lijf
Dolfje
11-02-2025 om 07:05
Normaal ( tenminste dat was mijn goede voornemen) wandel ik op dinsdag naar huis en op woensdag weer terug naar het werk maar deze week is dat niet heel handig want moet er deze woensdag heel vroeg zijn. En het is ook niet echt lekker wandelweer. Vanwege wat wijzigingen in het rooster kan ik wel vanmiddag sporten en donderdag ook. Dus daar maar wat stappen zetten.
JtM
11-02-2025 om 10:45
Wat goed alle actievelingen gisteren! Ik ben gisteravond toen vriend en zoon naar de training van zoon waren 'mijn' rondje gaan lopen (wandelen). Dat is een perfect rondje om na een werkdag mijn doel wbt actief verbrande kcal te behalen en vaak ook mijn stappendoel. Ondanks de regen heb ik lekker gelopen. Had een pet op en mijn heerlijk warme jas aan en verder nergens last van gehad 
Dit rondje staat vanavond ook weer op de planning. Het overslaan van mijn ontbijt gaat eigenlijk nog best prima, al merk ik vandaag dat ik wat meer moeite mee heb. Of ja, mijn buik rommelt van de honger. Zo nog een paar glazen water drinken en dan hou ik het wel vol tot 12u denk ik!
MissDalhousie
11-02-2025 om 15:44
Hier ook last van het weer. Ik heb gewoon geen zin om naar buiten te gaan. Iedere keer dat ik op mijn fiets stap of naar buiten loop, krijg ik een bui natte sneeuw/hagelkorrels in mijn gezicht geblazen!
Gisteren mijn stappen niet gehaald, vandaag waarschijnlijk wel. Ik had veel afspraken, dus mijn krachttraining in tweeën geknipt en gisterochtend en vanochtend allebei een helft gedaan.
Dolfje
11-02-2025 om 15:52
Doe je intermittent fasting Jtm?
ik ben net klaar met mijn rondje cardio ipv egym want de lust om buiten te wandelen is er bij mij ook niet nu. Zit nu dus bijna aan de 10k stappen.
Nikki1973
11-02-2025 om 16:21
hoi,
Wat schrijven jullie veel. Ik probeer wel bij te lezen maar reageer niet zoveel. Hier gaat het niet super, erg moe en weinig energie. Het hele koude weer helpt niet om er even uit te gaan.
Volgende week een paar dagen stedentrip, daar heb ik zin in.
Succes allen!
QuarterlyDinosaur18
11-02-2025 om 17:19
Ook ik hou het even niet meer bij. Voel me mentaal wat moe, bijna ongesteld ook dus ik wijt het daar maar aan. Het is ook een drukke periode op werk.
Van het weekend voelde ik me overtraind na Zhemfit, 3 dagen spierpijn in kuiten (veel oefeningen vanuit opgetilde hielen) gehad dus bouw nu kort rust in. Tijdens de les voelde ik ook weer hoofdpijn opkomen waardoor ik af en toe stopte. Gelukkig zette het niet door.
Gemiddeld zit ik nu tussen de 11.000 a 12.000 stappen per dag met grote verschillen tussen thuiswerkdagen en de rest maar dat is prima.
Ik doe de komende twee dagen rustig an en daarna weer door.
Picunia
11-02-2025 om 18:18
Hoewel ik niet een grote snoeperd ben, heb ik vanmiddag drie scholiertjes gehad. Gisteren deze geserveerd aan de steigerbouwers en ja, dan moet het op. Gelukkig zat er niet veel meer in het pakje (3 dus).
Verder gaat het qua eten wel goed.
Gisteren chairyoga van YouTube geplukt. Nu gaan doen, want vandaag niet veel beweging gehad.
Trail
11-02-2025 om 21:47
Vanochtend even kort paardgereden, eigenlijk te weinig tijd voor ingebouwd. Wil ik beter aanpakken de volgende keer. Wel blij dat ik even geweest ben.
Vanmiddag samen met een vriend en de hond een stukje gewandeld en daarna de sauna ingeweest.
En nu vanavond nog werken zzzz.
Deze keer helaas niet het gevoel dat ik erg tot rust kwam in de sauna
Ninoea
12-02-2025 om 12:46
Ik heb vanochtend htsgopen. 4 x 10 min rennen en 2 min pauze. Gevolgd door 5 x 30 sec sprint en 30 sec pauze. Het ging heel goed. Ik heb in flink hoger tempo dan normaal gelopen. De eerste 10 min in een tempo dat een minuut per km sneller is dan normaal. Het ging echt behoorlijk goed. Het was wel ook echt een mentale strijd om door te zetten die eerste 10 min maar daarna ging het dus echt lekker ook in langzamer tempo dat nog steeds behoorlijk vlot was.
Dolfje
12-02-2025 om 13:01
Ik heb vanmorgen 30 kleuters een uur bezig gehouden dat voelt ook als sport
Daarna hier in park gaan wandelen en nu zit ik op 7000 stappen. Over een uurtje weer terug naar mijn werk tot vanavond 20:30. Fiets dus vandaag 4x 10 minuten ongeveer. Gelukkig is het droog.
Morgen halve dag werken en dan ga ik egym doen in de sportschool.
lientje69
12-02-2025 om 13:27
Eten gaat matig..Beweging veel te weinig. Erg moe zowel geestelijk als lichamelijk. Maandag een ingreep aan mijn oog gehad en ik ga me nu zo richting zwembad slepen voor de weer eens broodnodige beweging . Gisteren vooral op de bank gehangen op wat huishoudelijke klusjes na. Vandaag al ietsje meer actie gehad gelukkig.
MMcGonagall
12-02-2025 om 14:22
Deze week schiet het sporten er een beetje bij in. Ik heb steeds afspraken tijdens de zwemuurtjes en zie het ook niet zitten om in de avond te gaan sporten. Sowieso is zwemmen dan pas vanaf 20.00 uur. Dan is het 21.30 eer ik thuis ben. Vanmorgen wel een eind door een stad gelopen dus alvast 5500 stappen binnen. Ik had een mueslibol als lunch, maar heb met de tweede (zak van vijf) gewacht tot ik hem thuis had gewogen. 100 gram dus pakweg bijna 300 calorieën per stuk. ‘Vroeger’ had ik er gerust drie gegeten, dus het is maar goed dat ik er nu op let.
JtM
12-02-2025 om 15:59
Dolfje schreef op 11-02-2025 om 15:52:
Doe je intermittent fasting Jtm?
Dat probeer ik inderdaad, of ja, ik geef mezelf ongeveer 8 uur over een dag dat ik 'mag' eten. Verder weinig restricties, moet me nog even inlezen over verder IF.
Vanochtend weer lekker even wezen trainen. Waren maar 2 anderen in de sportschool (om 7u), heerlijk rustig dus!
Picunia
12-02-2025 om 17:17
Goed bezig iedereen! Ook kleine stapjes kunnen het verschil maken.
Ik heb vanmorgen de intake gehad van de pijnrevalidatie. Gesproken met een psycholoog, fysiotherapeut en een ergotherapeut. Hele ochtend onder de pannen. Gelukkig denken ze wel iets voor mij te kunnen doen. Eind februari ga ik beginnen!
lientje69
12-02-2025 om 17:38
Picunia schreef op 12-02-2025 om 17:17:
Goed bezig iedereen! Ook kleine stapjes kunnen het verschil maken.
Ik heb vanmorgen de intake gehad van de pijnrevalidatie. Gesproken met een psycholoog, fysiotherapeut en een ergotherapeut. Hele ochtend onder de pannen. Gelukkig denken ze wel iets voor mij te kunnen doen. Eind februari ga ik beginnen!
Fijn Picunia!
Ik heb gezwommen. Kleine drie kwartier.