Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2025

MMcGonagall schreef op 09-02-2025 om 13:29:

Ik heb net accommodaties geboekt voor onze rondreis door IJsland. We zitten de meeste nachten in appartementen of hutten dus dan kunnen we zelf het ontbijt verzorgen. De keren dat we dan wel met ontbijt hebben, ga ik me ook niet inhouden. Dan compenseer ik dat wel weer met de lunch.

Mooie gebied om heen te gaan. Ik ben er negen jaar geleden begin juni geweest en had heel mooi weer dus vergeet je zonnebrandcrème en korte broek niet.

Na mijn griep ben ik eigenlijk helemaal niet meer fit geweest en lukte het niet met mijn gezonde intenties. Neem daarbij veel stress op het werk, een terugval (mentaal) en een hele zware menstruatie + verkoudheid. Vandaag lijkt de mist eindelijk wat te zijn opgetrokken.. Het weekend had ik helemaal voor mezelf en dat was even flink nodig. 

Alle snacks zijn het huis (dit werkte echt niet) en ik hoef deze week niet meer naar de supermarkt. Ik mag ook niet.. Ik voel me fysiek ook weer iets meer mezelf, dus ik hoop dat ik de lijn van begin januari kan doorzetten (ik ga maar niet op de weegschaal staan, want ik heb schandalig veel gegeten). 

sterkte vrouw92, zet hem op.

Ik heb vandaag 10 km hardgelopen. Zou meer doen, maar voelde mij deze week niet erg fit, dus optijd besloten het niet al te gek te maken. En vanavond een heerlijke simpele lachfilm met mijn buurvrouwen gekeken. 

Hopelijk lukt het weer in je ritme te komen/blijven, vrouw. Succes!

Trail, ik vind 10 km al veel. Stoer hoor.

Ik ben zelf gisteren ook weer gaan hardlopen, en had weer een hele hoge hartslag. Had een stapje terug gedaan in het trainingschema en toen was het veel minder. Dus het is toch ook een kwestie van conditie. Maar even zien he het morgen gaat, anders moet ik het programma maar wat meer uitsmeren en minder grote stappen proberen te zetten.

Verder wel redelijk gegeten gisteren, hopen dat ik dat vandaag door kan zetten. Ik mag voor mezelf koken vandaag, vriend is aan het werk. Vaak eet ik dan gewoon vroeg, zodra er een snackbehoefte is ga ik gewoon eten. Even zien dat ik dat vandaag ook voor elkaar krijg.

Wat was het vandaag KOUD! Vanochtend kon ik me maar moeilijk zetten tot hardlopen. Ik heb het van 9 tot 11 weten uit te stellen en ben toen wel begonnen. Ik ging wat te snel van start en was te snel weer terug bij het startpunt. Volgens schema moest ik 50 of 60 min. Ik had bedacht 60 min maar heb er uiteindelijk 50 gelopen daardoor. Wel een route met mooie stijgingen. 

Globaal bijgelezen sinds eind januari…. Ik meld me ook weer even. Kan het hier ook niet bijhouden. Maar ondertussen gaat het ook nog goed hier.
succes allemaal weer de komende week!🍀

Ninoea schreef op 10-02-2025 om 19:12:

Wat was het vandaag KOUD! Vanochtend kon ik me maar moeilijk zetten tot hardlopen. Ik heb het van 9 tot 11 weten uit te stellen en ben toen wel begonnen. Ik ging wat te snel van start en was te snel weer terug bij het startpunt. Volgens schema moest ik 50 of 60 min. Ik had bedacht 60 min maar heb er uiteindelijk 50 gelopen daardoor. Wel een route met mooie stijgingen.

Ik vind het stoer van je. Ik heb vandaag een klein rondje gelopen door de kou. Wel in huis veel gedaan. Was zo druk dat ik helemaal mijn tussendoortje was vergeten. 

Hoop dat het morgen beter is want dan wil ik wel weer wat langer lopen.

Veel te koud zit nu 400 stappen onder de 10k maar kon een wandeling vanavond niet meer opbrengen. Dadelijk in huis nog maar even op en neer wandelen

stoer dat je wel gegaan bent Ninoea!

Glittergoud, goed te lezen dat het goed gaat.

Dolfje, je bent er bijna, dat moet in huis ook wel lukken toch?

Tuinfluiter; helemaal mee eens. Veel te koud. Ik was vanochtend een heel kort stukje gaan wandelen en vanmiddag in één streep naar de sportschool waar ik normaal met een omweg heen loop. Zie nu al op tegen morgen, volgens schema moet ik dan weer gaan hardlopen en ik heb Geen Zin met deze kou. Even zien of het me gaat lukken mezelf eruit te schoppen. 

Schoondochter schreef op 10-02-2025 om 20:45:

Dolfje, je bent er bijna, dat moet in huis ook wel lukken toch?

ja, nu nog 120 stappen

Ik vind rennen in de kou wel lekker eigenlijk. Je kunt je op kou kleden. Trainingsbroek en thermoshirt aan en lekker gaan. Ik heb er 6 hard gelopen en ik liep eigenlijk heerlijk. Daarna nog wat kracht training in huis.
Vanmiddag een stuk gewandeld. Ik zit op 16000 stappen.

Kou vind ik niet erg maar hier waaide het ook vandaag en dan vind ik het niet lekker meer. Plus bij te veel wind ga ik het bos niet meer in.

Ben ook niet helemaal in orde. Mijn neus voelt wat scherp van binnen alsof ik in een zwembad met chloor lig. Maar ik was toch al niet van plan te gaan rennen maar achterstallige kerstfilms te bekijken.

Ik vanochtend lekker in het bos gewandeld met de hond. Vanmiddag en vanavond gewerkt. En nu nog een boek uitlezen. Afwisseling van inspanning en ontspanning

Dat klinkt goed @Trail. 
Ik ben gisteren nog even wezen wandelen met onze jongste zoon. Even een rondje over de heide. Daarna in het bospaviljoen een kopje koffie gedronken. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.