Jouw lijf
Tuinfluiter
06-02-2025 om 08:42
Afgelopen dagen flink gewandeld ben blij dat het steeds droog is dat werkt voor mij motiverend. Gezonder en minder eten gaat ook goed. Ik heb een broek die in december niet meer dicht ging en ben benieuwd of die al weer past.
RoosOpJeHoed
06-02-2025 om 10:46
Ik kom hier ook weer even posten. Vanmorgen eindelijk weer eens kunnen sporten en een rondje yoga gedaan. Ben bijna heel januari verkouden geweest en had vreselijk last van hormonale ellende waardoor ik bij iedere beweging bijna neerviel van vermoeidheid. Om toch in beweging te zijn wel het wandelen serieus opgepakt en dat gaat goed! (ik heb door fysieke problemen heel lang niet of nauwelijks lange stukken kunnen lopen)
Qua eten ging het niet helemaal lekker de afgelopen maand, maar ik ben wel op gewicht gebleven. En mijn goede voornemen om meer peulvruchten in het eten te verwerken, lukt ook aardig (soms heel simpel door een deel van rundergehakt in een gerecht te vervangen door linzen, niemand hier thuis klaagt erover).
Schoondochter
06-02-2025 om 11:55
Wat fijn dat het wandelen wel goed ging in januari, RoosOpJeHoed. Stoer, want ik kan me voorstellen dat dat echt pittig is met zulke fysieke problemen.
Ik ben gisteren heel erg uit de bocht geschoten met eten. Niet gek, ik had weer hardgelopen én een kantoordag. Op de een of andere manier krijg ik daar een bodemloze put van in mijn maag. Ik ga er in het vervolg maar rekening mee houden in mijn planning: op thuiswerkdagen wat minder eten en zo ruimte creëren voor de bijna onstilbare trek op de kantoordag.
Wel weer naar de sportschool geweest en mijn knie doet niet moeilijk meer, daar ben ik echt heel blij mee.
Ysenda
06-02-2025 om 12:57
bij mij gaat het een klein beetje beter. Ik doe alles nog wel met een rem er op, maar er is weer wat meer ruimte. Dus na een activiteit op vrijdag hoef ik niet meer zaterdag en zondag in een stille ruimte te zijn.
Vorige zaterdag een dagje weggeweest en ik kon zondag ook nog wat dingen doen: boodschappen, de was.
Dit weekend ga ik wel heel rustig aan doen want volgende week ben ik een paar dagen op reis.
Eten gaat wel redelijk goed weer. De eetbuien zijn wel weg. Bewegen gaat nog niet goed. Maar je moet ook niet gelijk de marathon willen lopen.
Schoondochter
06-02-2025 om 13:15
Wat fijn om iets van je te lezen Ysenda, dat je de energie weer hebt om hier te schrijven. Ik hoop dat de stijgende lijn doorzet. Pas op jezelf, zoals je al zegt je moet niet direct de marathon willen lopen. Er is ook niemand die dat van je verwacht.
MissDalhousie
06-02-2025 om 14:20
Net in mijn lunchpauze gezwommen met twee vrienden. Zij doen dat drie/vier keer in de week, met een behoorlijk tempo, en ik wilde natuurlijk niet achterblijven. Nou, dat heb ik geweten. Helemaal buiten adem. Daarna had ik zo'n honger, dat ik naar huis ben gegaan om een paar tosti's te maken.
FaithfulDuck87
06-02-2025 om 16:39
hier een uurtje eerder gestopt met werken en toen meteen de fitnessruimte ingedoken. Daardoor rond zelfde tijd als anders thuis. zo even douchen en dan weekend.
Ies
06-02-2025 om 17:04
Hier nog steeds in een totaal andere flow, vreemd hoor! (Griep) Ik kom langsaam weer tot leven, met de nadruk op langsaam.
Ben met hele andere dingen bezig, vooral veel met eten en drinken!
Vanmiddag een wandelingetje gemaakt. Zit nu op 6.000 stappen gemiddeld in februari
Ninoea
06-02-2025 om 17:49
Ik heb tussen de middag gesport omdat ik vanochtend allemaal afspraken had staan. Ik heb 9 km hardgelopen. Ik vond het vantevoren toch wel spannend of ik het kon. Het is tenslotte toch weer 1 km meer; maar het ging heel prima. Trots op!!
Dolfje
06-02-2025 om 18:24
Ik heb vanmiddag toen ik een beetje bijgekomen was van mijn werk een beetje cardio gedaan. Wat gaat je conditie altijd snel achteruit ,tenminste bij mij als ik verkouden ben. Nu 12.000 stappen ruim gezet .
Trail
06-02-2025 om 19:40
Ik heb vanochtend uitgebreid met de hond gewandeld in het bos en kreeg opeens veel verdriet vanwege mijn overleden paard. Na afloop in de zon op een terrasje gezeten, de eerste keer dit jaar.
Vanavond wil ik thuis ontspannen puzzelen. Gisteravond eentje besteld via internet.
Eens kijken of ik daar geduld voor kan vinden.
Jorni
06-02-2025 om 21:08
Trail schreef op 06-02-2025 om 19:40:
Ik heb vanochtend uitgebreid met de hond gewandeld in het bos en kreeg opeens veel verdriet vanwege mijn overleden paard. Na afloop in de zon op een terrasje gezeten, de eerste keer dit jaar.
Vanavond wil ik thuis ontspannen puzzelen. Gisteravond eentje besteld via internet.
Eens kijken of ik daar geduld voor kan vinden.
Dat is naar en verdrietig! Veel sterkte voor je en hopelijk heb je nu toch een ontspannen avond.
MissDalhousie
07-02-2025 om 14:55
Mijn nek zit helemaal vast na die krankzinnige zwempartij gisteren. Zucht. Spierpijn vind ik geen probleem, maar dit is echt irritant!
Beterschap, Ies! Ik vind het niet zo vreemd dat je focus bij eten en drinken ligt. Je moet weer helemaal aansterken.
Trail, is het puzzelen nog gelukt? Wat voor soort puzzel heb je gekocht? Fijn dat je de tijd kon nemen om je verdriet te voelen en daarna even op adem te komen in het zonnetje.
Dolfje, goed bezig! Die conditie gaat inderdaad als een malle achteruit bij ziekte, maar komt meestal ook snel weer terug.
Vanavond een feestje in de kroeg. Die ene kroeg waar ze lekkere cocktails serveren. Ik ga kijken of ik het bij één cocktail kan houden, want bij het vorige feestje daar heb ik voor meer dan 2000 calorieën gegeten en gedronken...
Schoondochter
07-02-2025 om 17:36
Wat vervelend van je nek, MissDalhousie! Heb je dat vaker?
Ik ga lekker vandaag. Vanmiddag een rondje hardgelopen, en daarna gewandeld. Eigenlijk wil ik zo nog een rondje wandelen, kijken of ik mezelf van de bank af de wind in kan schoppen. Eten gaat goed vandaag, beter dan verwacht.
Ysenda
07-02-2025 om 18:09
Bij mij blijft de stijgende lijn.
Gaat niet snel maar zeker wel beter.
1 van mijn langdurige stress factoren is gister weggevallen.
Ook mijn jaarlijkse stress voor niks maar ik kan het niet laten moment aka functioneringsgesprek is weer geweest.
Gister lekker getraind met PT en nu enorme spierpijn in mijn bovenbenen.
Ik heb voor dit weekend wel wat sociale dingen afgezegd zodat ik maandag uitgerust op dienstreis kan.