Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2025

Vanochtend uit mijn werk gekomen, redelijk fit nog. Lekker de hele middag in de sauna geweest. Op de planning om vanavond te sporten, maar na de sauna was ik spontaan bekaf. Even pas op de plaats maar nu. En morgen weer in beweging.

Nou , ik ben zwaar ( 90 kilo  en 1.63 ) en val pas af onder de 1400 calorieën.  Dat lukt dus gewoon  nauwelijks.  Om verdrietig  van te worden. 

Wat betreft beweging  zit ik goed. Op werk ( zorg, intensief ) beweeg ik erg veel.  Thuisdagen wandel of zwem ik. Gisteren met het paard een wandeling gemaakt.  Nu vertrek ik zo richting  zwembad.  
Qua eten gaat het vrij aardig. Afen toe een uitschieter maar ik kom niet boven de 1500/ 1700 calorieën.  Mijn bmr zou 2000 moeten zijn maar daar waag ik me echt niet aan. Dan wordt ik in notime nog dikker. 

Mijn weegschaal doet niks. Ja. Kilo erbij. Halve eraf. Halve erbij. Kilo eraf. Dat werk. Zeer frustrerend.  Ik hou mezelf  maar voor dat ik héél véél gezonder leef dan 5 jaar terug.  Nu dat gewicht nog omlaag  zien te krijgen. 

lientje69 schreef op 04-02-2025 om 07:32:

Mijn weegschaal doet niks. Ja. Kilo erbij. Halve eraf. Halve erbij. Kilo eraf. Dat werk. Zeer frustrerend. Ik hou mezelf maar voor dat ik héél véél gezonder leef dan 5 jaar terug. Nu dat gewicht nog omlaag zien te krijgen.

Zo gaat het bij mij ook al bijna 2 jaar. Gekmakend. Vanmorgen 1,1 kilo eraf, vocht natuurlijk.
Vandaag ga ik in elk geval genoeg stappen zetten. Gisteren uiteindelijk op 11.000 uitgekomen. Voor het eerst weer boven de 10 na een dikke week.

Gisteren geen sport kunnen doen, want andere verplichtingen. Qua stappen ergens tussen de 8 en 9 duizend blijven hangen. 
Vandaag wordt het proppen, maar ik ga toch echt even die krachttraining doen. Zwemmen kan vandaag niet, maar ik heb donderdag afgesproken in het zwembad met twee vrienden. Die zwemmen vaak en hard, dus dat wordt hard werken!

Ik heb het hele weekend braaf niet gesport, en gisteren ook nog niet. Net weer een rondje hardgelopen en mijn knie hield zich goed, gelukkig!! Zo fijn. En direct mijn hoofd even weer helemaal leeg, doet mentaal ook goed.

Eten ging best goed het weekend, dat was dan weer het voordeel van niet sporten. Ben nu weer rond de 62 kilo, een heel net gewicht bij mijn lengte. Nu weer lekker fit worden en daarbij in de gaten houden dat ik dat sporten niet als excuus ga gebruiken om weer heel veel minder goede eetkeuzes te maken. Een paar is natuurlijk prima haha.

JtM

JtM

04-02-2025 om 15:07

Zo, even bijgelezen! Wat knap degenen die met goed resultaat de hardloopwedstrijd hebben gelopen!

Het weekend was weer schrikbarend. We (vriend en ik) moeten de knop echt weer even omzetten en niet zeuren maar gewoon even 'normaal' doen. Gisteren heb ik (in eerste instantie) onbedoelt het ontbijt overgeslagen. Rond 11.15u bedacht ik me dat ik nog geen ontbijd had gegeten, toen maar volgehouden tot 12u en toen meteen geluncht. Dit wilde ik vanochtend ook doen, kostte iets meer moeite maar is wel gelukt. 
Morgenochtend ga ik weer naar de sportschool (ja, deze keer echt) en dan is het maar even zien of ik het ga volhouden om pas rond 12u te eten.

Gisteravond in ieder geval nog een rondje van 4km gelopen, daarna had ik mijn stappen en actief verbrande kcal doel ook gehaald. Dat staat dus vanavond weer op de planning. 

Ik heb vandaag een rustdag qua sporten en wandelen. Ik heb een planning gemaakt voor de komende twee weken voor hardlopen en bootcamp. Op zondag 16 feb doe ik mee aan een run door het bos van 10 km. Bij deze run staat niet snelheid, maar genieten van de mooie bos en hei centraal. Maar hij is wel 10 km en dat heb ik nog niet gelopen. Lukt vast wel hoor want mijn loopschema loopt mooi daar naartoe en die is gemaakt door mijn trainer nog en hij weet goed wat ik wel en niet kan. Komt goed.
Ik heb me ook opgegeven voor de IJsselloop op 13 april voor de 10 km. Daar heb ik onwijs veel zin in. Ik ga na de wedstrijd van 16 feb gewoon verder met trainen dus waarschijnlijk kan ik in april al wat verder of sneller lopen, maar dat is alleen maar lekker. Dan heb ik dan wat ruimte over.
Vanavond staat een voorlichtingsavond op het programma over de wet WLZ. Ik heb er weinig zin in, maar vind het wel heel nuttig. Ik zie er nu nog even fris tegenop. 

Ik ben mede door het vandaag naar huis wandelen op 12.000 stappen uitgekomen. Verder barst ik weer van de koppijn dus dadelijk ga ik in bad en naar bed. Het is maar een hardnekkige irritante verkoudheid. 

Ik heb vandaag gegeten bij de MC Donalds. Ik doe dat eens per jaar en vandaag was die dag. Het was heel lekker. Nu weer gezond verder.

QuarterlyDinosaur18

QuarterlyDinosaur18

04-02-2025 om 19:35

Net terug van alweer een probeer les in een yogaschool. De les heette classic pilates. Omdat ze de verwarming niet uit kregen leek het vooral op hot pilates. Erg warm. Veel planken, stabiliteit oefeningen en gerichte buikspieroefeningen. Dat laatste hoeft van mij niet perse. Ik hou meer van oefeningen waarbij je je hele lichaam inzet. Ook veel oefeningen waarbij je je rug moest buigen. Daar ben ik voorzichtig mee want al een keer ischias gehad en ik heb een lichte vorm van scoliose dus die oefeningen voer ik uit tot waar het verantwoord voelt. 
De vorige school was leuker en rustiger, ik hou meer van pilates met props.
Benieuwd ben ik naar de les van vrijdag dat Zhemfit heet van een danser, Zhembrovskyy, in een alternatief uitziend pand. 
En van m’n laatste gratis credits van Classpass heb ik voor volgende week een reformer pilates klas geboekt. Normaal veel te duur (200 euro per maand is mij veeel te gortig) en kan het nu uitproberen.
Met de stappen gaat het oké. Gisteren wel 10.000 gehaald omdat ik vanuit werk een treinstation eerder ben uitgestapt. Vandaag blijf ik steken op 8500 stappen. Het is goed zo.

Hier moe gisterochtend en bewust rust genomen. ‘s middags 12 km hardgelopen en nog 20 min met mijn paard gereden. Daarna klaargemaakt om te gaan werken, want gisteravond en vannacht heb ik gewerkt. 
Las ergens over een 10 km wedstrijd en verwacht zeker dat dat je lukken gaat. Leuk! 
Reformer pilates lijkt mij ook interessant.

Ik stond vanochtend voor niks op de locatie waar bootcamp zou zijn. Ik had gemist dat de les geannuleerd was. Vervolgens maar naar huis gefietst en samen met mijn man 10 km gewandeld. Mooie route was het. 

Ik heb egym gedaan en ben er moe van. Eind van de middag naar het werk wandelen en daar is nog het een en ander te sjouwen dus ik doe vanmiddag niet zoveel meer.

Vanochtend uit mijn werk gekomen. 

Voelde mij licht beroerd vandaag.

Heel wat stappen gemaakt door lekker rustig met de hond te wandelen en nu optijd naar bed.

Vandaag 7,5 km gelopen en de tere huid van de bal van mijn voet bescherm met een dakpannetje leukoplast. Nu geen last van blaren gehad.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.