Jouw lijf
Picunia
29-01-2025 om 21:38
Vandaag getraind met een nieuwe personal trainer. Stevige workout, maar ze legt goed uit wat een oefening met mijn lichaam (spieren) doet. Ze gaat een trainingsprogramma voor mij samenstellen, waardoor we de voortgang kunnen meten.
Vandaag niet gesnoept of gesnackt, ook geen glaasje wijn gedronken. Bij lekkere trek een schaaltje yoghurt met jam genomen.
Kortom, een prima dag!
Trail
29-01-2025 om 22:57
Klinkt super een personal trainer. Niet binnen budget voor mij helaas.
Ik kwam vanochtend uit mijn werk en ben naar een warme yoga les gegaan. Viel niet mee, sporten ‘s ochtends na een nacht werken, maar eenmaal daar wel fijn. Iets licht in mijn hoofd afentoe in die hitte.
Eenmaal thuis lekker met hond gefietst. Geen enorme afstanden, maar wat dingetjes gehaald in het dorp. Was fijn deze beweging.
Hele middag achter de computer gezeten om aan mijn website te klussen. Zag er al een tijdje tegenop dus blij dat het nu gebeurd is.
Vanavond bewust rust genomen. Niet meer op pad. Even wat simpele klusjes thuis
FaithfulDuck87
30-01-2025 om 18:01
Uit het werk meteen naar de sport/fitnesszaal gegaan op het werk. Uurtje lekker getraind. voel mijn buikspieren nu al, dus ben benieuwd morgen
Dolfje
30-01-2025 om 19:10
Ik heb gewerkt. Tussendoor in mijn pauze door de regen naar Ah gehobbeld en boodschappen voor het eten vanavond gehaald. En nu liggen we uitgeteld op de bank want ik heb man aangestoken. Dadelijk douchen en dan gaan we maar met een kop thee in bed liggen.
7000 stappen gezet, het hoogste van deze week sinds afgelopen vrijdag..mijn gemiddelde gaat zo snel omlaag en mijn gewicht omhoog maar het is nu ff zo. Morgen vrij, eerst naar acupunctuur en dan moet ik echt huishouden en zaterdag werken. Dus ik hoop dat ik zondag weer fit genoeg ben om te gaan sporten.
MissDalhousie
30-01-2025 om 19:56
Gisteravond niet meegetraind in de dojo en ook vanavond moet ik overslaan ivm werkverplichtingen man. Gelukkig wel veel matige beweging overdag - fietsen, trappen lopen, genoeg stappen. Toch ben ik blij dat ik morgen weer gewoon mijn gang kan gaan.
Jorni
30-01-2025 om 21:28
Hier goede dag gehad, lekker maar goed met mate gegeten. Ik ben ook al best wel wat kwijt qua kilo's. Beweging ook redelijk vandaag.
Trail
30-01-2025 om 22:49
Vanochtend thuis geweest, wat kleine klusjes gedaan. Vanmiddag geschaatst, mijn schaatsvrienden waren gestresst en ik merk dat dat onbewust ook wat doet met mijn gemoed. Vanavond een documentaire gekeken met mijn buurvrouw. Ik heb zelf geen tv en 1x per week zoeken we een docu of film uit die we samen willen kijken. Soms lekker luchtig, maar meestal een verdiepend onderwerp en ik merk dat dat mij verrijkt.
Ben blij verder dat ik geen tv heb, scheelt mij onrust en onnodige info tot mij nemen.
Ik ben van het lezen. Vanavond weer een goed boek uitgelezen nadat de docu af was.
Kizomba
31-01-2025 om 00:47
Ik lees nog steeds mee. Julie blijven mij inspireren om het anders te gaan doen.
Hier gaat het al een week of zo niet zoals ik wil. Tjonge, wat hebben die maandelijkse hormonen toch een invloed op alles; Hoe ik denk, mij voel, hoe ik opzwel, de pijntjes die ik krijg...dit zorgt voor vreetbuien ohne ende 😵💫. Ik ben nog niet sterk genoeg om hier tegenop gewassen te zijn. Die drang is zó ontzettend sterk.
Nu begint weer de fase ná het ongesteld zijn. Dan ben ik weer meer vrij van doemdenken, moe zijn, pijntjes etc. (Pijn heb ik altijd, maar dan nog wat meer 😔). Hopelijk pak ik weer op waar ik mee bezig was. En dat is; ik was een plan van aanpak aan het maken. Deze moet ik nog afmaken. Hopelijk wordt dat een houvast voor me. Want alles uit de "losse pols" lukt mij niet. Dat is wel al gebleken. Morgen eerst werken. En zaterdag zal ik er eens goed voor gaan zitten.
Happyapple
31-01-2025 om 06:49
Kizomba schreef op 31-01-2025 om 00:47:
Ik lees nog steeds mee. Julie blijven mij inspireren om het anders te gaan doen.
Hier gaat het al een week of zo niet zoals ik wil. Tjonge, wat hebben die maandelijkse hormonen toch een invloed op alles; Hoe ik denk, mij voel, hoe ik opzwel, de pijntjes die ik krijg...dit zorgt voor vreetbuien ohne ende 😵💫. Ik ben nog niet sterk genoeg om hier tegenop gewassen te zijn. Die drang is zó ontzettend sterk.
Nu begint weer de fase ná het ongesteld zijn. Dan ben ik weer meer vrij van doemdenken, moe zijn, pijntjes etc. (Pijn heb ik altijd, maar dan nog wat meer 😔). Hopelijk pak ik weer op waar ik mee bezig was. En dat is; ik was een plan van aanpak aan het maken. Deze moet ik nog afmaken. Hopelijk wordt dat een houvast voor me. Want alles uit de "losse pols" lukt mij niet. Dat is wel al gebleken. Morgen eerst werken. En zaterdag zal ik er eens goed voor gaan zitten.
Oh ik herken dit zo he... Echt heel frustrerend dat het me dan vaak echt nog niet lukt. Ik ben deze week gelukkig wel weer kunnen stoppen met overmatig snoepen, maar vorige week was dramatisch.
Schoondochter
31-01-2025 om 07:43
Goedemorgen!
Ik hoop dat de zieken zich beter voelen vandaag, en dat zij die niet ziek zijn het ook niet worden.
Ik herken de snaaidrang, en bij mij helpt een plan van aanpak écht. Heb nu tomaatjes, komkommers, mandarijnen en rijstwafels in huis. En geen chocola, pindakaas en kaas.
Gisteren ben ik vroeg in de ochtend naar de sportschool geweest en daarna naar werk en had daar een lange dag. Tot mijn verrassing vroeg mijn vriend toen ik thuis kwam of ik zin had om nog even te lopen. Dat wil hij haast nooit, en mij kwam het super uit want ik had daar best wel zin in maar kon mezelf niet zonder hulp van de bank schoppen. Dus lief van hem, want hij vroeg het echt voor mij en niet voor hemzelf. Samen nog een uurtje gelopen.
Vandaag moet ik het weer alleen doen, vriend moet weer werken. Dan eet ik vaak wel gezonder. Vanmiddag even hardlopen, en dan even het weekend sport-rust. Mijn lijf is eraan toe.
Dolfje
31-01-2025 om 08:13
Ik heb juist zin om te sporten maar er nog helemaal geen energie voor. Het is nu al meer dan een week geleden
Straks naar acupunctuur en daarna wandelen en boodschappen en huishouden. Dan is de energie wel op weer denk ik.
Tuinfluiter
31-01-2025 om 08:53
Ik heb net de balans van januari op gemaakt en ben tevreden. Ik ben 4,3 kilo afgevallen deze maand. Ik heb geen last van snaai aanvallen ik ben 61 en ik denk dat dat een voordeel is van de levensfase na de overgang. Wat ik wel eens lastig vind is dat mijn man wel vrij vaak tussendoortjes pakt hij wil dus niet afvallen. Vooral dat stukje kaas om 21 uur vind ik een lastige.
Ik beweeg best vaak maar nog niet iedere dag genoeg en daar zit voor mij nog wel een verbeter puntje.
Bailey26
31-01-2025 om 09:11
Ik meld mij ook weer. Was even afwezig vanwege een flinke verkoudheid en zat laag in mijn energie.
Iets eerder dan verwacht bericht gehad van het ziekenhuis. 1 embryo is goedgekeurd en mag teruggeplaatst worden. Dus dat is heel fijn nieuws.
Nu dus opnieuw aan de hormonen. En merk dat ik daar ook weer veel last van heb.
Weegschaal gaf vandaag het zelfde gewicht aan als op 1 januari. Had een goede start maar terugval in veel snaai in de avond op de bank. Ben wel een paar cm kwijt op de buik dus dat is positief!
Aankomende maand niet zo zeer de focus op afvallen maar hopelijk op de terugplaatsing. We gaan zien wat komende maand gaat brengen 🤞
alhambra
31-01-2025 om 09:27
Ik gun het je Bailey!
Ik heb weinig geschreven de laatste dagen maar het gaat goed. Ik ben weer uitgerust en heb aardige dagen gehad qua beweging en eten. Niet top maar ook niet slecht.
Vanochtend gelijk even gaan lopen nadat ik de meiden naar school had gebracht. Geen half uur want ik werk ook vandaag. Toch een positief begin van deze dag!
Het is koud maar wel rustig weer dus als je je erop kleedt is het lekker buiten.
Fijne dag allemaal!
Tuinfluiter
31-01-2025 om 09:35
Bailey ik hoop dat het resultaat positief voor je is. Logisch dat je daar nu meer op gefocust bent dan op je gewicht.