Jouw lijf
SuzyQFive
28-01-2025 om 12:23
rionyriony schreef op 28-01-2025 om 11:48:
Sjit, vanmorgen stond de weegschaal ineens weer op mijn nieuwe maximum, dus twee kilo zwaarder dan eerst. Dus vandaag maar een balansdagje ertussen. Even het ontbijt overgeslagen; ik had toch niet vreselijk veel honger, en de rest vandaag matig ik wat. Even geen Rocher en Maltesers en ook de halve stroopwafel wordt overgeslagen. Ik denk daar de weegschaal mee tevreden te stellen. Tanita heet die. Is al heel oud en erg meningvast.
Heb je zo’n analoge?
Jorni
28-01-2025 om 12:59
Voor mij zeer weinig beweging. Helaas wat ziekjes de laatste dagen. Ook nog beterschap voor de andere zieken hier.
JtM
28-01-2025 om 13:14
Beterschap voor alle zieken! Hopelijk knappen jullie weer snel op!
Gisteren een goede dag gehad qua eten en beweging. Had 's avonds ook geen zin om te snaaien
Net ben ik gezwicht voor een worstenbroodje tijdens de lunch. Werkgever moest de deur uit om lunch te halen voor zichzelf en vroeg of hij voor mij ook een worstenbroodje van de bakker mee moest nemen. Kon even geen nee zeggen, smaakte in ieder geval heerlijk!
Verder zal het vandaag waarschijnlijk niet uit de hand lopen aangezien ik verder een drukke dag heb qua werken op kantoor en vanavond nog thuis aan het werk. Betekend wel dat ik waarschijnlijk de 10k stappen niet haal en mijn actief verbrande kcal ook niet.
rionyriony
28-01-2025 om 18:41
SuzyQFive schreef op 28-01-2025 om 12:23:
[..]
Heb je zo’n analoge?
Nee, een van de allereerste digitale. Er was toen alleen Soehnle en Tefal als competitie en die waren minder.
Kennelijk waren ze nog niet van ingebouwde veroudering voorzien in die tijd.
Zo ziet hij er ongeveer uit. Die grote verlichte cijfers zijn erg handig als je zonder bril alles zevendubbel ziet zoals ik:

Maar dan nog ouderwetser. Deze is nog heel wat moderner.
Tuinfluiter
28-01-2025 om 19:29
Gisteren een mooie wandeling gemaakt en vandaag wezen golfen. Eten gaat best netjes alleen vandaag een glas wijn wat over was van het weekend genomen.
Picunia
28-01-2025 om 19:50
Ik heb niet helemaal bijgelezen. Na de vakantie en het opruimen/wassen van alle spullen, heb ik de dagen erna heel veel afspraken en vergaderingen gehad. Vrijwilligerswerk kan best druk zijn. Vorige week heb ik vier lunchafspraken gehad. Erg leuk, maar geen boterham met kaas gegeten natuurlijk. Gelukkig niet echt aangekomen.
Ik begrijp dat er nogal wat zieken zijn, dat zie ik irl ook. Beterschap voor iedereen die het kan gebruiken!
SuzyQFive
28-01-2025 om 20:14
rionyriony schreef op 28-01-2025 om 18:41:
[..]
Nee, een van de allereerste digitale. Er was toen alleen Soehnle en Tefal als competitie en die waren minder.
Kennelijk waren ze nog niet van ingebouwde veroudering voorzien in die tijd.
Zo ziet hij er ongeveer uit. Die grote verlichte cijfers zijn erg handig als je zonder bril alles zevendubbel ziet zoals ik:
Maar dan nog ouderwetser. Deze is nog heel wat moderner.
Ah ja!
Dat gewicht zou ik bijna een moord voor plegen trouwens 😂
Dolfje
28-01-2025 om 20:19
SuzyQFive schreef op 28-01-2025 om 20:14:
[..]
Ah ja!
Denk dat het 40 jaar geleden was dat ik dat woog
ToetieToover
28-01-2025 om 20:48
[..]
Ah ja!
Ik denk dat ik dood ben als ik dat zou wegen.
MissDalhousie
28-01-2025 om 21:20
Ninoea schreef op 28-01-2025 om 07:56:
Klinkt als een associatie/gewoonte: bank, tv, chips. Gewoontes zijn krachtige hulpmiddelen, maar zijn soms ook lastig als je de gewoonte niet meer helpend is.
Dankjewel, Ninoea, echt fijn dat je zo meedenkt! Achteraf kan ik het gelukkig wel beter plaatsen.
Vanochtend therapie gehad en dankzij jullie tips na de vorige sessie kwam ik daar nu beter uit. Ben gelijk daarna gaan zwemmen en daarna in mijn eentje geluncht bij een cafeetje. Toen was mijn hoofd weer leeg genoeg om aan het werk te gaan. Geen vreetneigingen meer gehad.
Het is echt fijn om met mijn therapeut te kunnen sparren over waarom ik eet zoals ik eet. Er zijn bij hem geen oordeel, geen weegschaal en geen fysieke doelen. Alleen tien miljoen confronterende vragen
MMcGonagall
28-01-2025 om 22:23
[..]
Ah ja!
Dat is wel zo ongeveer wat ik als streefgewicht in gedachten heb. Tot mijn veertigste was mijn bmi een keurige 18,5. In de 12 jaar erna heb ik er zo’n 15 kilo bij geplust (bmi 25). Nu wil ik naar ergens er tussenin, liever onder het midden. Maar ja, pas twee weken bezig en het is er niet in een maand aangekomen, blijf ik mezelf maar voorhouden. Ik zou het niet erg vinden als ik morgen ineens 8 kilo lichter wakker word (maar nog steeds al mijn ledematen heb 
Trail
28-01-2025 om 22:45
Vanochtend vroeg opgestaan om naar yoga te gaan. Dat is een overwinning voor mij als niet ochtend mens.
Daarna lekker boodschappen gehaald waardoor ik ook goed gegeten heb vandaag.
Vanmiddag 12 km hardgelopen. Voelde zwaar. Maar kreeg ook energie dat ik het gedaan heb.
Daarna nog wezen kennismaken bij een andere pony dan gister. Heerlijk op gereden!! Voelde super. Maar wel echt al een oud beestje. Deed me goed daar te zijn. Maar verstand wijst mij naar het paard van gister. Lekker actief strandritten maken enzo.
Nu aan het werk vanavond en vannacht.
Auwereel
28-01-2025 om 22:58
Vandaag een yogales en doordat ik in een ander gebouw moest zijn, ook voldoende gelopen.
Traplopen heb ik geen moeite mee. Vanaf de fietsenkelder is het 6 x 2 trappen van 12 treden (144 treden dus) naar mijn kantoor. Vaak steek ik na 2 verdiepingen even over naar een volgend trappenhuis, maar ik kan ook doorlopen, maar dan voel ik de laatste verdieping wel. Maar ik ben ook wel eens in gedachten verzonken per ongeluk een verdieping te hoog uitgekomen. Dat ik traplopen wel prima vind, komt goed uit, de gebouwen waar ik werk zijn oud en de liften zijn regelmatig deels buiten dienst.
Soms loopt een student met mij mee, en niet alle jongelui hebben goede conditie, soms kunnen ze me niet bijhouden.
SuzyQFive
29-01-2025 om 08:18
MMcGonagall schreef op 28-01-2025 om 22:23:
[..]
Dat is wel zo ongeveer wat ik als streefgewicht in gedachten heb. Tot mijn veertigste was mijn bmi een keurige 18,5. In de 12 jaar erna heb ik er zo’n 15 kilo bij geplust (bmi 25). Nu wil ik naar ergens er tussenin, liever onder het midden. Maar ja, pas twee weken bezig en het is er niet in een maand aangekomen, blijf ik mezelf maar voorhouden. Ik zou het niet erg vinden als ik morgen ineens 8 kilo lichter wakker word (maar nog steeds al mijn ledematen heb
Ik denk niet dat ik dat als streefgewicht moet gaan aanhouden 😬. Denk niet haalbaar. Het is wel het gewicht dat ik lang gehad heb maar toen deed ik aan topsport. Na mijn derde kind heb ik dat niet meer gehaald.
lengte 1,76:
* T/m 17: 53kg
* 18jr zwanger, vlak voor bevalling, 65kg, daarna afgevallen tot 50kg (in drie weken ofzo). Begonnen weer met sporten en toen woog ik 55kg
* 19jr, zwanger ook aangekomen tot 65kg, ziekte van pfeiffer gekregen. Na bevalling in drie weken afgevallen tot 45,5kg. Mocht niet meer afvallen anders ziekenhuis opname.
* Langzaam weer aangekomen tot 55kg in 2jr tijd.
* zwanger met 27jr, aangekomen tot 75kg, daarna op 60 blijven hangen want snel weer zwanger maar meerdere miskramen
* Zwanger met 28 en 30jr en daarna op 63kg blijven hangen tot ik ziek werd.
* ziekte aangekomen tot 117kg, afgevallen tot 95 door te stoppen met amitrityline,
* covid en LC, aangekomen tot 107kg
* inmiddels 87kg en counting. Wil er sowieso nog 12kg afhebben. Dat is wel realistisch.
Ysenda
29-01-2025 om 09:46
ik haak even af. Het gaat te snel hier om het bij te houden.
Het gaat niet goed met mij, sta op mijn werk op het punt van omvallen. Wel een manager die echt goed mee denkt en behulpzaam is. Maar ik moet wel zelf voor mezelf kiezen en die stap die lukt nog niet goed.
Ik slaap minder en slechter, ik eet meer en slechter, ik sport en beweeg nog nauwelijks en er komt maar weinig activiteit uit me. Ik weet dat ik de verkeerde keuzes maak, maar het lukt nog niet om daar een klein stapje de andere kant op in te maken.
Komt goed, is niet de eerste keer dat ik op dit punt ben aangeland, het wordt ook niet veel erger dan dit, het is echt rust pakken en ontprikkelen dat nodig is. Zo fijn neurodivergentie, not.